کد خبر : 11478

خیساندن بادام

اگر عاشق خوردن بادام به صورت خام هستید و از این که آن را یک شب خیس کنید متنفرید، پس وقت آن رسیده است که طر فکرتان را عوض کنید و تلاش کنید تا بادام خیسانده را بیشتر از بادام خام بخورید.

به گزارش ورنداز :

چرا باید بادام را بخیسانیم و بعد نوش جان کنیم؟

اگر عاشق خوردن بادام به صورت خام هستید و از این که آن را یک شب خیس کنید متنفرید، پس وقت آن رسیده است که طر فکرتان را عوض کنید و تلاش کنید تا بادام خیسانده را بیشتر از بادام خام بخورید. این مسئله فقط در مورد طعم بادام نیست، بلکه بیشتر در مورد انتخاب گزینه سالم‌تر بین بادام خیس خورده و بادام خام است. اگر علاقه دارید بدانید که چرا باید بادام را خیساند و بعد مصرف کرد این مطلب را بخوانید و خوردن بادام خیس خورده را در رژیم غذایی خود قرار دهید. بادام دارای خواص متنوعی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

چرا بادام خیس خورده بهتر از بادام خام است؟

بسیاری نمی‌دانند که پوست قهوه ای بادام حاوی تانن است که مانع از جذب مواد مغذی می‌شود. هنگامی که بادام خیس شد، پوست آن به راحتی جدا می‌شود و به مغزها اجازه می‎‌دهد مواد مغذی را آزاد کنند. بادام خیس شده به هضم غذا کمک می‌کند و آنزیم لیپاز را آزاد می‌کند که برای هضم چربی مفید است.

هنوز تمام نشده. بادام خیسانده خاصیت‌های دیگری هم دارد. بادام به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. این خوراکی مفید حاوی چربی‌های تک غیراشباع است که اشتهای شما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود احساس سیری کنید. بادام خیس شده منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هم هست. در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد مقاومت می‌کند و از پیری جلوگیری می‌کند. بادام خیس شده حاوی ویتامین ب17 و اسید فولیک است که برای مبارزه با سرطان و کاهش نقایص مادرزادی حیاتی هستند. 

حالا که این مطلب را خواندید و از مزایای بادام خیس خورده مطلع شدید بهتر است نظرتان را راجع‌به نوش جان کردن بادام خام عوض کنید. خوب است عادت کنید بادام را یک شب خیس کنید و هر روز صبح مقداری بادام بخورید و حتماً آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

ارسال نظر

تبلیغات متنی