کد خبر : 4311

کوکو سیب زمینی مجلسی

کوکو سیب زمینی از غذاهای بسیار محبوب در میان ایرانیان است که خیلی فوری آماده می شود و صد البته طعمی بسیار جذاب و دوست داشتنی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

کوکو سیب زمینی یکی از انواع کوکوهای معروف و پر طرفدار ایرانی است. این کوکو در کنار کوکو سبزی از پر مصرف ترین غذاهای فوری محسوب می شوند. این غذای خوشمزه را می توانید به عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی مجلسی

  • پیاز متوسط
  • ۱ عدد
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی متوسط ۶ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • فلفل پاپریکا به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی

یک پیاز نگینی خرد شده را تفت دادم قبل از اینکه کاملا سرخ بشود ٢٥٠ گرم گوشت چرخ شده را اضافه کردم وباهم تفت دادم وبعد حدود ١٠٠ گرم قارچ ریز شده را به گوشت اضافه کردم وتفت دادم وبعد زردجوبه فلفل سیاه دارچین ونمک زدم تفت دادم وبعد سه قاشق غذاخوری جعفری ریز شده اضافه کردم وهمه رو باهم تفت دادم وکنار گذاشتم.

٦عدد سیب زمینی متوسط را پختم پوستش را گرفتم ورنده کردم وقتی سرد شد نمک زردجوبه فلفل سیاه وپاپریکا یا فلفل قرمز که من هر دو رو زدم چون غذای تند رو دوست دارم و کمی ادویه خورشتی که طعم غلیظتری بده زدم ومخلوط کردم.

بعد ٢عدد تخم مرغ به آن زدم وکاملا مخلوط کردم ویک خمیر که به دست نچسبه درست کردم اگر دیدید کمی شل شده میتونید به آن یه قاشق آرد یا آرد نخودچی اضافه کنید که من آرد نخودچی زدم.

توی یه تابه روغن ریختم (کم نباشه)ومقداری از سیب زمینیها برداشتم کمی وسطش را گود کردم ویک قاشق از گوشت را داخلش گذاشتم و سیب زمینی را از اطراف روی هم بردم و طوری که کاملا گوشت لای سیب زمینی پنهان بود وبعد در روغن سرخش کردم.من با این مقدار حدود ١٠ عدد کوکوی بزرگ درست کردم. حرارت زیر تابه بعد از داغ شدن روغن، باید کم شود برای زیر رو کردن کوکو ها حتما احتیاط کنید .اگر قسمتی از کوکو گوشتش معلوم میشد میتونید با کمی از خمیر سیب زمینی روش ر بپوشونید

 کوکو سیب زمینی مجلسی

 

 

 

منبع ساعد نيوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی