کد خبر : 11482

سفیدی دندان

دندان‌های شما اولین چیزی هستند که بیشتر مردم به آن نگاه می‌کنند. وقتی صحبت می‌کنید یا لبخند می‌زنید دندان‌هایتان در کانون توجه هستند. به همین دلیل بهداشت دندان مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در نظر دیگران در مورد شما داشته باشد

به گزارش ورنداز :

این خوراکی‌ها را بخورید تا دندان‌هایتان سفید شود

دندان‌های شما اولین چیزی هستند که بیشتر مردم به آن نگاه می‌کنند. وقتی صحبت می‌کنید یا لبخند می‌زنید دندان‌هایتان در کانون توجه هستند. به همین دلیل بهداشت دندان مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در نظر دیگران در مورد شما داشته باشد. در چنین شرایطی زرد شدن دندان‌ها و بوی بد دهان می‌تواند بسیار خجالت آور باشد. بسیاری از ما دو بار در روز دندان‌های خود را می‌شوییم یا نخ دندان می‌کشیم، اما این کار برای حفظ سلامت دهان کافی نیست. چند ماده غذایی وجود دارد که می‌توانید برای داشتن دندان‌های براق و لثه‌های قوی آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

1-فلفل دلمه‌ای قرمز

ویتامین سی موجود در فلفل دلمه‌ای قرمز به تولید کلاژن کمک می‌کند، پروتئینی ساختاری که برای سلامت لثه ضروری است و لثه‌ها را در اطراف دندان محکم نگه می‌دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کم ویتامین سی اغلب منجر به مشکلات مربوط به لثه مانند بوی بد دهان می‌شود.

 

2- لبنیات

محصولات لبنی مانند ماست، شیر، پنیر منابع عالی کلسیم، فسفر و پروتئین کازئین هستند و برای استحکام مینای دندان و محکم نگه داشتن دندان ضروری‌اند.

3- توت فرنگی

میوه‌های قرمز ممکن است پیراهن شما را لکه دار کنند، اما برای سفید کردن دندان‌های شما عالی هستند. توت فرنگی حاوی آنزیمی به نام اسید مالیک است که می‌تواند دندان‌های شما را سفید و براق کند.

4- پرتقال و آناناس

خوردن میوه‌های سیتریک مانند پرتقال و آناناس نیز برای سلامت دهان و دندان شما مفید است. این میوه‌های ترش خاصیت پاک کنندگی دارند و می‌توانند به طور طبیعی جرم را از دهان شما پاک کنند.

5- سیب

سیب دهان شما را تمیز می‌کند و ذرات غذا را که بین دندان‌هایتان گیر کرده است می‌شوید. همچنین به تقویت لثه‌های شما کمک می‌کند.

6- جوش شیرین

پودر سفیدی که معمولا در هر خانه‌ای یافت می‌شود نیز می‌تواند به براق شدن دندان‌های شما کمک کند. شستشوی دندان‌ها با جوش شیرین را هر روز صبح به صورت روتین درآورید. جوش شیرین یک عامل سفید کننده است و به از بین بردن پلاک‌ها و لکه‌های سطحی کمک می‌کند.

7- کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از فیبر و سرشار از مواد مغذی مختلف است که به کاهش التهاب کمک می‌کند. خوردن کلم بروکلی می‌تواند دندان‌های شما را جلا دهد و از رشد باکتری در دهان شما جلوگیری کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی