کد خبر : 27897

حقوق کارمندان | افزایش حقوق کارمندان

جزییات افزایش حقوق کارمندان را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

جزییات افزایش حقوق کارمندان را در این مطلب میخوانید .

افزایش سالانه حقوق کارمندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به دلایل مختلفی ضروری است. اولاً، همانطور که هر سال هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد، حقوق کارمندان نیز باید به همین شکل افزایش یابد. اگر حقوق کارمندان با سرعت این افزایش هزینه‌ها همراه نشود، کارمندان قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی خود نخواهند بود.

 

ثانیاً، حقوق کافی به کارمندان امکان می‌دهد تا بهترین عملکرد خود را در شغل خود ارائه دهند. هنگامی که کارمندان حقوق کافی دارند، به راحتی فرصتی برای پیشرفت در شغلشان به دست می‌آورند. کارمندان با این که حقوق کافی دریافت نمی‌کنند، ممکن است مجبور باشند ساعت‌های کاری بیشتری برای تأمین اقتصادی خانواده خود بدهند و برای کار به کیفیت بهتری نرسند. بنابراین، افزایش سالانه حقوق کارمندان لازم است تا کارمندان بتوانند به خوبی واجد شرایط بودند و بهترین عملکرد خود را در شغل خود به ارمغان آورند.از همین رو حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که قرار است در روزهای آینده تقدیم مجلس شود، اظهار کرد: نارضایتی از میزان افزایش حقوق وجود دارد مبنی بر این‌که مطابق تورم نیست و در آن عدالت رعایت نشده است لذا انتظار می‌رفت که دولت میزان افزایش حقوق را مبتنی بر عدالت‌محوری و حداقل نزدیک به تورم تعیین می‌کرد.

 

وی اضافه کرد: دولت‌ها قانون برنامه ششم توسعه درباره افزایش حقوق کارکنان مبتنی بر میزان تورم را اجرا نکردند ما برای این‌که این مشکل در آینده تکرار نشود در برنامه هفتم توسعه تصویب کردیم که افزایش حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز باشد. در واقع به سمت متناسب‌سازی حقوق رفتیم.رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: باید در تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال آینده دو مولفه عدالت‌محوری و تطابق با تورم رعایت شود.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع تیتر کوتاه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی