کد خبر : 9837

تمیز کردن کف خانه | تمیز کردن

اگر بفهمید که تا به حال این کارها را اشتباه انجام می‌داده‌اید چه؟ برای اینکه کف خانه را درست تمیز کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید و این اشتباهات را انجام ندهید.

به گزارش ورنداز :

هشت اشتباهی که نباید موقع تمیز کردن کف خانه انجام دهید

وقتی می‌خواهید خانه را تمیز کنید ممکن است جارو بکشید، مبلمان را جابه‌جا کنید، تی بکشید و آن‌قدر بسابید تا کف خانه تمیز شود. بهترین مزیتی که خانه‌داری دارد این است که حداقل کمی کالری می‌سوزانید و البته خانه‌تان برق می‌زند. اما اگر بفهمید که تا به حال این کارها را اشتباه انجام می‌داده‌اید چه؟ برای اینکه کف خانه را درست تمیز کنید باید به نکات زیر توجه داشته باشید و این اشتباهات را انجام ندهید. 

نکات تمیز کردن کف خانه

1- مرتب نکردن کف 

وقتی صحبت از تمیز کردن کف‌ می‌شود، ضروری است که قبل از شروع تمیز کردن بدانید می‌خواهید از کجا شروع کنید. باید مطمئن شوید که اتاق عاری از هرگونه حیوان خانگی است و مبلمان و فرش‌های منطقه را از قسمت‌هایی که باید تمیز کنید دور کنید. اولین قدم این است که همیشه جاروبرقی بکشید یا کف را کاملاً جارو کنید. به مناطق پرتردد مانند درها و راهروها توجه کنید، اما نقاط مخفی مثل زیر مبلمان را فراموش نکنید چون چیزهای کوچک، موی حیوانات خانگی و خاک اغلب در این مناطق هستند. همچنین باید به هرگونه مواد چسبنده روی زمین توجه کنید. باید زمانی کف را تمیز کنید که قبل از آن زمین را آماده کرده‌ باشید. 

2- استفاده از بخار یا آب زیاد برای تمیز کردن کف خانه 

بخار یکی از بهترین و بی‌ضررترین ابزار برای تمیز کردن است، اما برخی از انواع کف‌ها (عمدتاً کف‌های چوبی) با آب سازگاری ندارند. شما می‌توانید از آب یا بخار استفاده کنید اما تنها پس از اینکه بررسی کردید که نوع کفی که دارید در برابر این محصولات مقاوم است. 

3- نشناختن نوع مواد پاک‌کننده و جنس کف 

یکی از رایج‌ترین اشتباهات، تمیز کردن زمین بدون فکر کردن به مواد است. توصیه ما این است که درباره موادی که با آن کار می‌کنید تحقیق کنید. برخی از کف‌ها مثل کف‌های چوبی به مواد بسیار حساس هستند. استفاده از محصول یا روش اشتباه می‌تواند باعث ایجاد لکه، رنگ‌زدایی یا حتی کپک شود. موادی که از منابع معدنی یا گیاهی به دست می‌آیند مثل چوب سخت، گرانیت، بامبو باید با محصولات تخصصی تمیز شوند. همین امر در مورد کف‌های سنگی طبیعی مانند گرانیت یا مرمر نیز صادق است. 

4- اشباع بیش از حد کف 

هرگز نباید کف را با آب اشباع کنید، بنابراین مهم است که هربار که تی را در محلول تمیزکننده فرو می‌کنید، آن را بچرخانید. باید این کار را هربار که یک قسمت یک و نیم مترمربعی از کف را تمیز می‌کنید انجام دهید. همچنین مهم است که مخلوط آب و مواد را هر بار که می‎خواهید اتاق جدیدی را تمیز کنید عوض کنید. 

5- تمیز نکردن تی 

قبل از تمیز کردن مطمئن شوید که تی را با آب داغ بشویید تا زباله‌های آخرین باری که با آن خانه را تمیز کرده‌اید از بین برود. تی را با حرکت S تکان دهید و سعی کنید با استفاده از این روش آشغال‌ها را پخش نکنید. 

6- استفاده از محصولات پاک‌کننده نادرست 

توصیه می‌کنیم که از محصولات حاوی سفیدکننده یا آمونیاک که بیش از حد ساینده هستند استفاده نکنید. در عوض، از اقلام خنثی‌تری مانند صابون یا جوش شیرین استفاده کنید. با این حال، بهتر است از محصولات تخصصی که برای کف خانه فرموله شده‌اند استفاده کنید. 

7- باقی‌ماندن رگه روی کف پس از تمیز کردن 

اگر کف خانه براق است و رد می‌افتد، در حال تمیز کردن کف یک پارچه تمیز دور تی بپیچید و در انتها آب آن را بگیرید تا از ایجاد رگه‌ها جلوگیری کنید. 

8- استفاده از شیوه تکراری 

برخی از انواع کف‌ها نیاز به تمیز کردن منظم دارند و شاید گاهی به تمیز کردن عمیق‌تر یا سایر تعمیرات نیاز داشته باشند. مثلاً کف‌های چوبی نیاز به مرطوب‌سازی با محصولاتی دارند که قادر به مرطوب کردن هستند، نه لزوماً فقط تمیزشان کنند. هر 3 تا 4 ماه یک استراتژی متفاوت برای تمیز کردن خانه در نظر بگیرید. 

با انجام ندادن این اشتباهات می‌توانید کف خانه را خوب تمیز کنید و با بهره‌گیری از روش‌های درست جان تازه‌ای به خانه و خانواده بدهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی