کد خبر : 20495

قرمه سبزی | قرمه سبزی مرغ

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ را در این مطلب میخوانید 

قورمه سبزی یکی از غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که بسیار پرطرفدار و عطر و طعم آن بی نظیر و فوق‌العاده است

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۱ عدد
سبزی قرمه سبزی ۴۰۰ گرم
لوبیا چیتی ۱ لیوان
پیاز متوسط ۳ عدد
سیر ۲ حبه
لیمو عمانی ۴ عدد
آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم
ادویه قرمه سبزی و روغن به میزان لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ

 
 

مرحله اول

برای تهیه قورمه سبزی با مرغ ابتدا لوبیا‌ها را از شب قبل با آب خیس کنید، اگر آب را چند بار عوض کنید بهتر است، می‌توانید یک خیار را از وسط نصف کنید و داخل ظرف لوبیا قرار دهید تا نفخ آن کاملا گرفته شود بعد از آن لوبیاها را آب‌پز کنید.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را به شکل مکعب برش دهید و در قابلمه قرار دهید، روی ان آب بگیرید و روی حرارت متوسط بگذارید تا به جوش آید، بعد از این‌که چند قل زد در آبکش بریزید و خوب با آب سرد بشورید و کنار بگذارید.

 
 

نکته:  قرمه سبزی معمولا با گوشت گوسفند تهیه می‌شود، اما این روش پخت و استفاده از گوشت مرغ برای کسانی که رژیم‌های غذایی مختلف دارند و نمی‌توانند گوشت قرمز مصرف کنند، مناسب است.

مرحله سوم

در این مرحله داخل قابلمه مناسب روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس سبزی‌های خرد شده را داخل ظرف ریخته و به خوبی سرخ کنید، تا رنگ سبزی‌ها کمی تیره‌تر شود، البته نباید خیلی هم سرخ کنید که سبزی بوی سوختگی بگیرد.

 

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر را نگینی خرد کنید و در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید و پیاز و سیر را تفت دهید، بعد از این‌که پیازها طلایی رنگ شد، زردچوبه را اضافه کنید تا پیاز و سیر خوشرنگ شوند.

 
 

مرحله پنجم

سپس فلفل سیاه را داخل مواد پیاز بریزید و کمی تفت دهید، حالا مرغ‌های آب ‌پز شده را هم اضافه کنید و با همه مواد تفت دهید، مراقب باشید که پیاز و سیر نسوزند چون طعم و عطر مواد نامطبوع می‌شود.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط مواد را در قابلمه سبزی سرخ شده بریزید و لوبیا آب‌پز را هم به آن اضافه کنید و به همراه ۶ لیوان آب گرم و نمک و لیمو عمانی روی حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید تا جا بیفتد.سبزی قرمه سبزی، شامل تره، گیشنیز، جعفری و اسفناج است که البته با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقداری شوید، شنبلیله و یا کرفس هم به آن اضافه کنید. نکته:  لیمو عمانی‌ها را از قبل به وسیله چاقو سوراخ کنید و برای یک ساعت در آب گرم قرار دهید تا خوب خیس بخورند

مرحله هفتم

بعد از این‌که قرمه‌سبزی خوب پخته شد در انتها مقداری شنبلیله و ادویه قرمه سبزی را اضافه کنید و بگذارید تا چند جوش بزند و ادویه کاملا با خورشت ترکیب شود سپس آبغوره را هم اضافه کنید و کمی به هم بزنید.

 
 

مرحله هشتم

در آخر بعد از این که خورشت کاملا جا افتاد قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و همراه با پلو میل کنید. نوش جان

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی