کد خبر : 9648

قیمت |قیمت روغن

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اینکه کنترل قیمت و سیاست حمایت از تولید را در دستور کار داریم، گفت: در آینده نزدیک کاهش ۹ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن خوراکی را خواهیم داشت.

به گزارش ورنداز :

مهدی برادران ظهر امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران نمونه ملی و استانی که در سالن همایش اتاق بازرگانی لرستان و به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به اینکه حجم پروژه‌های نیمه تعطیل و تعطیل لرستان نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است، عنوان کرد: رویکرد جدید وزارت صمت و استانداری در قالب کارگروه ویژه رفع مشکلات واحد‌ها هم در سطح ملی و هم در سطح استانی است.

وی افزود: امیدواریم اعتبارت ویژه را با تصویب طرح آمایش استانی به حوزه صنعت استان تزریق کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: پروژه‌های داریم که ده سال تعطیل هستند و ما به دنبال این هستم که نسبت به رفع مشکلات این پروژه‌ها به نفع اقتصاد و صنعت استان ورود کنیم.

برادران بیان کرد: در طرح آمایش ملی قرار است اعتبارات به صورت متوازن توزیع شود، همچنین تعیین تکلیف واحدها و پروژه‌های نیمه تعطیل و تعطیل را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه کنترل قیمت و سیاست حمایت از تولید را در دستور کار داریم، گفت: در آینده نزدیک کاهش ۹ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن خوراکی را خواهیم داشت.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شناسه کالایی قطعات یدکی خودرو هم اشاره کرد و افزود: یکی از مجموعه‌‌هایی که بازار وسیع با تنوع کالایی را دارد قطعات یدکی خودرو است.

برادران گفت: در گذشته تنها دو قلم از قطعات خودرو شناسایی کالا را داشتند، اما اکنون ۵۵ قلم شناسایی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با شناسایی کالایی علاوه بر اینکه میزان تولید ملی شفاف می‌شود، کالای با اصالت از کالای قاچاق تشخیص داده می‌شود، نکته مهم اینکه در رویکرد جدید تولید کنندگان باید سطح ضمانت قطعات را بابا ببرند.

 معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه در برنامه زمان بندی به واحد‌های تولیدی، توزیع کننده و عرضه کننده با کمک اصناف و اتحادیه عرضه قطعات بدون کد رهگیری ممنوع می‌شود، گفت: تا امروز حدود ۱۱۰ هزار شناسه ویژه قطعات یدکی خودرو ثبت شده، البته تا ۱۵ مرداد ماه که پایان ثبت شناسایی کالایی است بدون شک این آمار افزایش پیدا می‌کند.

منبع رکنا
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    قبلا یادش نبوده باید از تولید داخل حمایت کنه

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی