کد خبر : 22619

قرمه سبزی | قرمه سبزی جاافتاده

ترفندهای پخت یه قرمه سبزی مجلسی جاافتاده و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

به گزارش ورنداز :

ترفندهای پخت یه قرمه سبزی جاافتاده و خوشمزه را در ادامه بخوانید.

با توجه به نکات مهمی که در پخت قرمه سبزی باید رعایت شود، می‌توان اشتباهاتی را به وجود آورد. به همین خاطر، لازم است که در هنگام پخت قرمه سبزی به چند نکته دقت کنید:

1- حرارت: برای پخت قرمه سبزی بهتر است از حرارت ملایم استفاده کنید تا سبزیجات خشک نشوند و بتوانید عطر و طعمی خوش‌بو و خوشمزه را به دست آورید.

2- روغن: استفاده از روغن درست و به مقدار کافی، بسیار حائز اهمیت است. برای پخت قرمه سبزی فقط به کمی روغن نیاز است. استفاده اضافی از روغن باعث چرب شدن غذا می‌شود.

3- ترتیب ترکیبات: برای پخت قرمه سبزی باید ترتیب درست ترکیبات را به هم اضافه کنید تا همگی در زمان مناسب پخته شوند.

4- شوری: شور شدن قرمه سبزی ممکن است باعث تغییر طعم آن شود. بنابراین، بهتر است از نمک کم استفاده کنید و در صورت لزوم می‌توانید بعداً آن را افزایش دهید.

5- زمان پخت: قرمه سبزی به مدت کافی باید پخته شود تا سبزیجات به طور کامل نرم شوند. اما در همین حین بهتر است زمینه‌ی نرم شدن گوشت را فراهم کنید تا گوشت سفت نماند.

6- استفاده از موادخوراکی تازه: برای پخت قرمه سبزی بهتر است از موادخوراکی تازه و بهترین کیفیت استفاده کنید تا بتوانید عطر و طعمی خوب به دست آورید.

ترفندهای جا افتادن قرمه سبزی 

برای جاافتادن قرمه سبزی و همچنین بهبود طعم و عطر آن، ترفندهای زیر را می‌توانید به کار ببرید:

استفاده از گوشت با کیفیت: برای پخت قرمه سبزی با طعم خوشمزه و لذیذ، از گوشت با کیفیت و تازه استفاده کنید.

نرم شدن گوشت: برای جلوگیری از سفت شدن گوشت در قرمه سبزی، می‌توانید از روش‌های نرم‌کردن گوشت مانند سفت کردن گوشت با مرغوب‌کننده‌های خاص یا استفاده از آنزیم‌های گوشت خوراکی استفاده کنید.

استفاده از ادویه‌های مختلف: اضافه کردن ادویه‌های مختلف به قرمه سبزی، طعم و عطر آن را بهبود می‌بخشد. از ادویه‌هایی مانند زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

استفاده از سبزیجات تازه: برای جاافتادن قرمه سبزی، از سبزیجات تازه و بهترین کیفیت استفاده کنید تا عطر و طعم خوبی به دست آورید.

استفاده از همان حالت پخت قبلی: اگر یک قرمه سبزی جاافتاده دارید و می‌خواهید آن را بازگردانید، بهتر است همان حالت پخت قبلی را تکرار کنید، با این تفاوت که مقدار آب کمتری به آن اضافه کنید تا قرمه سبزی شما در زمان کمتری پخته شود.

استفاده از برگ جوز داغ: اضافه کردن برگ جوز داغ به قرمه سبزی، می‌تواند طعم و عطری دلپذیر برای آن به ارمغان آورد. همچنین، برگ جوز داغ می‌تواند به عنوان حلقه اتصال بین مواد خشک و مرطوب در پخت قرمه سبزی عمل کند.

 

 

 

 

منبع ورانداز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    سلام
    یه کاری هم بنده پیشنهاد میدم.
    ۱_هنگام خرید سبزی قرمه . بگید کمی پیازچه بزاره .
    ۲_فصل بامیه . بامیه را نخ کرده و خشک کنید. و آسیاب کنید. وقتی قرمه سبزی بار گذاشتید
    هنگامی که میخواهید زیر شعله را کم کنید برای جا افتادن خورشت. یک قاشق غذاخوری از پودر بامیه خشک شده را به آن اضافه کنید.

  • ناشناس

    دلم هوای قورمه سبزی کرد برم واسه افطاری درست کنم

  • تورک شمشیر اسلام

    قورمه وقیمه یک غذای تورکی است گوشت را با آب میپزند بعد با روغن حیوانی سرخ میکنند بعد خورشت قیمه و قورمه از آن گوشت استفاده میکنند

  • ۰۹۱۰۵۷۸۳۵۵۴

    برگ جوزداغ چیه وچطوری تهیه میشه

  • ناشناس

    گوشت تازه وباکیفیت کیلو۵۰۰

  • ناشناس

    سلام میشه یه قاشق چای خوری شنبلیله خشک اضافه کنید خوش مزه میکنه

  • ناشناس

    چی گفتی اصلا خودت فهمیدی

  • زینب کریمیان

    سبزی فقط سبزیه جنوب هفت قلمه ترو تازه مخصوصا سبزی رامهرمز هیچ ادویه خاصی جز زردچوبه ونمک ولیموامانی ودر اخر خیلی کم ابلیمو نمیخواد فقط جا بیوفته گوشتتم گوسفندی لوبیاتم چیتی از شب قبل خیص باشه نوش جان کنید اخه دارچین وزنجبیل کی میزنه ب قورمه فصل بامیهم بامیه های متوسط ب رنگ سبز متمایل ب زرد بخرین نیم پز کنید که اب لزجش بره وکفش بره بسته بندی کنید برای خورشت بامیه که عالی میشه چاشنیشم فقط زردچوبه نمک در اخر آبلیمو گوشتت تفت بده با پیاز وگوجه تازه ورب گوجه دوتا سیب زمینی برای لعابش یک ربع اخر بامیهای نیم پز بریز بزار جا بیوفته ایام ب کام

  • منصوره حسنزاده

    خوشمزه. عالی. بیسته
    بهترین غذایست که دوستش دارم

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی