کد خبر : 27016

دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی | کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی

مراسم تشییع فردوس کاویانی در سه شنبه یازدهم مهر ماه انجام شد. در ادامه ویدیویی از کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی را ببینید.

به گزارش ورنداز :

مراسم تشییع فردوس کاویانی

مراسم تشییع فردوس کاویانی در سه شنبه یازدهم مهر ماه انجام شد. در ادامه ویدیویی از کف و دست زدن در مراسم تشییع فردوس کاویانی را ببینید.

فردوس کاویانی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

کاویانی در ۳ مهر ۱۳۲۰ در کرمان متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، به تهران آمد و برای چند سال در یک فروشگاه پارچه کار کرد.

کاویانی در سال ۱۳۴۰ در ۲۱ سالگی به آلمان رفت و در رشته شیمی در دانشگاه برلین مشغول به تحصیل شد. اما پس از مدتی تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و به ایران بازگشت.

کاویانی فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۴۰ با حضور در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد. او در دهه‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ در فیلم‌های سینمایی متعددی به ایفای نقش پرداخت. از جمله فیلم‌های شاخص او می‌توان به «شهر قصه» (۱۳۵۳)، «اجاره‌نشین‌ها» (۱۳۶۵)، «بانو» (۱۳۷۰)، «میکس» (۱۳۷۳) و «سگ‌کشی» (۱۳۷۹) اشاره کرد.

کاویانی در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ در سریال‌های تلویزیونی متعددی نیز ایفای نقش کرد. از جمله سریال‌های شاخص او می‌توان به «پشت کوه‌های بلند» (۱۳۷۳)، «تفنگ سرپر» (۱۳۷۷) و «همسران» (۱۳۷۵) اشاره کرد.

کاویانی در سال‌های اخیر درگیر بیماری پارکینسون بود و وضعیت جسمانی مناسبی نداشت. او روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در منزل شخصی خود درگذشت.

درگذشت فردوس کاویانی، ضایعه‌ای بزرگ برای سینما و تلویزیون ایران است. او یکی از بازیگران پیشکسوت و محبوب کشور بود که نقش‌آفرینی‌های ماندگاری در آثار سینمایی و تلویزیونی به یادگار گذاشته است.

به همین مناسبت، اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری ایران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • مریم بانو

    هل من ناصر ینصرنی؟!

تبلیغات متنی