کد خبر : 26025

محیا دهقانی | محیا دهقانی کیست؟ | محیا دهقانی در شب های مافیا

محیا دهقانی یکی از بازیگران مطرح که در آثار شیار 143، پایتخت 4، ماجرای نیمروز و ... و به تازگی در رئالیتی شو یا گیم شو های ارتش سری، ضد، ناتو، شب های مافیا بازی کرده است. در ادامه با محیا دهقانی آشنا شوید و بیشتر درباره‌اش بدانید.

به گزارش ورنداز :

محیا دهقانی

محیا دهقانی یکی از بازیگران مطرح که در آثار شیار 143، پایتخت 4، ماجرای نیمروز و ... و به تازگی در رئالیتی شو یا گیم شو های ارتش سری، ضد، ناتو، شب های مافیا بازی کرده است. در ادامه با محیا دهقانی آشنا شوید و بیشتر درباره‌اش بدانید.

بیوگرافی محیا دهقانی

محیا دهقانی متولد 24 دی 1370 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

 

فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی می باشد که از 8 سالگی ورزش کاراته را شروع کرد و حالا دان دو دارد و از 21 سالگی در عرصه بازیگری فعال است

 می گوید آدم اخلاق گرایی هستم و اخلاق و ادب برای من خیلی مهم است.

از کلاس تا جلوی دوربین - محیا دهقانی

با حضور در کلاس های بازیگری داریوش ارجمند با الفبای هنر آشنا شد تا اینکه سال 1391 وقتی 21 ساله بود با سریال «قهر و آشتی» جلوی دوربین رفت.

محیا دهقانی

سینما و شهرت - محیا دهقانی

در سال 1392 بصورت حرفه ای در فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار کنار چهره هایی چون مریلا زارعی و مهران احمدی بازی کرد.با این حال شهرت ایشان با سریال پایتخت 4 در نقش سوسن یک دختر عصبی و یک دنده که درگیر بیماری روانی و روحی بود ، مورد توجه قرار گرفت.

متفاوت در ماجرای نیمروز

محیا دهقانی در فیلم تحسین شده «ماجرای نیمروز» سال 1395 در قالب کاراکتر اصلی زن فیلم ، شخصیت خاکستری ، باهوش و توانایی را ایفا کرد

علاقه به بازیگری محیا دهقانی

در پنج سالگی برای دوستان و حتی فامیل و اقوام تقلید شخصیت ها را انجام می دادم و علاقه به بازیگری ریشه در بچگی من داشت. از سال 1382 و از طریق خانواده پیگیر این حرفه شدم و متوجه شدم درون من این استعداد به بازیگری وجود دارد.

جوایز محیا دهقانی  

دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» در نهمین جشنواره فیلم های ایرانی - سان فرانسیسکو برای بازی در فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی «حسن آخوندپور».

محیا دهقانی کیست؟

نویسندگی محیا دهقانی

خیلی دوست دارم آنچه را که خودم می نویسم و چیزهایی که دوست دارم بنویسم را به اجرا در بیاورم ، ولی فعلا موقعیت ساختن آن را ندارم.

نقش های مورد علاقم

بیشتر دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که از غالب شخصیت خودم دور باشند. خیلی علاقه دارم کاراکتری را بسازم و خلق کنم همانطور که نویسنده آن را خلق کرده است من هم وقتی بازی می کنم چیزی به آن اضافه کنم و خودم لذت ببرم.

بازیگران مورد علاقه محیا دهقانی

بازی جولیتا ماسینا همسر آقای فدریکو فلینی (کارگردان) را دوست دارم

«رومن پولانسکی» را دوست دارم ، «وودی آلن» ، «مارتین اسکورسیزی» و «آلفرد هیچکاک» هم مخصوصا بخاطر متن و داستان هایی که دارد هنوز برای من جذاب هستند

علاقه به شنیدن موسیقی

همانطور که می دانید موسیقی کامل ترین «آرت» است در حدی که تنها با شنیدن یک کار ، دنیای شما از درون متحول می شود. در کودکی به فراگیزی ساز دهنی پرداختم اما ادامه ندادم ، من شنیدن موسیقی را دوست دارم اما هیچ استعدادی در نواختن ندارم.

فیلم و کتاب مورد علاقه محیا دهقانی

فیلم زیاد می بینم اما فیلمی که آنرا خیلی دوست داشتم «Tenet» بود ، در کتاب ها هم کتاب «ساربان سرگردان» خانم سیمین دانشور خیلی خوب بود.تماشای فیلم و سریال خارجی را ترجیح می دهم چرا که فیلم های ما بیشتر دیالوگ محور هستند تا بازی محور ، رویه ای که امیدوارم تغییر کند.

محیا دهقانی

ازدواج محیا دهقانی

ازدواج برای جوان های این نسل خیلی سخت شده است بخصوص هنرمندان چرا که مردم از اینکه شغل همسرشان بازیگری است را خیلی سخت می پذیرند. اولویت زندگی من بعد از کار اینست که دوست دارم یک همسر و مادر خوب باشم.

از کاراته تا شطرنج

از 8 تا 21 سالگی کاراته کار کرده ام و تا دان دو کاراته هم پیش رفتم اما بخاطر بازیگری آنرا کنار گذاشتم و الان بیشتر بدنسازی می کنم و شنا می روم. پیاده روی رو هم دوست دارم و به بازی شطرنج هم خیلی علاقمند هستم.

کودکی محیا دهقانی

زندگی و خط قرمز من

زندگی برای من مثل یک رنگین کمان است و خط قرمز من خلاف جهت انسانیست بودن است ، حالا هر چیزی که می تواند زیر شاخه این موضوع باشد.

روابط ناسالم وجود دارد

بی شک مانند هر شغل دیگری در بازیگری هم روابط ناسالم وجود دارد اما خوشبختانه تا به امروز خود من با این معضل مواجه نشده ام. من گزیده کار کردن و درست کار کردن را به هر چیزی ترجیح می دهم ، من از 19 سالگی که وارد بازیگری شدم به خودم گفتم ، محیا خودت هستی و کفش هایت …

تجربه مدلینگ محیا دهقانی

بواسطه پیشنهاد یکی از دوستانم مدت کوتاهی در عرصه مد و مدلینگ حضور داشتم ، درآمد خوبی هم داشت اما ترجیح می دهم صرفا بازیگری را دنبال کنم.

محیا دهقانی در رئالیتی‌ شو ها

محیا دهقانی، بازیگر سینما و تلویزبون درباره حضورش در رئالیتی‌شوهایی چون «ارتش سری»، «ناتو» و «ضد» و به تازگی در «شب‌ های مافیا» و تاثیر آن بر بازیگری، می‌گوید: حضور در اینگونه برنامه‌ها که بیشتر جنبه سرگرمی دارند لذت‌بخش و جذاب است و نباید از تجربه چنین برنامه‌هایی ترسید.

این بازیگر که با نقش «نجلا» شناخته شد، مدتی است در رئالیتی‌شوهای شبکه نمایش خانگی دیده می شود و معتقد است: یک بازیگر نباید در یک ژانر بماند و این ترس را نداشته باشد که سابقه‌های قبلی‌اش خراب می‌شوند.

محیا دهقانی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره کارهای جدیدش در تلویزیون بعد از تجربه‌ای که در «نجلا ۲» داشت، شرایط کار در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، بحث مشکلات مالی سازمان صداوسیما و ... به ذکر نکاتی پرداخت. او همچنین به عنوان یک بازیگر جوان خطاب به رئیس سازمان صداوسیما مطالباتی را مطرح کرد.

مردم با رئالیتی‌شوها بیشتر سرگرم شده‌اند

این بازیگر که پس از سریال «نجلا» در رئالیتی شوهای «ارتش سری»، «ناتو» و «ضد» حضور پیدا کرد ابتدا درباره اینکه آیا این نگرانی را ندارد که بعد از ایفای نقش خاصش در «نجلا» اکنون با حضورش در رئالیتی شوهای مختلف، به پیشنهادهای کاری اش و ذهنیت مخاطب آسیب بزند، چنین می گوید: الان دیگر نمی‌توانیم کارها را از هم تفکیک کنیم.  زمانی بود به عنوان مثال می‌گفتند سینما، تلویزیون، بازیگر کمدی، بازیگر درام و ... اما الان دیگر همه با هم میکس شده‌اند. در مورد رئالیتی‌شوها باید بگویم از وقتی اینگونه برنامه‌ها آمده‌اند انصافا مردم بیشتر سرگرم شده‌اند. پس این خود یک امتیاز مثبت است برای اینکه ما می‌توانیم مخاطبانمان را با اتفاقات ساده، سالم و با هزینه کم سرگرم کنیم تا همراه با خانواده‌هایشان پای تلویزیون بنشینند. به همین خاطر من بُعد مثبت این قضیه را می‌بینم؛ نه اینکه بخواهم اینگونه فکر کنم نقشی را که قبلا بازی کرده ام را خراب کنم. اصلا این نگاه را قبول ندارم.

محیا دهقانی در ارتش سری

او در عین حال تاکید می‌کند: من محیا دهقانی به هرحال در بازی هایی مثل «ارتش سری» و «ناتو» قرار گرفته‌ام و تجربه‌ای که داشتم برایم بامزه و جذاب بود؛ ضمن اینکه در کنار این بازی‌ها همچنان به کار بازیگری‌ام هم ادامه می‌دهم و ترسی ندارم که بگویم کارهایی که قبلا انجام دادم خراب می‌شود یا روی مخاطبانم تاثیری می گذارد. به هر حال هنوز هم که هنوز است مخاطبی که می‌خواهد به عنوان مثال سریال «نجلا» را ببیند، همان نجلا را تماشا می‌کند یا هر نقش دیگری فرقی نمی کند.

دهقانی یادآور می شود: ابتدا که رئالیتی شوی «ارتش سری» به من پیشنهاد شد مقاومت کردم و نمی‌خواستم وارد شوم اما وقتی دیدم مثلا مردم چقدر بازی مافیا را دوست دارند و مدام در همه جا با هم در کنار خانواده ها و جمع های دوستانه بازی می کنند، من هم جذب اینگونه برنامه ها شدم و با خودم گفتم چرا که نه. به نظرم این رئالیتی‌شوها مسابقات سرگرمی برای مخاطبان هستند و برایشان جذاب است.

تجربه حضور در «ناتو»

این بازیگر سپس به تجربه حضورش در «ناتو» هم می گوید: به نظرم «ناتو» هم نوعی بازی سرگرمی و یک برنامه بامزه‌ای بود. به عنوان تست اولیه «ناتو» اتفاق بدی نبود. درواقع هم جنبه سرگرمی و هم بالا بردن اطلاعات داشت. به نظرم یک دورهمی دوستانه بود.

منبع: جلدنیوز

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی