کد خبر : 26044

کابینت | کابینت بالای یخچال

مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال را میخوانید

به گزارش ورنداز :

کابینت بالای یخچال

مزایای استفاده از کابینت بالای یخچال را میخوانید 

کابینت آشپزخانه یکی از بخش های مهم در دکوراسیون هر خانه ای است و می تواند در زیبایی فضای کل خانه تاثیرگذار باشد. در طراحی کابینت معمولا سعی می شود که برای هر وسیله مکانی مشخص در نظر گرفته شود تا از همه فضاها به بهترین شکل استفاده شود و جای کافی برای قرار دادن ظروف و وسایل آشپزخانه ایجاد شود. ساخت کابینت یخچال یا ساخت باکس یخچال در کابینت یکی از کارهایی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و استفاده می شود. این کار مزایا و معایب خودش را دارد و می تواند هم کاری مفید باشد و هم کاری باشد که در آینده برای شما کمی دردسر ایجاد کند.

کابینت یخچال چیست؟

باکس یخچال کابینت، فضایی است که در هنگام طراحی و ساخت کابینت ها، برای یخچال در نظر گرفته می شود و یخچال را باید در آن فضای خاص جایگذاری کنید. طراحی باکس یخچال براساس ارتفاع و عرض یخچال انجام می شود و مثلا اگر بخواهید باکس یخچال ساید طراحی کنید، باید اندازه بیشتری برای آن در نظر بگیرید تا یخچال به راحتی در این باکس جابجا شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم که ساخت کابینت یخچال چه مزایا و معایبی دارد و استفاده از آن کار درستی است یا خیر.

مزایای ساخت کابینت یخچال چیست؟

1- نظم در کابینت ها:

ساخت کابینت یخچال باعث می شود در فضای آشپزخانه، مکانی ثابت برای یخچال در نظر گرفته شود و این موضوع می تواند به کابینت های شما نظم و زیبایی خاصی ببخشد و باعث شود آشپزخانه کاملا یکدست و یکپارچه به نظر برسد.

در صورتی که اگر از باکس استفاده نشود، ممکن است فضای پرت زیادی در مکان قرارگیری یخچال ایجاد شود و باعث شود به خوبی از تمام فضای آشپزخانه استفاده نکنید.

استفاده از فضاهای بالای یخچال:

طراحی باکس یخچال در کابینت ها، باعث می شود که شما بتوانید در کنار و بالای یخچال هم کابینت قرار دهید و این موضوع کمک می کند بتوانید از تمام فضاهای آشپزخانه استفاده کنید و جای بیشتری برای ظروف و وسایل آشپزخانه داشته باشید. در صورتی که اگر از کابینت یخچال استفاده نکنید، فضای بالای یخچال هم بدون استفاده خواهد بود کابینت های کمتری خواهید داشت.

3- محافظت از یخچال:

یخچال اگر به صورت معمولی در فضای آشپزخانه قرار بگیرد، ممکن است توسط ضربه ها و فشارهایی که به آن وارد می شود، دچار آسیب شود و زودتر نیاز به تعمیر داشته باشد. اما اگر از کابینت یخچال استفاده شود، تنها درب یخچال مشخص خواهد بود و بقیه قسمت های یخچال در داخل کابینت جای گرفته و توسط کابینت محافظت می شود. این موضوع کمک می کند که یخچال در برابر ضربه و فشار مقاوم باشد و آسیبی نبیند.

مزایا و معایب ساخت کابینت یخچال

مزایا و معایب ساخت کابینت یخچال

معایب استفاده از کابینت یخچال چیست؟

در ادامه می خواهیم چند مورد از معایب استفاده از کابینت یخچال را بگوییم تا تصمیم گیری برایتان راحت تر شود.

1- تهویه یخچال:

همانطور که می دانید موتور یخچال در پشت آن قرار دارد و در صورتی که فضای کافی برای تهویه موتور وجود نداشته باشد، ممکن است موتور داغ شود و دچار مشکل شود.به همین خاطر خیلی مهم است که اگر از باکس یخچال در طراحی کابینت استفاده می کنید، حتما فضای کافی برای تهویه یخچال در نظر بگیرید و باکس به صورتی باشد که پشت یخچال کمی فضای خالی وجود داشته باشد و یخچال کامل به دیوار نچسبد. چون در غیر این صورت مشکلاتی مانند سوختن موتور یخچال ایجاد می شوند و هزینه های زیادی روی دستتان خواهند گذاشت.

2- تعویض یخچال:

بزرگترین دردسر کابینت یخچال این است که معمولا کابینت ها براساس سایز همان یخچال طراحی می شوند و اگر بخواهید یخچال خودتان را تغییر دهید، ممکن است یخچال جدید به فضای بیشتری نیاز داشته باشد و در کابینت جا نشود. برعکس این موضوع هم ممکن است و اگر یخچال جدید شما از یخچال قبلی کوچک تر باشد، دور و بالای آن خالی می ماند و این موضوع می تواند چهره زشتی به آشپزخانه بدهد.

پس اگر تا مدت زیادی قصد تعویض یخچال خودتان را ندارید، می توانید از کابینت یخچال استفاده کنید، در غیر این صورت توصیه می کنیم که ابتدا یخچال خودتان را عوض کنید و سپس به فکر باکس یخچال کابینت باشید. برای cost” href=”/carpentry” target=”_blank” rel=”noopener”>تعمیر کابینت خود می توانید از تیم هوم سرویز کمک بگیرید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه:

همانطور که در ابتدا گفتیم، کابینت یخچال فضایی را برای یخچال در نظر می گیرد و شما باید یخچال را در همان مکان خاص قرار دهید. این موضوع هم جزو مزایا به شمار می رود و هم جزو معایب آن است. به این خاطر که ممکن است مثلا بعد از چند ماه یا چند سال بخواهید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید و جای یخچال را عوض کنید، در این زمان متوجه می شوید که این کار به راحتی ممکن نیست و با خالی ماندن باکس یخچال، آشپزخانه شما چهره زشتی پیدا می کند. همچنین نیاز است به طراح کابینت آشپزخانه خودتان بگویید یک مکان جدید برای یخچال در نظر بگیرد و کابینت ها را مجددا طراحی کند که این کار هزینه جدیدی برایتان ایجاد خواهد کرد.

4- نظافت سخت:

یکی دیگر از معایب کابینت یخچال این است که خیلی سریع گرد و غبار را جذب می کند و ممکن است دور و زیر یخچال دچار کثیفی شود و زود به زود نیاز به نظافت خواهید داشت؛ در غیر این صورت به راحتی کثیفی های آشپزخانه مشخص خواهد بود و ممکن است کابینت ها چهره زشتی پیدا کنند.

بهترین مکان برای قرار دادن کابینت یخچال

بهترین مکان برای قرار دادن کابینت یخچال کجاست؟

بهترین جا برای قرار دادن کابینت یخچال در آشپزخانه کجاست؟

تا به اینجا در مورد باکس کابینت یخچال صحبت کردیم و مزایا و معایب ساخت کابینت یخچال را مطرح کردیم، حالا می خواهیم ببینیم اگر می خواهید طراحی باکس یخچال را انجام دهید، بهتر است چه مکان هایی را برای قرار دادن یخچال انتخاب کنید.

البته طراح کابینت آشپزخانه و نصاب آن به خوبی می دانند که این موضوع چطور باید باشد و با اصول دکوراسیون آشنایی دارند، اما بد نیست این موارد را بدانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید و در صورت نیاز به طراح کابینت خودتان یادآوری کنید

در نزدیکی ورودی آشپزخانه:

معمولا همه ما بیشتر از هرچیزی در آشپزخانه، به سراغ یخچال می رویم و با آن سروکار داریم. به همین خاطر طبق اصول دکوراسیون بهتر است یخچال در نزدیکی ورودی آشپزخانه قرار داشته باشد تا خیلی سریع و راحت به آن دسترسی پیدا کنید. اگر هم آشپزخانه شما به صورت جزیره ای طراحی شده است، کابینت یخچال را در قسمتی بسازید که نزدیکترین نقطه به محل ورود به آشپزخانه باشد.

2- در نزدیکی آب و برق:

خیلی اوقات دیده شده است که طراح کابینت به این موضوع توجهی نمی کند و پس از طراحی کابینت، مشتری دچار دردسر می شود. یخچال های ساید بای ساید معمولا هم نیاز به برق دارند و هم نیاز به اتصال به لوله آب دارند تا بتوانید از آبسردکن آنها استفاده کنید. به همین خاطر باید در هنگام طراحی کابینت یخچال این موضوع را در نظر بگیرید که مکان یخچال در آشپزخانه، هم به پریز برق نزدیک باشد و هم بتواند به راحتی به لوله آب وصل شود تا دچار مشکل نشوید.

3- در فاصله دور نسبت به گاز :

گاهی اوقات با طراحی کابینت آشپزخانه ای برخورد می کنیم که اجاق گاز و یخچال در کنار هم قرار دارند. این موضوع می تواند شدیدا برای یخچال شما مشکل ایجاد کند. یخچال باید در مکانی قرار بگیرد که تهویه مناسب و فضای کافی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن خنک شود و مشکلی برای مواد غذایی داخل آن ایجاد نشود. حالا اگر یخچال را در کنار اجاق گاز قرار دهید، گرمای ایجاد شده توسط اجاق گاز به یخچال می رسد و این موضوع می تواند در کارکرد یخچال اختلال ایجاد کند و به موتور آن فشار بیاورد. پس به هیچ وجه یخچال را در نزدیک اجاق گاز قرار ندهید.

رعایت مثلث طلایی:

مثلث طلایی الگویی برای دکوراسیون آشپزخانه است که می توانید از آن برای طراحی کابینت ها و جاگذاری وسایل مختلف استفاده کنید. مثلث طلایی به این موضوع اشاره می کند که محل قرار گیری اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی باید به شکل مثلثی باشد که رسیدن به هرکدام از آنها به راحتی انجام شود. اگر این مثلث را رعایت کنید در هنگام آشپزی و… می توانید به راحتی به بخش های مختلف دسترسی داشته باشد. خیلی اوقات به خاطر کوچک بودن فضا از چیدمان خطی استفاده می شود که این موضوع ممکن است در هنگام آشپزی، کمی شما را دچار مشکل کند و دسترسی به وسایل مختلف را برایتان سخت تر نماید.

ساخت کابینت یخچال با هوم سرویز

ساخت کابینت یخچال را به تیم هوم سرویز بسپارید

در این مقاله در مورد ساخت کابینت یخچال صحبت کردیم و گفتیم که برای طراحی باکس یخچال کابینت چه اصولی را باید رعایت کنید. همچنین گفتیم که ساخت کابینت یخچال چه مزایا و معایبی دارد تا براساس مزایا و معایب آن، تصمیم بگیرید که باکس یخچال داشته باشید یا خیر. در ادامه هم بهترین محل های قرارگیری یخچال را گفتیم تا بتوانید دکوراسیون آشپزخانه خودتان را قوی تر و جذاب تر طراحی کنید. امیدواریم این مقاله کمک کند بتوانید آشپزخانه ای زیبا و شیک با دکوراسیون مناسب داشته باشید.

حجم ویدیو: 3.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    الان بیشتر دارن

  • ناشناس

    پول اضافی باید بدهید باکس بالای یخچال خ ب نیست

تبلیغات متنی