کد خبر : 19078

فینگر فود | فینگر فود سالاد الویه

الویه به عنوان یک سالاد محبوب در مراسم ها هم برای صبحانه و به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار میگیرد حالا روشی جذاب برای تزیین آن یاد میگیرید .

به گزارش ورنداز :

الویه به عنوان یک سالاد محبوب در مراسم ها هم برای صبحانه و به عنوان پیش غذا مورد استفاده قرار میگیرد حالا روشی جذاب برای تزیین آن یاد میگیرید .

این سالاد را می توان به عنوان وعده شام یا پیش غذا در مهمانی ها تهیه و سرو کرد. وقتی می خواهیم به صورت فینگر فود سرو کنیم لای نان یا روی نان قرارداده و به صورت لقمه ای و تک نفره تزیین می کنیم.

مواد لازم فینگرفود الویه

سینه مرغ ۱ عدد

سیب زمینی ۲ عدد

تخم مرغ ۴ عدد

هویج ۱ عدد

خیار شور ۵ عدد

سس مایونز به مقدار لازم

نان تست ۱ بسته

دستور تهیه فینگرفود سالاد الویه

مرحله اول

برای تهیه فینگرفود سالاد الویه مجلسی  ابتدا یک قابلمه بر می داریم. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و با پوست به آن اضافه می کنیم، سپس به مقدار لازم آب روی سیب زمینی ها ریخته و می گذاریم روی حرارت تا بپزد.

مرحله دوم

وقتی هنوز آب گرم نشده است، تخم مرغ ها را درون یک کیسه پلاستیک فریزری قرار می دهیم. درب پلاستیک را گره زده و می گذاریم داخل قابلمه سیب زمینی ها تا با هم بپزد. می توان حدود ۲۰ دقیقه بعد تخم مرغ ها را از قابلمه خارج کرد.

مرحله سوم

سینه مرغ را با کمی پیاز تفت داده شده و ادویه دلخواه در یک قابلمه جدا گانه می پزیم. وقتی مرغ پخته شد، آن را از آب خارج کرده و ریش ریش و ریز می کنیم. می توان سینه مرغ را در یک کاسه با همزن ریش ریش کرد یا با رنده درشت، ریز خرد کرد.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را پوست کنده و درون یک کاسه با گوشکوب دستی یا رنده له می کنیم. تخم مرغ را هم رنده کرده و به سیب زمینی اضافه می کنیم و حدود ۴ الی ۵ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا کامل خنک شود. خیار شور ها را ریز خرد کرده یا رنده می کنیم.

مرحله پنجم

هویج خام را هم شسته و رنده می کنیم. سپس هویج و خیار شور و مرغ را به مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. یک کاسه بر می داریم. سس مایونز را با نمک و آب لیمو تازه و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

سپس طعم آن را مرتب امتحان می کنیم تا به مزه مورد نظر و مناسب با ذائقه خودمان برسد. در ادامه سس را به آرامی به سالاد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. کمی سس هم کنار می گذاریم برای تزیین آن.

مرحله هفتم

سس سالاد باید به گونه ای باشد که طعم مایونز حس شود و رنگ سیب زمینی ها هم زرد نباشد. سالاد را بهتر است حدود ۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس نان تست را برداشته و یک لایه روی آن را سالاد الویه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

نان دیگر را روی آن گذاشته و با دست کمی فشار می دهیم. نان را به صورت مثلثی برش داده و روی برش و روی نان را با سس باقی مانده می پوشانیم و با هویج ورقه ای و پنیر ورقه ای و جعفری خرد شده و گوجه گیلاسی تزیین می کنیم.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع چی شی
ارسال نظر

تبلیغات متنی