کد خبر : 11999

نمک درمانی خانگی

نمک درمانی به دلیل موثر بودن آن بسیار رایج شده است. این کار فواید بسیاری برای سلامتی دارد از جمله مشکلات مربوط به بیماری‌های تنفسی. برای افرادی که از بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک و آلرژی رنج می‌برند، نمک درمانی یکی از بهترین و طبیعی‌ترین گزینه‌های درمانی است.

به گزارش ورنداز :

چطور در خانه نمک‌درمانی کنیم؟

نمک درمانی به دلیل موثر بودن آن بسیار رایج شده است. این کار فواید بسیاری برای سلامتی دارد از جمله مشکلات مربوط به بیماری‌های تنفسی. برای افرادی که از بیماری‌های مزمن تنفسی مانند آسم، برونشیت، فیبروز کیستیک و آلرژی رنج می‌برند، نمک درمانی یکی از بهترین و طبیعی‌ترین گزینه‌های درمانی است.

نمک درمانی  برای سالیان متمادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. درست از زمانی که انسان در غارها زندگی می‌کرد، استنشاق ذرات نمک از فواید نمک درمانی برای سلامتی برخوردار بود. در حال حاضر، بسیاری از فناوری‌های جدید توسعه یافته‌اند که می‌توانند به شما در انجام نمک درمانی در خانه کمک کنند.

اولین قدم خرید یک دستگاه نمک (دستگاه اولتراسونیک) و نمک مناسب برای استفاده با آن است. دستگاه نمک ابزاری جادویی است که همه کارها را انجام می‌دهد. دستگاه نمک می‌تواند نمک را به ذرات ریز تبدیل کند.

نمک مورد استفاده در نمک درمانی باید سنگ نمک طبیعی باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. در حالی که مصرف بیش از حد نمک می‌تواند به بدن آسیب برساند، اما در نمک درمانی، ذرات نمک استنشاق شده تنها وارد سیستم تنفسی می‌شود و به دستگاه گوارش نمی‌روند. این نمک از طریق مخاط دفع می‌شود. هیچ خطری برای سلامتی ندارد زیرا ذرات نمک استنشاق شده بسیار ریز هستند. دو مرحله برای انجام نمک درمانی در خانه وجود دارد:

1. دستگاه نمک یک دستگاه تنفسی است که باید هر بار 10-20 دقیقه استفاده کنید. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا خلط غلیظ و اضافی از مجاری تنفسی پاک شود.

2. دستگاه آب نمک در هر اتاقی از خانه شما قابل نگهداری است. این دستگاه ذرات نمک میکروسکوپی را در هوا آزاد می‌کند. این هوا به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ عمل می‌کند و به دفع مخاط، کاهش التهاب و بهبود عملکرد کلی تنفس کمک می‌کند.

این دو دستگاه، هنگامی که در ترکیب استفاده می‌شوند، می‌توانند بسیار عالی عمل کنند. انجام نمک درمانی در خانه به پاکسازی مجاری تنفسی و کاهش التهاب برای افرادی که از بیماری مزمن تنفسی رنج می‌برند کمک می‌کند.

شرایطی مانند مشکل سینوسی حاد، سرماخوردگی یا هر عفونت تنفسی دیگری را می‌توان به سرعت با نمک درمانی برطرف کرد. این درمان اساساً با پاکسازی پاتوژن‌های ناخواسته از راه‌های هوایی عمل می‌کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی