کد خبر : 25763

گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی خوش بو

اجازه دهید این گیاهان عطر و بویی تازه به فضای خانه تان بدهند

به گزارش ورنداز :

گیاهان آپارتمانی خوشبو 

اجازه دهید این گیاهان آپارتمانی  عطر و بویی تازه به فضای خانه تان بدهند

گیاهان آپارتمانی خوش بو

۱. یاس سفید

حال و هوای گرمسیری را با بوی تند یاس به خانه بیاورید. همه گونه‌های یاس رایحه ندارن اما یاس سفید (Jasminum polyanthum) عطر خوش بویی دارد و فضای شما را معطر می‌کند. خاک متخلخل و دارای زهکشی خوب، محیطی تا حدودی مرطوب و مقدار مناسبی از نور (که نیازی به آفتاب مستقیم ندارد) برای رشد این گیاه ضروری است. یاس را در یک گلدان آویز بگذارید و از زیبایی آن هم لذت ببرید.

۲. اسطوخدوسلازم نیست برای خوش بو کردن محیط به خوش بو کننده‌های شیمیایی متوسل شوید. گیاهان آپارتمانی مناسب می‌توانند فضای داخلی محیط شما را معطر کنند و در عین حال زیبایی زیادی را برای محیط به ارمغان بیاورند.

فرقی نمی‌کند رایحه‌های گلی، میوه‌ای، گیاهی یا علف‌دار را دوست داشته باشید، یک گیاه آپارتمانی برای سلیقه شما وجود دارد. علاوه بر این، تحقیقات دانشگاه جورجیا نشان می دهد که بسیاری از گیاهان آپارتمانی ممکن است سطح آلاینده های داخلی را کاهش دهند و آلاینده های موجود در هوا مانند ترکیبات آلی فرار را از بین ببرند.نکته: چند مورد از این گیاهان برای گربه و سگ سمی هستند و ممکن است باعث تحریک پوست، ناراحتی معده و حتی مرگ آن‌ها شوند. پس اگر حیوان خانگی دارید، توضیحات هر گیاه را هم با دقت بخوانید.عطر اسطوخدوس به دلیل خواص آرامش بخشش شناخته شده‌است و بنابراین برای اتاق خواب یا هرجایی که نیاز به آرامش دارد، عالی است.

چشمان خود را ببندید، نفس بکشید و خود را در فرانسه تصور کنید؛ پروونس فرانسه جایی که گل‌های بنفش زمین‌ها را می‌پوشانند و هوا را با عطر منحصر به فرد خود پر می‌کنند. گیاه اسطوخودوس خود را تا حد زیادی تحت تابش نور قرار دهید، آن را دور از آب نگه دارید و اجازه دهید بین دو آبیاری کمی خشک شود.

نکته: اسطوخودوس برای گربه و سگ سمی است.

۳. نعناع

اگر طرفدار عطرهای شیرین و گلی نیستید، نعناع انتخاب مناسبی برای شماست. این گیاه اولین گیاهی بود که در زمان‌های قدیم به عنوان خوش بو کننده برای اتاق استفاده می‌شد.

برگ‌های دندانه‌دار و روشن این گیاه رایحه‌ای با طراوت همراه خود دارند. به نعناع خاکی با زهکش خوب و پنجره‌ای رو به شرق بدهید و آن را بدون آبیاری زیاد مرطوب نگه دارید.

۴. بگونیابگونیا گیاهی نسبتا مقاوم برای باغبانان تازه‌کار است. رطوبت و آفتاب جزئی بهترین شرایط را برای این گیاه دارند.

نکته: بگونیا برای حیوانات خانگی خطرناک است.

۵. مرکبات

تجسم بیشه‌های وسیع پرتقال، لیموترش و لیمو آسان است، اما درختان مرکبات (اعضای خانواده Rutacae) داخل خانه انتخابی عالی هستند. شکوفه‌های کوچک سفید و میوه‌های آن‌ها رایحه‌ای شیرین و غیرقابل انکار را به ارمغان می‌آورند که بی‌نظیر است.

مرکبات به آبیاری زیاد و نور زیاد با خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند. یک پنجره رو به جنوب یا جنوب غربی و یک گلدان سبک وزن از مواد غیر متخلخل را انتخاب کنید که کمی رطوبت را حفظ کند و رطوبت اضافی را برای مرکبات شما تامین کند. 

نکته: گربه و سگ مرکبات را دوست ندارند و به سادگی از آن اجتناب می‌کنند، اما به یاد بسپارید که این مرکبات برای حیوانات خانگی سمی هستند.

۶. ارکیدهارکیده

شهرت ارکیده به خاطر پرزرق و برق بودنش را فراموش کنید. تنوع ارکیده‌ها، عطر و بوهای متفاوتی را به ارمغان می‌آورند. یک مخلوط خاک برای ارکیده تهیه کنید و نور مناسب را برای انواع خاص آن بسته به شرایط خاص فراهم کنید. در حالی که ارکیده‌ها در یک محیط مرطوب و گرم شکوفا می‌شوند، دما را در شب ۱۰ درجه کاهش دهید تا پتانسیل شکوفه دهی آن افزایش یابد.

۷. زنبق

گل زنبق یکی از گلهای محبوب و مورد علاقه تعداد زیادی از افراد است که بویی دلنشین و خاص دارد. پرورش و کاشت زنبق در گلدان بسیار ساده است. محیط نیم سایه، آبیاری متوسط و هوای خشک و خنک از شرایط نگهداری زنبق در منزل است.

نکته: گل‌ها و برگ‌های زنبق برای انسان و حیوانات خانگی بسیار سمی هستند.

شما چه گیاهی را می‌شناسید که این لیست را تکمیل کند؟ 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    گیاه عطرشاهی

  • ناشناس

    یکی دیگه گل محبوبه شب

  • ناشناس

    یاس رازقی

  • ماریا

    گل مریم یلس رازقی شاه پسند عطرچای

  • ناشناس

    گل مریم

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی