کد خبر : 26695

انجیر خشک با هواپز | طرز تهیه انجیر خشک با هواپز | انجیر خشک با ایرفرایر

چگونه انجیر خشک با هواپز درست کنیم؟ در ادامه یکی از راحت ترین راه های خشک کردن انجیر را به شما یاد می‌دهیم که روش انجیر خشک با هواپز است. در این ویدیو آموزش درست کردن انجیر خشک با هواپز را یاد بگیرید.

به گزارش ورنداز :

انجیر خشک با هواپز

چگونه انجیر خشک با هواپز درست کنیم؟ در ادامه یکی از راحت ترین راه های خشک کردن انجیر را به شما یاد می‌دهیم که روش انجیر خشک با هواپز است. در این ویدیو آموزش درست کردن انجیر خشک با هواپز را یاد بگیریدبرای اینکار انجیر ها را برش بزنید که زودتر خشک شوند و به مدت 70 دقیقه با دمای 110 درجه در هواپز بگذارید. 10 دقیقه آخر حتما انجیر ها را برگردانید.

فواید انجیر خشک

انجیر میوه‌ای بی‌نظیر بوده که شبیه اشک است. انجیر پر از صدها دانه ریز است و پوست بنفش یا سبز خوراکی دارند. گوشت میوه به رنگ صورتی است و طعم ملایم و شیرینی دارد. نام علمی ‌انجیر Ficus carica است. انجیر و برگ‌های آن‌ها، مملو از مواد مغذی است و انواع مزایای بالقوه سلامتی را ارائه می‌دهد. انجیر به هضم غذا کمک می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و سطح قند خون را کنترل می‌کند. خواص انجیر خشک بسیار زیاد است. انجیر خشک سرشار از قند است، زیرا شکر هنگام خشک شدن میوه‌ها غلیظ می‌شود.

انجیر همچنین حاوی مواد مغذی، به ویژه مس و ویتامین B۶ است. مس یک ماده معدنی حیاتی است که در چندین فرایند بدن از جمله متابولیسم و تولید انرژی و همچنین تشکیل سلول‌های خونی، بافت‌های همبند و انتقال دهنده‌های عصبی نقش دارد. ویتامین B۶ یک ویتامین مهم برای کمک به بدن شما در تجزیه پروتئین رژیم غذایی و ایجاد پروتئین‌های جدید است. همچنین نقش مهمی ‌در سلامت مغز دارد. خاصیت انجیر خشک بسیار متعدد است و انجیر خشک دارای مزایای بالقوه زیادی است، از جمله ارتقا سلامت دستگاه گوارش و قلب، مدیریت قندخون و.... از دیرباز از انجیر به عنوان داروی خانگی یا یک روش جایگزین برای مشکلات گوارشی مانند یبوست استفاده شده است.
آن‌ها حاوی فیبر هستند که با نرم شدن و اضافه کردن فله به مدفوع، کاهش یبوست و همچنین به عنوان یک منبع prebiotic  یا یک منبع غذایی برای باکتری‌های سالم روده، می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. در مطالعات حیوانی، عصاره میوه یا خمیر انجیر به سرعت حرکت مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش، کاهش یبوست و بهبود علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو کمک کرده است. یک مطالعه در ۱۵۰ فرد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر با یبوست نشان داد که افرادی که حدود ۴ عدد انجیر خشک (۴۵ گرم) دو بار در روز مصرف کرده‌اند کاهش قابل توجهی در علائم از جمله درد، نفخ و یبوست داشته‌اند.

حجم ویدیو: 3.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:12
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی