کد خبر : 25886

آشپزخانه | آشپزخانه کوچک | راهکار آشپزخانه کوچک

در این مطلب بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک را میشناسید و در ادامه مطلب ترفندهای داشتن آشپزخانه بهتر را در ویدیو میبینید

به گزارش ورنداز :

کابینت آشپزخانه

در این مطلب بهترین کابینت برای آشپزخانه کوچک را میشناسید و در ادامه مطلب ترفندهای داشتن آشپزخانه بهتر را در ویدیو میبینید احتمالاً شما هم مشکل کمبود فضای خانه را تجربه کرده‌اید. با کوچک شدن خانه‌ها، فضاهای داخل خانه مثل آشپزخانه و دستشویی و حمام بسیار محدودتر شده‌اند. این یعنی باید از فضای کم، بهترین استفاده را ببریم. آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است. طبیعتاً انتخاب کابینت آشپزخانه هم از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است و اگر قرار باشد که مدلی برای کابینت آشپزخانه کوچک (در هر 2 نوع کابینت معمولی و نسل 5) انتخاب شود، اهمیت طرح مناسب و استفاده بهینه از فضا دوچندان می‌شود.

برای آشپزخانه کوچک از چه نوع کابینتی می‌توان استفاده کرد؟

همین ابتدا بدانید که در طراحی آشپزخانه کوچک، می‌توانید از دو نوع کابینت زیر استفاده کنید:

در ادامه این مدل‌ها را به طور کامل و جداگانه، برای هر دو نوع کابینت معمولی و نسل 5 بررسی می‌کنیم. 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس در دو نوع معمولی و نسل 5

بهتر است بدانید تنوع طرح و مدل در کابینت‌های معمولی هایگلاس بیشتر است، اما قیمت کابینت نسل 5 هایگلاس حدود 20 تا 30 درصد ارزان‌تر است و فرآِیند تهیه و نصب آن خیلی سریع و آسان است. در ادامه دیدن مدل‌ها را از کابینت سفارشی هایگلاس شروع می‌کنیم.

مدل کابینت هایگلاس معمولی آشپزخانه کوچک

مدل کابینت هایگلاس سفارشی آشپزخانه کوچک

یک مدل کابینت مدرن برای آشپزخانه کوچک، یادتان است گفتیم کابینت مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک، کابینتی با رنگ روشن است؟! بنابراین در این مدل که نورپردازی نسبتاً خوبی دارد، رنگ سفید و سطح براق کابینت‌ها، باعث شده انعکاس نور زیاد باشد و آشپزخانه خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر بیاید.

آشپزخانه ام دی اف کوچکترکیب و جانمایی وسایل آشپزخانه و استفاده از فضاهای خالی، از مواردی هستند که باعث می‌شوند آشپزخانه کوچک، دیگر کوچک به نظر نیاید. در نمونه کار بالا که توسط یکی از ده‌ها کابینت ساز ما در استان تهران اجرا شده است، این جانمایی‌ها به خوبی دیده می‌شوند و ورودی آشپزخانه، با درب یخچال همپوشانی خیلی خوبی دارند. حالا بماند که کابینت‌ها خودشان براق هستند و انعکاس نور آن‌ها، تغییر خوبی در اندازه ظاهری ایجاد کرده و فضا را بزرگ‌تر نشان داده است.

کابینت مدرن و مینیمالیک آشپزخانه با کابینت مدرن و مینیمال. آشپزخانه‌ای که از تمام فضای مربوط به خودش استفاده کرده است. به کابینت‌های دیواری توجه کنید که ارتفاع آن‌ها تا سقف ادامه دارد. همچنین در بخش دیگر آشپزخانه هم می‌بینید که 3 ردیف کابینت، روی دیوار قرار گرفته‌اند. اینگونه دیگر کمبود فضایی احساس نمی‌شود. همچنین اپن این آشپزخانه دارای صندلی است که یعنی می‌شود از آن به عنوان میز برای صبحانه و ناهار خوردن استفاده کرد.

کابینت آشپزخانه کوچککابینت‌های موجود در تصویر، برای استفاده از فضاهای پِرت، خوب طراحی نشده‌اند. اما یک نوآوری در طراحی این آشپزخانه وجود دارد. می‌توانید بگویید چیست؟ کتابخانه‌ای که در دیوار آشپزخانه قرار گرفته است! ایده و طرح خیلی جالبی به نظر می‌آید.

کابینت سفید آبیاستفاده از های‌گلاس رنگی در دکور آشپزخانه، می‌تواند تصویر کلی ایجاد شده در آشپزخانه را تغییر اساسی دهد. در آشپزخانه بالا که توسط یکی از صدها کابینت ساز ما اجرا شده است، دکور سفید و آبی آسمانی به همراه مبلمان همرنگ، زیبایی این آشپزخانه را مشهود کرده است؛ طوری که می‌دانیم آشپزخانه به صورت پهن اجرا شده است، اما ارتباط رنگی بین مجموعه سمت چپ و کابینت آشپزخانه، محدوده آن را افزایش می‌دهد و این موضوع را کمتر نشان می‌دهد.

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

استفاده از رنگ‌ها، بعضی مواقع باعث افزایش شور و نشاط در آشپزخانه هم می‌شود. در نمونه بالا، نجار سلام ساختمان با استفاده از رنگ بنفش به همراه رنگ سفید فضای آشپزخانه را هیجان‌انگیزتر کرده است. البته انتخاب این رنگ‌های خاص بسیار وابسته به سلیقه مشتری است و ممکن است با سلیقه هر کسی جور نباشد! راستی اگر قصد انتخاب اینجور رنگ‌های خاص را دارید، دقت کنید که این رنگ‌ها ممکن است بعد از مدتی خسته کننده شوند، پس قبل از انتخاب آن‌ها کمی بیشتر جستجو کنید و مدل‌های متنوع را ببینید تا از انتخاب خودتان کاملاً مطمئن شوید.

آشپزخانه کوچک ال شکل

کابینت‌هایی بسیار ساده و نسبتا مناسب! بهتر بود که کابینت‌های دیواری تا سقف ادامه پیدا می‌کرد. همچنین به دلیل اینکه آشپزخانه پنجره ندارد، مقداری از نظر نورگیری ضعیف است. بنابراین باید مدام چراغ‌ها روشن باشد تا فضا دلگیر نشود.

2. مدل کابینت هایگلاس نسل 5 آشپزخانه کوچک

کابینت پیش ساخته سفید شیری هایگلاس مدرن، سلام ساختماناولین مدل کابینت آماده هایگلاس که در بالا می‌بینید، به رنگ مورد علاقه ما، یعنی سفید طراحی شده است. روشن بودن رنگ کابینت باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر بیاید. خوبی این کابینت این است که طراحی ساده‌ای دارد و برای تمام فضاها مناسب است و قیمت آن نیز، خیلی کمتر از کابینت معمولی است!

  1. کابینت معمولی آشپزخانه کوچک: کابینت‌های معمولی را طبق ابعاد و طرح دلخواه خودتان به کابینت‌ساز سفارش می‌دهید. این کابینت‌ها مخصوص آشپزخانه کوچک شما طراحی می‌شوند. در ایران اغلب افراد از این نوع کابینت برای آشپزخانه کوچک استفاده می‌کنند.
  2. کابینت نسل 5 برای آشپزخانه کوچک: این نوع کابینت در کشورهایی مثل امریکا بیش از 60% بازار را در اختیار دارد. در حقیقت کابینت نسل 5 از قطعاتی ساخته می‌شود که از قبل و در کارخانه آماده شده‌اند و در محل پروژه نصب می‌شوند. محصول نهایی شبیه کابینت معمولی است اما بسیار سریعتر و ارزان‌تر. آن هم به دلیل تکنولوژی و روش ساخت.

    چه متریالی برای کابینت آشپزخانه کوچک بهتر است؟

    برای آشپزخانه‌های کوچک بهتر است کابینت مدرن یا نهایتا نئوکلاسیک اجرا شود، چرا که هر چه طرح کابینت ساده‌تر باشد فضا بزرگتر به نظر می رسد. معمولاً برای ساخت کابینت مدرن از متریال ام دی اف و یا هایگلاس استفاده می‌شود و برای ساخت کابینت نئوکلاسیک از متریال ام دی اف خام رنگ شده با پلی اورتان یا پولیشی و یا ممبران استفاده می‌شود.آشپزخانه‌های کوچک، با یک طراحی درست و انتخاب کابینت مناسب، می‌توانند کاملاً نیاز شما را برطرف کنند. در این مطلب می‌خواهیم ابتدا چند نکته به شما در مورد استفاده از فضا و بزرگ‌تر کردن آن بگوییم. سپس 20 نمونه از انواع جدیدترین مدل کابینت 2023 در دو نوع معمولی و نسل 5 را می‌بینیم و در مورد هر مدل توضیحاتی می‌دهیم که شما متوجه شوید چگونه از فضای محدود آشپزخانه، بهترین استفاده شده است.

    کابینت آشپزخانه کوچک

    چگونه از فضای کوچک آشپزخانه استفاده کنیم؟!

    در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وقتی آشپزخانه یا فضای شما کوچک است، دو کار اصلی باید انجام شود:

    1. استفاده بهینه از فضای آشپزخانه
    2. استفاده از نورپردازی و رنگ مناسب در کابینت‌های معمولی و نسل 5

    در ادامه درباره این موارد بیشتر توضیح می‌دهیم

    استفاده بهینه از فضای آشپزخانه

    برای استفاده بهینه از فضا، طراحی کابینت آشپزخانه باید به صورتی باشد که از حداقل فضا، بیش‌ترین استفاده را ببرید. یعنی با کمک اکسسوری‌ها و یا طراحی‌های خاصی که در ادامه چند مورد از آن‌ها را می‌بینید، باید کاری کنید تا هیچ فضایی در آشپزخانه به فضای پرت (بدون کاربری) تبدیل نشود.

    برای مثال طراحی کابینت‌های دیواری می‌تواند تا سقف باشد. یا اینکه کشوها طراحی خاصی داشته باشند که در حالی که باریک هستند، اما دسترسی به تمام قسمت‌های آن‌ها امکان پذیر باشد. یا از اکسسوری‌های ریلی و یا تاشو برای کابینت استفاده شود، مزیت این اکسسوری‌ها این است که در مواقع لزوم باز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اعمال چنین طراحی‌هایی در کابینت معمولی درست شما کاملا باز است، اما در کابینت نسل 5، محدودیت نسبی وجود دارد و باید از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.همچنین برای استفاده از تمام فضا، گاهی از شیوه طراحی خاصی در آشپزخانه استفاده می‌شود که برای خانه‌های کوچک می‌تواند مناسب باشد. در این نوع طراحی، آشپزخانه بدون درب و اپن و جزیره در نظر گرفته می‌شود. یعنی کابینت‌ها در گوشه‌ای از سالن خانه قرار می‌گیرند و چیزی برای جدا کردن آشپزخانه از سالن خانه وجود ندارد. مثل تصویر زیر که کابینت‌های اجرا شده توسط یکی از صدها متخصص تیم سلام ساختمان است.

    آشپزخانه بدون درب و اپن و جزیره

    2. استفاده از نورپردازی و رنگ مناسب در کابینت‌های نسل 5 و معمولی

    فضا را باید با نورپردازی و انتخاب رنگ مناسب، بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهید. این مسأله خیلی روی حس افراد نسبت به فضا تأثیر دارد. وقتی نورپردازی و رنگ کابینت شما مناسب فضای کم‌جا باشد، به هیچ عنوان احساس نمی‌کنید که در فضایی کوچک قرار گرفته‌اید. یادتان باشد حس و درک افراد از فضا، بسیار روی تفکر آن‌ها تأثیر می‌گذارد.به تصویر زیر دقت کنید که استفاده از رنگ سفید برای کابینت‌ها و همچنین نورپردازی مناسب چقدر به بزرگ به‌نظر رسیدن فضا کمک کرده است.

    کابینت سفارشی با نورپردازی مناسب

    چگونه نورپردازی متناسب با فضای کم جا داشته باشیم؟!

    از جمله کارهایی که در این مورد می‌توانید انجام دهید، موارد زیر هستند:

    – در فضاهای کم جا باید نورپردازی قوی داشته باشید. استفاده از روشنایی و نور زیاد باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از چیزی که هست، به نظر بیاید. استفاده از نورهای سفید و زرد نیز، برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. حواستان باشد که نورپردازی ضعیف باعث می‌شود شما فضا را از آن چیزی که هست، کوچک‌تر ببینید. حالا اگر آشپزخانه کوچک شما نورپردازی ضعیف داشته باشد، حتی از حالت عادی خودش هم کوچک‌تر به نظر می‌آید!!از آینه یا سطوح براق، به ویژه در محیط‌هایی که نورپردازی نامناسبی دارند استفاده کنید. سطوح براق و آینه به دلیل انعکاس نور، فضا را از چیزی که هست، بزرگ‌تر نشان می‌دهند!

    حالا می‌خواهیم با استفاده از این نکات یک نتیجه بگیریم. یادتان است کدام کابینت براق بود؟! آفرین. کابینت آشپزخانه هایگلاس! پس نتیجه می‌گیریم برای آشپزخانه‌های کم جا، کابینت هایگلاس گزینه مناسبی برای استفاده در آشپزخانه است.

    کابینت هایگلاس برای آشپزخانه کوچک

    اگر کابینت هایگلاس دارای رنگ روشن باشد، باعث می‌شود هردو عاملی که برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا به شما گفتیم، رعایت شده و فضای شما دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر بیاید.

    انواع مدل کابینت آشپزخانه کوچک معمولی و نسل 5، براساس متریال سازنده

    بعد از اینکه نکات لازم در مورد طراحی آشپزخانه کوچک را به شما گفتیم، می‌خواهیم چند مدل مختلف از کابینت‌های آشپزخانه کوچک را در هر دو نوع کابینت معمولی و نسل 5، برای متریال‌های زیر باهم ببینیم:

  3. مدل کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس
  4. مدل کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف
  5. مدل کابینت آشپزخانه کوچک ممبران
حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44
ارسال نظر

تبلیغات متنی