کد خبر : 8602

سیل و رانش زمین | سیل در هند

یک روزنامه هندی در گزارشی از کشته شدن ۲۲۱ نفر در حوادث ناشی از سیل و رانش زمین در ایالت های آسام و مانیپور در شمال شرقی هند، خبر داد.

به گزارش ورنداز :

روزنامه هندی The Quint امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: رانش زمین و سیل در ایالت مانیپور در شمال شرقی هند ۴۲ کشته برجا گذاشت که ۲۷ نفر از آنها نظامی بوده‌اند.

بنابراین گزارش، این حادثه رانش زمین در نزدیکی محل ساخت خط آهن رخ داده و چندین نفر از مهندسان و کارگران در پی آن جان خود را از دست داده‌اند. در این منطقه ۲۰ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.

بنابر این گزارش، عملیات امدادرسانی و نجات حادثه دیدگان به دلیل ادامه بارش‌های شدید و خطر وقوع رانش مجدد زمین به سختی دنبال می‌شود.

این روزنامه هندی در ادامه این گزارش، در نتیجه سیل در ایالت مانیپور در شمال شرقی هند، طوفان و رانش زمین در ایالت آسام در شمال شرقی هند نیز ۱۷۹ نفر کشته شده‌اند.

یک منبع هندی در این باره گفت که در اثر باران‌های سیل آسا و رانش زمین در هند ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان ۱۶۱۸ روستا آسیب دیده‌اند.

بر این اساس، این حوادث موجب تخریب کامل یا جزئی ۱۳۸ باب منزل شده است.

همچنین در اثر شکسته شدن سد در منطقه سیلشار در شمال شرقی هند، ۹۰ درصد از این شهر کاملاً به زیر آب رفته و ۱۶ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر اعلام رسانه‌های هندی، در اثر این سیل تاکنون ۱۰ میلیارد روپیه معادل ۱.۲ میلیارد دلار آسیب اقتصادی به هند وارد شده است.

 

حجم ویدیو: 7.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35
منبع مهر
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی