کد خبر : 27400

گوشت قرمز | قیمت گوشت قرمز

جدیدترین قیمت گوشت قرمز را در بازار در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

قیمت گوشت قرمز در بازار 

قیمت گوشت قرمز 

جدیدترین قیمت گوشت قرمز را در بازار در این مطلب میخوانید .

اخیرا سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران اعلام کرد: عرضه هر کیلو گوشت با نرخ بالاتر از ۴۷۰ هزار تومان اجحاف در حق مصرف‌کننده است.

این درحالی که هم اکنون طبق بررسی‌های «اکوایران» در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، هر کیلو گوشت فیله گوساله داخلی 620 هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت یک کیلو سردست بسته بندی شده هم 528 هزار تومان است. قیمت همین قطعه گوساله اگر وارداتی باشد، 370 هزار تومان است. در واقع در میادین قیمت هر کیلو گوشت داخلی گرانتر از گوشت وارداتی است. داده‌های موجود نشان می‌دهد، گوساله‌های وارداتی از  پاکستان و گوسفندهای وارداتی از  استرالیا و روسیه وارد و در سازمان میادین باقیمت تنظیم بازاری توزیع می‌شوند. البته قیمت قطعات گوسفند روسیه ارزان‌تر از استرالیا به فروش می‌رود.
 

بازار آزاد گوشت چند؟

اگر مردم سری به سوپر گوشت‌ها بزنند سطح شهر بزنند. درحال حاضر در سهروردی جنوبی یکی از سوپر گوشت‌ها یک کیلو ران گوسفندی بدون استخوان را با تخفیف 485 هزار تومان می‌فروشد. درمقابل مردم باید برای مغز ران گوساله کیلویی 215 هزار تومان هزینه کنند. در این مغازه  گوشت چرخ کرده از  راسته گوساله و گوسفند 216 هزار تومان است.

در یکی از  سوپر پروتئینی‌ها در شریعتی هم گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفندی و گوساله هم  755 هزار تومان است. در همین سوپر گوشت خورشتی گوسفندی یک کیلو 795 هزار تومان است.اما قلم ران گوسفند 229 هزار تومان به فروش می‌رود. در این مغازه گوشت آبگوشتی کیلویی 585 هزار تومان است. در این مغازه راسته گوسفند هم 645 هزار تومان دیده می‌شود.در میادین یک کیلو راسته با استخوان گوسفندی (گرم) تنظیم بازاری از 195هزار تومان تا 235 هزار تومان عرضه می‌شود، یک کیلو سردست گوسفند هم با ماهیچه (گرم) از 253 هزار تومان تا 265 هزار تومان است.

در مقابل در میادین راسته گوساله کیلویی 390 هزارتومان تا 550 هزار تومان هست. در این بازار قیمت سردست و فیله گوساله( گرم ) هم از گوسفند (گرم ) گران‌تر است.

درمیادین تهران قیمت سردست پاک شده گوساله کیلویی  299 هزار تومان تا 529 هزار تومان عرضه می‌شود. فیله گوساله (گرم) هم از 540 هزار تومان تا 620 هزار تومان بفروش می‌رود

گوشت منجمد 130 هزار تومان

رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو اخیرش گفت: قیمت هر کیلو گوساله را 200 هزار تومان است. اما  بررسی «اکوایران» نشان داد، مصرف کنندگان در میادین شهرداری قطعات ارزان‌تری را هم می‌توانند، بخرند. هرچند برخی قطعات مثل قلوه گاه که ارزان است گوشت خیلی کمی هم دارد. البته اگر وارداتی منجمد بخواهند بخرند. الان یک کیلو قلوه گاه گوسفند و گوساله در میادین شهرداری بین 130 هزار تا 190 هزار تومان است. راسته تنظیم بازاری گوسفند و گوساله (منجمد) هم 140 هزار تا 237هزار تومان دیده می‌شود. 

در میادین ران تنظیم بازاری گوسفند و گوساله هم بین 155 هزار تومان تا 235 هزار تومان است که معمولا قمیت گوساله اندکی گرانتر از گوسفند است؛ حتی در بخش منجمدها.در مقابل گوشت خورشتی گوساله 397 هزار و 500 تومان است. مغز راسته گوساله هم کیلویی 915 هزار تومان بفروش می‌رود.

نابودی تولید داخل؟

طبق اعلام رئیس انجمن صنفی گاوداران درحال حاضر  ایران توان تولید بیش از یک میلیون تن گوشت قرمز را دارد. اما واردات بی‌رویه گوشت تولید را به ورطه نابودی می‌برد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان او معتقد است: گرچه واردات گوشت به‌طور مقطعی می‌تواند بازار را به تعادل برساند، اما راهکار اساسی نیست. مقدسی افزود: دولت با واردات بی‌رویه گوشت به جای پرداخت یارانه به تولیدکننده خارجی به تولیدکننده داخلی باید یارانه دهد تا بازار متعادل شود.

سیاستی که ظاهرا وزارت جهادکشاورزی فعلا به دنبال آن نیست. چون این وزارتخانه بیش از هرچیزی به تامین بازار می‌اندیشد. علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در برنامه میز اقتصاد گفت: دولت به دنبال افزایش مبادی وارداتی از جمله کشورهای عضو اوراسیاست تا بازار گوشت با کاهش قیمت مواجه شود.البته او افزود :  وزارتخانه با افزایش واردات نهاده‌های دامی به دنبال افزایش تولید هم است. به گفته پیمان پاک امسال صد درصد بیشتر از سال قبل جو وارد شد. او افزود: الان قیمت این جو در بازارگاه بین 8 هزار و 8 هزار و 200 تومان است. درحالی که قیمت مصوب آن 11 هزار و 300 تومان است. یعنی هزینه تولید همین الان 30 درصد کاهش یافته است. 

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی پیش‌بینی کرد: با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش میزان واردات تا سه هفته آینده باز هم قیمت گوشت کاهش پیدا می‌کند. او تاکید کرد: با تقویت تولید داخل هم پیش‌بینی می‌کنیم بهار سال آینده نیازی به واردات گوشت نداشته باشیم.

منبع اکو ایران
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی