کد خبر : 28672

پوست | تاثیرات مواد غذایی بر پوست

با افزایش سن، بدن ما به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد تا بتواند روند پیری را به طور طبیعی طی کند.

به گزارش ورنداز :

تاثیر مواد غذایی بر روی پوست

با افزایش سن، بدن ما به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد تا بتواند روند پیری را به طور طبیعی طی کند. برخی از مواد مغذی، با حفظ سلامت پوست، می‌توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند. در ادامه، ۵ ماده غذایی به شما معرفی می‌شود که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا با افزایش سن، ظاهر جوان‌تر و احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

تاثیر مواد غذایی بر روی پوست 

انواع مواد غذایی موثر بر روی پوست

بدنه:

۱. ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب، مانند سالمون، ساردین و ماهی تن، سرشار از چربی‌های سالم از جمله اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به حفظ سلامت قلب و مغز و هم‌چنین کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک کند. علاوه بر این، غذا‌های غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب در حفظ جوانی پوست نقش دارند.

چربی‌های امگا ۳ با حفظ غشای سلولی و کاهش التهاب، سلامت پوست را حفظ می‌کنند و خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را افزایش می‌دهند. این امر می‌تواند به کاهش چین و چروک، تیرگی پوست و سایر علائم پیری کمک کند.

۲. آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها، مانند بادام، گردو و تخمه کدو، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن آسیب برسانند و منجر به پیری زودرس شوند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آجیل و دانه‌ها می‌توانند به کاهش چین و چروک، لکه‌های تیره و سایر علائم پیری پوست کمک کنند. همچنین، این مواد مغذی برای سلامت قلب، مغز و سایر اندام‌های بدن نیز مفید هستند.سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات سبز رنگ، مانند اسفناج، کلم پیچ و بروکلی، سرشار از مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست هستند. این سبزیجات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی هستند که می‌توانند به کاهش علائم پیری کمک کنند.

ویتامین‌های A، C و E موجود در سبزیجات سبز رنگ، از جمله آنتی‌اکسیدان‌های مهمی هستند که می‌توانند از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. همچنین، این ویتامین‌ها برای تولید کلاژن، پروتئینی که به حفظ استحکام و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند، ضروری هستند.

مواد معدنی روی و سلنیوم نیز برای سلامت پوست مهم هستند. روی برای تولید کلاژن و سلنیوم برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش ضروری است.

۴. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبی به نام لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند به کاهش چین و چروک، لکه‌های تیره و سایر علائم پیری پوست کمک کند.

لیکوپن در گوجه فرنگی پخته شده بیشتر از گوجه فرنگی خام یافت می‌شود. بنابراین، برای دریافت بیشترین لیکوپن از گوجه فرنگی، آن را به صورت پخته مصرف کنید.

۵. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی ترکیبی به نام بتاکاروتن است. بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A است. ویتامین A برای سلامت پوست ضروری است و می‌تواند به کاهش چین و چروک، تیرگی پوست و سایر علائم پیری کمک کند.

سیب زمینی شیرین همچنین حاوی مواد مغذی دیگری است که برای سلامت پوست مفید هستند. این مواد مغذی شامل ویتامین C، ویتامین E و مواد معدنی روی و سلنیوم می‌شوند.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی