کد خبر : 26209

خط چشم | آموزش خط چشم کشیدن | ترفند خط چشم کشیدن

خط چشم قرینه کشیدن همیشه برای خانمها چالش است. ولی برای خط چشم قرینه کشیدن با تمرین و چنتا تکنیک ساده راحت میشه بهش برسید و خط چشم قرینه بکشید. در ادامه ما به شما آموزش خط چشم قرینه کشیدن را می‌دهید.

به گزارش ورنداز :

خط چشم قرینه کشیدن

خط چشم قرینه کشیدن همیشه برای خانمها چالش است. ولی برای خط چشم قرینه کشیدن با تمرین و چنتا تکنیک ساده راحت میشه بهش برسید و خط چشم قرینه بکشید. در ادامه ما به شما آموزش خط چشم قرینه کشیدن را می‌دهید.

خط چشم چیست؟

خط چشم، یکی از لوازم های آرایشی تخصصی برای چشم است که نقش مهمی در درشت و کشیده به نظر آمدن چشم ها دارد. خط چشم ها انواع مختلفی دارند؛ مانند خط چشم مویی، خط چشم ماژیکی، خط چشم مدادی، خط چشم رنگی و…

برای کشیدن خط چشم، باید خط رویش مژه در پشت پلک ها را تا انتهای بیرونی چشم ها بکشید. شما می توانید با توجه به سبک میکاپ و فرم چشم ها، از مدل های مختلف خط چشم استفاده کنید.

آموزش کشیدن خط چشم قرینه با ابزارهای مختلف

همانطور که می دانید، سه نوع وسیله برای کشیدن خط چشم وجود دارد.

  • خط چشم‌ مایع که به کمک آن می توانید، خطوطی صاف و مشخص ایجاد کنید و ظاهری بسیار زیبا به چشمان خود بدهید.
  • خط چشم ژلی که معمولا برای کشیدن خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن استفاده می شود.
  • خط چشم مدادی که آسان ترین نوع خط چشم است و می توانید از آن برای کشیدن خط چشم‌ طبیعی استفاده کنید.

حال که با ابزارهای کشیدن خط چشم آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل با روش کشیدن خط چشم توسط ابزار مداد، مایع و ژل آشنا شوید.

چگونه خط چشم بکشیم؟

کشیدن خط چشم قرینه با مداد چشم

پیش از هر چیزی در نظر بگیرید، قصد کشیدن چه مدل خط چشم را دارید. اگر می خواهید، خط چشمتان نازک باشد، مداد را تیز کنید، ولی اگر قصد کشیدن خط چشم پهن دارید، سر مداد را گرد یا خیس کنید. هم چنین اگر قصد دارید، خط چشمتان رنگ تیره تری داشته باشد، سر مداد را به کمک سشوار نرم کنید. نکته مهمی که برای کشیدن خط چشم با مداد وجود دارد، این است که برای هر چشم مداد را دقیقا به یک اندازه تیز یا گرد کنید تا خط چشمتان قرینه از کار درآید.

طرز کشیدن خط چشم قرینه با خط چشم ماژیکی

برای کشیدن خط چشم با خط چشم های ماژیکی ابتدا باید نوک قلمو را داخل مخزن ببرید. فقط حواستان باشد، مقدار اضافه قلمو را به کمک کناره مخزن بگیرید. سپس قلمو را به دست بگیرید و از گوشه داخلی چشم شروع کنید  و پس از آن از گوشه بیرونی به وسط بکشید. در پایان نیز مرکز را پر کنید. اگر مبتدی هستید و قصد کشیدن خط چشم قرینه با خط چشم های ماژیکی را دارید، می توانید از گوشه داخلی چشم نقاطی بکشید و سپس آن نقاط را به هم وصل نمایید. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این ترفند کشیدن خط چشم قرینه خواهیم داد.

خط چشم ژلی

از ژل ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل های خط چشم گاهی به صورت یک مخزن و یک قلموی کوچک هستند. برای آموزش خط چشم گربه ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می کنند.

شما می توانید از قلموهای دیگر هم استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه دار می تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید باشد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلمو را به طور مرتب تمیز کنید.

نحوه کشیدن خط چشم مایع

پیش از هر کاری خط چشم خود را تکان دهید. برای کشیدن خط چشم قرینه به کمک خط چشم مایع پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با یک مداد چشم مشکی خط چشم را برای دو چشم رسم کنید و پس از آن که از قرینه بودن آن اطمینان حاصل کردید، با خط چشم روی آن را پر کنید.

توجه داشته باشید که در کشیدن خط چشم احتمال این وجود دارد که دستتان حین کار بلرزد و خط چشمتان خراب شود یا با خط چشم دیگرتان قرینه نشود. در چنین مواقعی اصلا جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به راحتی می توانید به اصلاح خط چشم خود بپردازید.

برای این کار ابتدا باید گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش آغشته کنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دست تان لرزیده است را پاک کنید. حالا باید به قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید تا خط چشم مرتب و منظمی داشته باشید. در ادامه می توانید، مثالی از چند عکس خط چشم قرینه را مشاهده نمایید.

خط چشم قرینه

ترفندهای جالب برای کشیدن خط چشم قرینه

برای کشیدن خط چشم قرینه ترفندهای جالبی وجود دارد، که نگرانی شما را از بابت قرینه نشدن خط چشم هایتان برطرف می کند. وسایل ساده ای مانند نوار چسب می تواند شما را در کشیدن خط چشم فوق العاده یاری رساند. اگر میخواهید بدانید، چگونه خط چشم را قرینه بکشیم، تا انتها با ما همراه باشید.

در ادامه این مطلب به چند نمونه از این ترفندهای کاربردی اشاره خواهیم کرد. قطعا با یادگیری حتی یک مورد از ترفندهای کشیدن خط چشم قرینه می‌توانید خط چشم خود را سریع‌تر و ساده‌تر بکشید و آرایشی کامل و زیبا و بی نقص را تجربه کنید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نوار چسب

چسب های نواری جزو ابزاری هستند که می توانند، به شما در کشیدن خط چشم قرینه یاری رسانند. بر همین اساس در ادامه  می خواهیم به آموزش کشیدن خط چشم قرینه با چسب نواری بپردازیم تا بتوانید، به راحتی خط چشم گربه ای بکشید.

برای این کار ابتدا باید یک تکه چسب نواری کوچک بردارید و آن را در گوشه چشم خود بچسبانید. در چسباندن چسب دقت کنید که چسب باید از گوشه چشم به سمت انتهای ابروی شما کشیده شود. برای این که کار را دقیق تر انجام دهید، نوار را از بینی به سمت گوشه چشم و در نهایت به سمت انتهای ابروی بچسبانید. اگر به خط چشم های ملایم تر علاقه مند هستید، می توانید زاویه چسب را کمی کم‌تر کنید. در کشیدن خط چشم با چسب های نواری حتما باید به این موضوع توجه کنید که چسب به طور کامل روی پوست شما چسبیده باشد تا رنگ به زیر آن نفوذ نکند.

در مرحله بعد برای کشیدن خط چشم باید یک مداد چشم روشن بردارید و به کمک آن یک خط نازک بالای خط مژه فوقانی خود بکشید. دقت کنید که این خط را باید تا حد ممکن نازک بکشید و آن خط به خط مژه فوقانی نزدیک باشد. خط را تا انتهای لبه چسب ادامه دهید. به این دلیل پیشنهاد ما استفاده از مداد است که کشیدن خط چشم با مداد به شما این امکان را می دهد که با کار مسلط باشید و در صورت اشتباه کردن بتوانید راحت آن را پاک کنید. به ویژه اگر در مراحل اولیه آموزش خط چشم هستید، مداد را پیشنهاد می کنیم.

پس از آن از انتهای خط چشم در گوشه چشم شروع کنید و خطی در امتداد چسب بکشید. این خط را باید را تا استخوان ابرو ادامه دهید. در هنگام کشیدن خط چشم ممکن است، خط چشم روی چسب هم زده شود. نگران این مسئله نباشید، چرا که اگر چسب را خوب چسبانده باشید، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

حال باید یک خط دیگر به سمت داخل چشم بکشید. دقت کنید که قسمت خارجی خط چشم شما باید کلفت تر از قسمت داخلی آن باشد. پس ار تکمیل کردن حالت نهایی آرایش خود، چسب را بکنید. پس از آن نوار چسب را دقیقا با همین زاویه برای چشم دیگر هم بچسبانید و همین روند را برای کشیدن خط چشم‌ قرینه تکرار کنید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نوار چسب

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری

یکی دیگر از ترفندهایی که برای قرینه کشیدن این قسمت از آرایش وجود دارد، نشانه گذاری است. به این صورت که مسیر خط چشم را با کمک نقطه‌ یا خط های ریزی مشخص کرده، سپس این نقطه‌ها را به هم وصل کنید. به این صورت می‌توانید خط چشمی بی‌نقص و زیبا داشته باشید.

 برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

خط چشم خود را به دست بگیرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از مداد است؛ چرا که مداد نسبت به سایر خط چشم ها کم رنگ تر است و نقاط کمرنگ، به تمیزتر بودن نتیجه ما کمک بیشتری می‌کند و در صورت اشتباه، راحت‌تر هم پاک می‌شوند.

برای کشیدن خط چشم به کمک نشانه گذاری باید اولین نقطه را بالای گوشه داخلی پلک بالا بکشید. نقطه دوم را درست در جایی بکشید که عنبیه یا همان قسمت رنگی چشم شروع می‌شود. نقطه سوم را هم در بالای جایی که مردمک قرار دارد، بکشید. نقطه چهارم را هم آن جایی بکشید که عنبیه تمام می‌شود.  سپس کمی بالاتر بروید و نقطه پنجم را با فاصله از نقطه چهارم یعنی نزدیک جایی که خط پلک دیده می‌شود، بکشید. نقطه ششم را باید کمی بالاتر از نقطه قبل و در راستای یک خط فرضی که انتهای ابرو را به نقطه پنجم وصل می‌کند، بکشید. توجه داشته باشید که برای کشیدن خط چشم به کمک نشانه داری شما می‌توانید نقاط کم‌تر یا بیشتری برای راحتی خود، بکشید.

در مرحله بعد باید دقیقا همین نقاط را روی چشم دیگر هم علامت گذاری کنید. سپس با دقت به آینه نگاه کنید و از قرینه بودن نقاط دو چشمتان، اطمینان حاصل کنید.

پس از این که از جای درست نشانه ها مطمئن شدید، باید آن ها را به یکدیگر وصل کنید. برای این کار ابتدا باید نقاط یک تا چهار را به آرامی به یک دیگر وصل کنید. از آن جایی که این نقاط تقریبا در یک راستا هستند، وصل کردن آن‌ها کار سختی نیست. چیزی که سخت است، وصل کردن نقطه چهارم به پنجم است. حواستان باشد، برای وصل این دو نقطه به یکدیگر انحنای زیادی به آن ندهید. وقتی نقطه پنجم را هم به نقطه ششم وصل کردید، باید آن را به گوشه خارجی چشم، وصل کنید.

خطی که این دو نقطه را به یک دیگر وصل می‌کند، در راستای انتهای ابرو و خط مژه پلک پایین است. پس از وصل کردن همه نقاط به یکدیگر، قاب خط چشم شما آماده است. در آخرین مرحله از کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری باید با استفاده از یک خط چشم پر رنگ و روان، به آرامی و با دقت شروع به پر کردن فضای خالی بین خطوط بکنید و هیچ نقطه خالی و سفیدی را باقی نگذارید.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک نشانه گذاری

کشیدن خط چشم قرینه به کمک فر مژه

استفاده از فرمژه یکی دیگر از ترفندهای جالب و کاربردی است. همانطور که می دانید، فرمژه از وسایل ضروری کیف آرایش است و به کمک آن می توان علاوه بر بلندتر نشان دادن مژه‌ها به کشیدن خط چشم هم پرداخت. قطعا این ابهام در ذهنتان پیش می آید، که چطور ممکن است با فر مژه خط چشم کشید.

اگر به ساختار فر مژه دقت کنید، متوجه خواهید شد که دقیقا مطابق فرم چشم طراحی و تولید شده است. به همین خاطر می تواند، شما در کشیدن خط چشم قرینه کمک کند.

کشیدن خط چشم قرینه به کمک فر مژه

برای این که بتوانید با فر مژه به کشیدن خط چشم‌ قرینه بپردازید، تنها کافی است، لبه بالایی فرمژه که بر روی پلک شما قرار می گیرد را در پایین ترین قسمت با استفاده از مداد چشم یا هر خط چشم دیگری یک خط باریک بکشید. پس از این که خط باریکی کشیدید،  فرمژه را بر روی پلک خود قرار دهید. با این کار خط مداد به لبه پلک‌ها منتقل شده و خط چشم شما خود به خود کشیده می‌شود. برای چشم دیگرتان هم همین عملیات را تکرار کنید. به همین راحتی و با یک وسیله ساده دو خط چشم قرینه و یکسان خواهید داشت و به کمک آن می توانید در هر مجلسی که حضور پیدا می کنید، بدرخشید.

استفاده از گیره مو

یکی دیگر از وسایلی که به شما در کشیدن خط چشم قرینه کمک زیادی می کند، گیره موست‌. گیره های مشکی که همه ما بارها  بارها از آن برای موهای خود استفاده کرده ایم، این بار برای کشیدن خط چشم قرینه به کار می گیریم. اگر متوجه نشدید، از کدام گیره ای سر سخن می گوییم، به تصویر زیر توجه کنید، تا بتوانید، به خوبی درک کنید. با این گونه گیره ها می توان  قسمت مثلث بیرونی خط چشم را به سادگی بکشید.

برای کشیدن خط چشم به این روش ابتدا باید یک گیره مو بردارید و آن قسمتی که دو شاخه شده است را با خط چشم رنگ کنید تا آغشته به مایع خط چشم بشود. حال باید همین قسمت رنگ شده را روی گوشه خارجی پلک خود قرار دهید و پس از چند ثانیه بردارید. به این ترتیب رد خط چشم روی پلک شما باقی خواهد ماند.

توجه داشته باشید که گیره سر را بلافاصله پس از رنگ کردن آن روی پلک قرار دهید و حواستان باشد که خشک نشود. گیره را حتی می توانید کمی داخل پلک بیاورید تا دنباله خط چشم شما کوتاه شود. یا کمی گیره را باز کنید و با انگشت نگه دارید تا خط چشم شما پهن تر شود. هم اکنون چیزی که روی گوشه خارجی پلکتان مشاهده می کنید، یک مثلث است. برای چشم دیگرتان هم همین کار را تکرار کنید.

استفاده از گیره مو

استفاده از شابلون

امروزه شابلون های خط چشمی در بازار موجود است که کار خانم ها را در کشیدن خط چشم قرینه راحت کرده است. این محصول شامل دو عدد شابلون است و دقیقاً شکل و اندازه یکسانی در هر دو چشم دارند. پیشنهاد ما به شما برای کشیدن خط چشم زیبا، صاف و متقارن استفاده از شابلون های خط چشم است.

استفاده از شابلون

نکات مهم برای کشیدن خط چشم قرینه

در ادامه به مهم ترین نکاتی که شما را در کشیدن خط چشم قرینه کمک می کند، اشاره خواهیم کرد.

  • متفاوت بودن زاویه چشم‌ها در افراد، دلیل اصلی فرق بین خط چشم‌ در دو چشم است. علاوه براین، نوع خط چشم و حالت چشم‌های شما می‌تواند کشیدن خط چشم قرینه را دشوارتر کند.
  • برای داشتن خط چشم زیبا و قرینه لازم است تا هر مرحله را بر روی هر دو چشم خود اجرا کنید.
  • همواره به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر تمرین کنید، در کشیدن خط چشم قرینه حرفه ای تر می‌شوید.
  • برای اینکه 2 خط چشم کاملا قرینه شوند، قبل از کشیدن خط چشم دو نقطه را در گوشه چشم با همان خط چشم مشخص کنید که نشان دهد هر خط چشم باید در آن نقطه تمام شود یا به آن نقطه برسد.

همچنین برای کشیدن خط چشم قرینه می توانید، خودتان شابلون خط چشم طراحی کنید. به این صورت که مقداری از چسب کاغذی را برداشته و بر روی آن خط چشم مورد نظر را بکشید و توسط قیچی طرح خود را برش دهید. حالا می توانید به سادگی شابلون بدست آمده را بر روی پلک خود قرار داده و خط چشم را ترسیم کنید.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم حرفه ای

در این بخش آموزش خط چشم تصویری را به صورت چند ترفند ساده و کاربردی آورده ایم. هر کدام از این ترفندهای کشیدن خط چشم سعی در برطرف کردن یکی از مشکلات شما در زمان آرایش دارد. این راه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است و خط چشم شما را زیباتر و حرفه ای تر می کند.

1. لرزیدن دست در زمان کشیدن خط چشم

لرزیدن دست در هنگام آرایش چشم عادی است اما راه حل ساده سه مرحله ای برای آن وجود دارد. این مراحل را به ترتیب اجرا کنید تا لرزیدن دست تان قطع شود:

  • بنشینید.
  • سپس آرنج خود را روی یک سطح صاف قرار دهید.
  • حال انگشت کوچک خود را روی گونه قرار دهید و شروع به طراحی خط چشم کنید.

با این راه به راحتی لرزش دست شما از بین می رود و تسلط بیشتری در زمان خط چشم کشیدن پیدا می کنید.

چگونه خط چشم بکشیم؟

2. استفاده از روش نقطه گذاری

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که اگر طراحی خط چشم برای شما مشکل است، آن را به صورت نقطه نقطه بکشید، سپس نقاط را به هم وصل کرده و خط چشم خود را پر کنید. به تصاویر زیر دقت کنید تا این روش را به خوبی یاد بگیرید.

3. روش خط چین گذاری

همچنین می توانید به جای نقطه گذاری، خط چشم خود را به صورت خط های کوتاه بکشید، سپس آن ها را به وصل کنید. تصاویر زیر را ببینید. این راه هم کشیدن خط چشم را برای شما آسان تر می کند و احتمال خطای شما پایین تر می آورد.

4. استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

کشیدن دنباله خط چشم یکی از بخش های سخت آرایش چشم است. دنباله داشتن خط چشم باعث می شود چشمان شما کشیده تر و زیباتر به نظر آید. بنابراین دانستن راهی برای دنباله دار کردن خط چشم حتما به کار شما می آید.

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای کشیدن خط چشم دنباله دار می توانید از وسایلی همچون لبه یک کارت استفاده کنید و آن را در لبه بیرونی پلک خود در زاویه دلخواه قرار دهید و خط چشم را بکشید.

کارت ویزیت را همانطور که در تصویر می بینید کنار چشم خود قرار دهید. سپس خطی بالای کارت بکشید. این خط باعث می شود خط چشم شما دنباله دار شود. همانطور که می بینید در این روش خط چشمی نازک با دنباله ای کوتاه کشیده می شود که برای آرایش چشم ریز بسیار مناسب است.

استفاده از کارت ویزیت برای خط چشم دنباله دار

5. استفاده از نوار چسب برای کشیدن دنباله خط چشم

یکی دیگر از ترفندهای کشیدن دنباله خط چشم استفاده از نوار چسب در گوشه چشم است. این روش بسیار رایج و ساده است. همانطور که در تصویر می بینید ابتدا باید یک نوار چسب گوشه چشم بچسبانید سپس دنباله خط چشم خود را بکشید. برای ضخیم کردن آن نیز می توانید طبق تصویر زیر پیش بروید و خط چشمی زیبا بکشید. این مدل خط چشم ضخیم برای آرایش چشم درشت بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به آن ها می بخشد.

رفع ایرادهای خط چشم

یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که بلد باشید ایرادات آن را اصلاح کنید. اما برای رفع ایرادات خط چشم چه باید کرد؟

1. استفاده از گوش پاک کن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، رفع ایرادهای خط چشم است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده که خط چشمی کشیدید و به دلیل لغزش دست یا دلایل دیگر بخشی از خط چشم خراب شده است. در این زمان چه می کنید؟ همه خط چشم را پاک می کنید و دوباره از اول می کشید؟ اگر جواب شما آری است، حتما این کار باعث به هم ریختن اعصابتان می شود و اگر این اشتباه بیش از دو بار تکرار شود بیخیال خط چشم کشیدن می شوید.

اما راه حل بسیار ساده است. از این به بعد اگر جایی از خط چشم اشتباه کردید نگران نباشید. یک گوش پاک کن را آغشته به پرایمر، کانسیلر یا آرایش پاک کن کنید (یا هر ماده ای که از آن برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کنید) و سپس خطای پیش آمده در کشیدن خط چشم را پاک کنید. به همین راحتی بدون پاک کردن همه خط چشم خطای ایجاد شده را پاک کرده و آن را اصلاح کنید.

تصویر زیر را ببینید تا به صورت مرحله به مرحله با این کار آشنا شوید.

آموزش خط چشم کشیدن

2. استفاده از سایه چشم همرنگ پوست

به جز روش استفاده از گوش پاک کن، می توانید برای رفع ایرادات خط چشم خود از سایه چشم همرنگ با پوست استفاده کنید. یک براش کوچک را به سایه چشم همرنگ با پوست یا آرایش تان آغشته کنید و خط چشم را مرتب نمایید.

ارسال نظر

تبلیغات متنی