کد خبر : 25867

ماکارونی | ترفند درست کردن ماکارونی

در این مطلب چند ترفند درباره درست کردن ماکارونی میخوانید که شاید تا بحال نمیدانستید

به گزارش ورنداز :

درست کردن ماکارونی 

در این مطلب چند ترفند درباره درست کردن ماکارونی میخوانید که شاید تا بحال نمیدانستید ماکارونی یکی از آن غذاهایی است که پیر و جوان، دختر و پسر عاشقش هستند. این غذای خوشمزه نه فقط درایران، بلکه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد که البته هر منطقه روش و نام خاص خود را برای سرو این غذای لذیذ دارد.

ماکارونی غذایی ساده است که تهیه آن وقت زیادی از شما نمیگیرد اما در ادامه این مقاله قصد داریم چند نکته ساده برای تهیه ماکارونی به شما معرفی کنیم که تاثیر بسیار زیادی در طعم ماکارونی شما دارد.

pasta - داخل آبِ قابلمه، روغن نریزید.

اگر تا بحال این اشتباه و می کردید، الان می دانید که باید آنرا متوقف کنید. این کار هیچ ارمغانی برای شما ندارد بجز اینکه یک ماکارونیِ روغنی و چرب به شما می دهد که اجازه نمی دهد مایه ی ماکارونی به خوردِ آن برود. بر خلاف باور عمومی، ریختن روغن در آبِ ماکارونی از چسبیدن رشته های آن بهم جلوگیری "نمی کند".

 

 رشته های ماکارونی را به امان خدا ول نکنید!

رشته های ماکارونی را داخل آبِ جوش نریزید و بروید و بعد از نیم ساعت برگردین و آبکشی کنید!

برای اینکه رشته های ماکارونی بهم نچسبند، باید وقتی آنها را داخل آبِ جوش میریزید هر از گاهی آن را هم بزنید اما زیاد هم نزنید زیرا باعث خمیر شدن ماکارونی میشود.

  هنگام پختنِ ماکارونی، زمان اضافه برای دم کشیدنِ رشته های آن با مایه باقی بگذارید.

رشته ها را کمی زودتر از آبِ جوش در آورید و چند دقیقه (نه خیلی زیاد) بگذارید با مایه دم بکشد. وقتی ماکارونی داغ است، مایه بیشتر به خوردش می رود.

pasta 2- به ماکارونی خود فضا دهید.

با توجه به مقدار ماکارونی که میپزید حتما از قابلمه با اندازه مناسب استفاده کنید.

اگر قابلمه کوچک باشد ماکارونی به هم میچسبد و کاملا خراب میشود.

pasta

3- ماکارونی خود را خوش رنگ کنید.

هنگامی که ماکارونی پخت و خواستید آن را سرو کنید، در یک ظرف جدا، کمی روغن بریزید و حرارت دهید تا داغ شود. چند قاشق (به نسبت اندازه ماکارونی) رب گوجه فرنگی ترجیحا خانگی را در آن سرخ کنید تا حدی که رنگ باز کند. این مایه را روی ماکارونی بریزید و با دیگر مواد مخلوط کنید. ماکارونی خود را پنیری کنید

اگر از کسانی هستید که به پنیر علاقه زیادی دارید میتوانید هنگام دم کردن ماکارونی مقداری پنیر پارمزان روی آن بریزید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

pasta

 

4- ته دیگ ویژه!

برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود بهتر است سیب زمینی ها را مقداری با روغن تفت دهید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود و همچنین طعم بهتری میگیرد. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش‌ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند.

pasta

5- ادویه مخصوص

ادویه ای که در مواد ماکارونی میریزید اهمیت بسیار زیادی دارد و بخش بزرگی از طعم ماکارونی را تشکیل میدهد.

تعدادی از ادویه هایی که میتوانید در مواد ماکارونی خود استفاده کنید:

پونه خشک، پودر فلفل سیاه، فلفل سفید، پودر لیمو عمانی، زیره سبز، زیره سیاه، زنجبیل، پودر دارچین، ریحان خشک، گلپر، کرفس خشک، پودر تخم شنبلیله، نمک، پودر پیاز، پودر سیر، پودر آویشن، پودر تخم گشنیز، زردچوبه، پودر فلفل قرمز، پودر جوز هندی

حجم ویدیو: 3.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی