کد خبر : 27606

همایون شجریان | موتور سواری همایون شجریان

همایون شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شد

به گزارش ورنداز :

همایون شجریان 

همایون شجریان در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ در تهران در خانواده‌ای اهل موسیقی متولد شدهمایون شجریان خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او فرزند استاد محمدرضا شجریان، موسیقی‌دان و خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. او مدیر شرکت فرهنگی هنری دل‌آواز نیز می‌باشد. وی فرزند محمدرضا شجریان و برادر کوچک مژگان شجریان است. او در سال ۱۳۷۵ با گیتا خوانساری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فرزندی به نام یاسمین است.

همایون شجریان از کودکی با موسیقی آشنا بود و از همان سنین کم به فراگیری موسیقی پرداخت. او نزد پدر خود و استادانی چون علیرضا مشایخی، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده به تحصیل موسیقی پرداخت.

همایون شجریان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ اولین آلبوم رسمی خود را با نام «نگاه آشنا» منتشر کرد. این آلبوم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و به شهرت همایون شجریان کمک کرد.

همایون شجریان تاکنون بیش از ۱۵ آلبوم رسمی منتشر کرده است. از جمله آلبوم‌های موفق او می‌توان به «آسمان عشق»، «نه فرشته‌ام نه شیطان»، «ای یار شیرین»، «نهال»، «فریاد»، «رگ خواب» و «امشب کنار من بمان» اشاره کرد.

همایون شجریان علاوه بر فعالیت در عرصه موسیقی، به بازیگری نیز پرداخته است. او در فیلم‌های سینمایی «آواز عطر» و «رگ خواب» به ایفای نقش پرداخته است.

همایون شجریان یکی از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی سنتی ایرانی است. او با صدای گرم و گیرا و اجرای خاص خود، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان موسیقی ایرانی پیدا کند.

در این مطلب موتور سواری همایون شجریان را میبینید که به تازگی منتشر شده .

حجم ویدیو: 2.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25

سهیل شهری خبرنگار

منبع اخبار گرونی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی