کد خبر : 4536

هزاری ماهی

هزاری یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه جنوب کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هزاری ماهی در ادامه همراه باشید.

به گزارش ورنداز :
مواد لازم برای ۲ نفر
برنج ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
فیله ماهی ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه هزاری ماهی

 
 

مرحله اول

برای تهیه هزاری ماهی خوشمزه ابتدای کار فیله ماهی را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی و زردچوبه به فیله ماهی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به فیله ماهی اضافه می کنیم، سپس فیله ماهی را به مدت ۲ دقیقه ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به خورد آن بروند. در ادامه روی کاسه حاوی فیله ماهی را با سلفون می پوشانیم.

 
 

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم فیله ماهی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان فلفل دلمه ای را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را می شوییم، سپس به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

 
 

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فیله ماهی را از یخچال خارج می کنیم.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله فیله ماهی مزه دار شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا ماهی کاملا پخته و سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به فیله ماهی اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا برنج را می شوییم، سپس به همراه زردچوبه درون آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود و زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و ته دیگ دلخواه را درون آن فیکس می کنیم. در ادامه نصف برنج درون قابلمه می ریزیم و مخلوط فیله ماهی را روی برنج می ریزیم.

 
 

مرحله نهم

در این مرحله مابقی برنج را روی مواد می ریزیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم.

 
 

مرحله دهم

در نهایت اجازه می دهیم هزاری ماهی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در ادامه پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس پلو را مخلوط می کنیم و درون ظرف مودر نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی