کد خبر : 22152

طرز تهیه چیکن رول مرغ | انواع غذا با مرغ

طرز تهیه چیکن رول مرغ را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه چیکن رول مرغ را در این مطلب بخوانید 

چیکن رول یک غذای فوق العاده خوشمزه و شیک است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود و معمولا به عنوان یک پیش‌ غذای خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود. 

مواد لازم برای ۲ نفر
ران مرغ با پوست ۳ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
قارچ ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه متوسط ۱ عدد
آب لیموی ترش تازه به مقدار لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و آویشن به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن رول

 
 

مرحله اول

ابتدا پوست و استخوان ران مرغ‌ها را از آن جدا کنید ولی پوست مرغ را نگه دارید و بعد ران مرغ را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در ظرفی بریزید و سپس یک پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و روی مرغ‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم

بعد کمی نمک، فلفل سیاه و پاپریکا روی مرغ‌ها بریزید و کامل با هم مخلوط کنید، سپس یک لیموی ترش تازه را از وسط برش بزنید و آب لیمو را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید، حالا کمی روغن زیتون به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

 
 

مرحله سوم

سپس روی ظرف را سلفون بکشید و برای ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه دار شوند در این فاصله یک پیاز را به دلخواه خودتان خلالی یا نگینی خرد کنید و در تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم پیازها را در آن تفت دهید.

مرحله چهارم

وقتی پیازها سبک شدند، مقداری زردچوبه را به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند سپس نمک و فلفل سیاه و کمی پاپریکا هم اضافه کنید و تفت دهید، تا عطر ادویه‌ها پخش شود، به دلخواه خودتان می‌توانید کمی فلفل قرمز هم بریزید.

 
 

مرحله پنجم

بعد قارچ‌ها را که تمیز شسته‌اید و خشک کرده‌اید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و سپس به پیازها اضافه کنید و تفت دهید، اگر قارچ‌ها آب انداختند صبر کنید تا آب آن‌ها جمع شود بعد فلفل دلمه‌ای را که از قبل شسته‌اید، ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید.

 
 

مرحله ششم

فلفل دلمه را کمی تفت دهید تا عطر آن در مواد پخش شود، بعد از این که همه مواد با هم سرخ شدند سپس به دلخواه خودتان مقداری آویشن به ترکیب مواد اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

 
 

مرحله هفتم

بعد پوست مرغ را پهن کنید و از گوشت مرغ که مزه دار شده است داخل آن بریزید و مقداری از مخلوط مواد را هم در کنار مرغ‌ها بریزید و بعد پوست مرغ را دور مواد بپیچید و رول کنید و با یک خلال دندان آن را ثابت کنید تا باز نشود.

مرحله هشتم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس رول‌ها را داخل آن قرار دهید و دور تا دور رول‌های مرغ را سرخ کنید، پیازهای خلالی که برای مزه دار کردن مرغ استفاده کرده بودید را هم در تابه بریزید.

 
 

مرحله نهم

بعد از این‌که رول‌های مرغ سرخ شدند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و سپس داخل یک ظرف نسوز رول‌های مرغ را بچینید و روی آن را فویل بکشید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۷۰ درجه تنظیم کنید.

 
 

مرحله دهم

سپس به مدت یک ساعت اجازه دهید تا رول‌های مرغ در طبقه وسط فر کامل بپزند، در این مدت مقداری مارچوبه‌ را بلانچ کنید و همینطور کمی پوره سیب زمینی هم آماده کنید، مقداری سیب زمینی سرخ شده هم می‌توانید برای تزئین غذا درست کنید.

 
 

مرحله یازدهم

بعد چیکن رول را در ظرف مناسب قرار دهید و کمی مارچوبه و پوره سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده در اطراف ظرف بریزید و تزئین کنید و به عنوان یک غذای ساده و مقوی یا یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی سرو کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی