کد خبر : 13017

ریشه گیاه گشنیز | خواص ریشه گیاه گشنیز

خواص شگفت‌انگیز ریشه گیاه گشنیز گشنیز یک گیاه معطر و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که کاربردهای بسیاری در آشپزی و فواید زیادی برای سلامتی دارد. گشنیز یکی از خاص‌ترین طعم‌ها را در دنیای آشپزی دارد.

به گزارش ورنداز :

خواص شگفت‌انگیز ریشه گیاه گشنیز
گشنیز یک گیاه معطر و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که کاربردهای بسیاری در آشپزی و فواید زیادی برای سلامتی دارد. گشنیز یکی از خاص‌ترین طعم‌ها را در دنیای آشپزی دارد. ساقه و برگ این گیاه دارای طعم بسیار قوی و تندی است. مصرف به اندازه گشنیز به کاهش قند‌ خون و عفونت بدن و ارتقای سلامت قلب، مغز، پوست و دستگاه گوارش کمک می‌کند. ممکن است برایتان عجیب باشد اما آیا تا به حال در مورد مصرف ریشه گیاه گشنیز چیزی شنیده‌اید؟
هویج، سیب‌زمینی، چغندر و تربچه تنها بعضی از ریشه‌های خوراکی هستند که ما به آن‌ها علاقه‌مند هستیم و مصرف می‌کنیم. شاید پس از خواندن این مقاله دلتان بخواهد درصورت یافتن ریشه گشنیز آن را به سبد غذایی خود اضافه کنید.
ریشه گشنیز در آشپزی خصوصا آشپزی تایلند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به هر دلیلی از طعم برگ و ساقه گیاه گشنیز در غذاهایتان خوشتان نمی‌آید و اگر به دنبال تازگی و طراوت، عطر ملایم و طعم عالی برای انواع سالاد و سس و مزه‌دار کردن گوشت هستید حتما از ریشه گیاه گشنیز به عنوان ادویه به‌جای برگ آن استفاده کنید. سعی کنید برای افزودن بوی ملایم به غذاهای بخارپز خود مخصوصا ماهی از ریشه گشنیز استفاده کنید. اگر تا قبل از خواندن این مقاله از برگ گشنیز برای مزه‌دار کردن گوشت و مرغ خود استفاده می‌کردید و مدام برگ گشنیز خشک می‌شد و می‌سوخت الان زمان آن رسیده که در صورت دسترسی به ریشه گشنیز از آن استفاده کنید.
ریشه گشنیز به راحتی در سوپرمارکت‌ها پیدا نمی‌شود و شاید تنها در فروشگاه‌های بین‌المللی آن را بیابید. هنگامی که گشنیز با ریشه پیدا کردید در خرید آن تردید نکنید. ریشه را از ساقه جدا کنید و حسابی بشویید و آبکشی کنید. برای اینکار از یک کاسه بزرگ پرآب استفاده کنید. ریشه را در آب غوطه‌ور کنید و تمام گل‌ها و آلودگی‌ها را با دست بشویید تا تمیز و سفید شود و اجازه دهید تا کاملا در هوای آزاد خشک شوند. می‌توانید ریشه را آسیاب یا خرد کنید و یا به مدت دو ماه داخل ظرف یا کیسه زیپ‌دار در فریزر نگهداری کنید.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ انلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی