کد خبر : 28977

خرما و پنیر | خوردن خرما و پنیر

مصرف خرما و پنیر یک میان وعده یا صبحانه کامل و مغذی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد

به گزارش ورنداز :

فواید خوردن خرما و پنیر باهم 

مصرف خرما و پنیر یک میان وعده یا صبحانه کامل و مغذی است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد

 

خرما سرشار از آنتی اکسیدان است

یکی دیگر از خواص خوردن خرما با پنیر، جذب آنتی اکسیدان است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، خرما حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برند. رادیکال‌های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. این ترکیبات به دیواره سلولی آسیب می‌رسانند و باعث التهاب می‌شوند.

 اما ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در خرما، به کاهش التهابات بدن کمک می‌کنند. با افزایش سن، خطر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد افزایش می‌یابد. بنابراین علاوه بر کودکان، افراد مسن نیز می‌توانند برای مصرف خرما و پنیر اقدام کنند. 

  • کمک به کنترل قند خون

از دیگر خواص خوردن خرما با پنیر، کمک به کنترل قند خون است. به جای اینکه ترکیبات قندی ناسالم مانند قند مصرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم خرما را به وعده غذایی صبحانه اضافه کنید. خرما یک ماده غذایی با شیرینی طبیعی است و حاوی شکر تصفیه شده نیست. مواد غذایی حاوی شکر تصفیه شده، کالری بسیار بالایی دارند و به صورت چربی در نواحی مختلف بدن ذخیره می‌شوند. مواد غذایی که حاوی قند طبیعی هستند، راحت‌تر در بدن هضم می‌شوند. برخی مطالعات نشان می‌دهد، مصرف خرما با پنیر به کاهش علائم بیماری دیابت کمک می‌کند. زیرا سطح گلوکز ناشتا را کاهش می‌دهد.

  • کاهش فشار خون 

مصرف ۶ خرما با اندازه متوسط، بیشتر از ۸۰ میلی‌گرم منیزیم بدن را تامین می‌کند. به همین دلیل یکی دیگر از مهم‌ترین خواص خوردن خرما با پنیر، کاهش فشار خون است. منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی بدن است که به تنظیم سطح فشار خون کمک می‌کند. مصرف بیش از حد نمک، باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود.

 همانطور که می‌دانید، پنیر طعم شوری دارد و سرشار از نمک است. به همین دلیل بهتر است در کنار آن، یک ماده غذایی سرشار از منیزیم مصرف کنید. زیرا منیزیم به عنوان گشاد کننده پوشش داخلی رگ‌ها عمل می‌کند و اثرات نامطلوب نمک را کاهش می‌دهد. همچنین خون با کمک منیزیم، به صورت آزادانه در بدن جریان پیدا می‌کند.

خواص شگفت انگیز ترکیب خرما و پنیر:

آنتی اکسیدان:

خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. این ترکیب برای افراد مسن و کودکان بسیار مفید است.

کنترل قند خون:

خرما با وجود شیرینی طبیعی، قند تصفیه شده ندارد و به تنظیم قند خون کمک می‌کند. مصرف خرما و پنیر می‌تواند علائم دیابت را کاهش دهد.

کاهش فشار خون:

خرما منبع عالی منیزیم است که به تنظیم فشار خون و گشاد شدن رگ‌ها کمک می‌کند. این ترکیب اثرات نامطلوب نمک موجود در پنیر را خنثی می‌کند.

منبع غنی کلسیم:

خرما و پنیر هر دو سرشار از کلسیم هستند و به حفظ تراکم استخوان‌ها و سلامتی دندان‌ها کمک می‌کنند. این ترکیب برای کودکان و افراد مسن بسیار مفید است.

تامین فیبر:

خرما و پنیر فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، تنظیم وزن و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

رشد عضلات:

پنیر سرشار از پروتئین است و به حفظ و رشد عضلات کمک می‌کند. ترکیب خرما و پنیر کربوهیدرات، فیبر، اسیدهای چرب سالم و پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.

کاهش استرس:

پنیر حاوی آمینواسیدهای ضروری مانند سروتونین و تریپتوفان است که به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند.حفظ سلامت دندان‌ها:

پنیر اسید پلاک دندان را خنثی می‌کند و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین بزاق دهان را افزایش می‌دهد و از تجمع اسید روی مینای دندان جلوگیری می‌کند.

تامین باکتری‌های مفید:

فیبر موجود در خرما به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند. پنیر نیز شامل هزاران یا میلیون‌ها باکتری مفید است که به تنظیم عملکرد اندام‌های داخلی بدن کمک می‌کنند.

بهبود دوران بارداری:

خرما و پنیر سرشار از کلسیم، ویتامین و مواد معدنی هستند که برای رشد جنین و سلامت مادر مفید هستند. همچنین مصرف پنیر باعث افزایش حجم شیر مادر می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف خرما و پنیر:

  • بهتر است از پنیر کم نمک یا بدون نمک استفاده کنید.
  • افراد دیابتی باید در مصرف خرما احتیاط کنند.
  • زنان باردار قبل از مصرف این ترکیب با متخصص تغذیه مشورت کنند.

 

 

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع فیت کلاب
ارسال نظر

تبلیغات متنی