کد خبر : 2048

گیاهان آپارتمانی

جدا از اینکه رنگ سبز تأثیر شگفتی در روحیه و آرامش انسان دارد، همیشه وجود گل و گیاهانی در منازل و آپارتمان‌ها باعث جذاب شدن و زیباتر شدن دکوراسیون خانه می‌شود.

به گزارش ورنداز :

. گیاهان آپارتمانی با توجه به اینکه می‌توانند با نور کم و یا نور غیرمستقیم به رشد و حیات خود ادامه دهند، بعضاً خاصیت تصفیه‌ کنندگی و پاک‌ سازی هوا در برابر میکروب‌های مضر را هم نیز دارند، مانند پتوس و غیره.
با توجه به گرایش زیاد مردم آپارتمان‌ نشین به گیاهان آپارتمانی، در این مقاله سعی بر آن است تا یکسری گیاهان مناسب آپارتمان را معرفی نماییم.

اگر دوست دارید با بهترین گیاهان آپارتمانی نیز آشنا شوید پیشنهاد می‌دهیم لینک مرتبط را مطالعه نمایید.

پتوس از محبوب ترین گیاهان مناسب آپارتمان

گیاه پتوس گیاهی جذاب و مقاوم است و رشد آن به راحتی انجام می‌شود. این گیاه، بومی جنگل‌های جزایر سولومون هستند و قادر هستد با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود سازگاری نمایند.این گیاه علاوه بر توانایی در تغییر فضای شما با رنگ جذاب خود، قادر است که در تصویه هوا نیز کمک نماید. علاوه بر این، آن ها رطوبت جو را افزایش می دهند و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کنند.

همچنین این گیاه گیاهی آپارتمانی مقاوم به نور کم است که خاصیت تصفیه‌ کنندگی را نیز دارد. یکی از ویژگی‌های این گیاه تکثیر راحت آن است. آبیاری، حدود ۷ تا ۸ روز یک‌ بار برای این گیاه کافی است. پتوس را هم در خاک و هم در آب، می‌توان نگهداری کرد. این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان است.

پتوس

آگلونما یکی از حساس ترین گیاهان مناسب آپارتمان

گل آگلونما از گیاهان زیبای آپارتمانی است که به دلیل انبوه بودن برگ‌های گیاه، برای اتاق‌های کوچک و محیط‌های اداری بسیار مناسب است و جلوه‌ای زیبا، سبز و با طراوت به فضا می‌دهد. کاشت آگلونما با دیگر گیاهان آپارتمانی در داخل یک گلدان مستطیلی بزرگ، مقایسه جالبی در شکل برگ‌ها ایجاد خواهد کرد و ایده زیبایی برای کاشت گل در منزل است. همچنین این گیاه با آفتاب سازگاری ندارد و با نور لامپ و یا نور غیرمستقیم آفتاب هم می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. این گیاه به خشکی هوا حساس است، بنابراین در آپارتمان‌هایی که هوای گرم و خشک دارند، مه پاشی روی گیاه باید انجام شود. این گیاه نسبت به دود و گاز ناشی از شوفاژ حساس است بطوریکه دچار آسیب می‌شود و برگ‌های خود را از دست می‌دهد.

آگلونما

گندمی

سجافی و یا عنکبوتی نام دیگر این گیاه است. گیاه گندمی را می‌توان در نور کم تا متوسط نگه‌ داری کرد. این گیاه را می‌توان به‌ راحتی تکثیر کرد. آبیاری این گیاه باید زمانی انجام شود که خاک آن کاملاً خشک‌ شده باشد.

گیاهان مناسب آپارتمان

پپرومیا از گیاهان مناسب آپارتمان با نور کم

گیاهی که خیلی‌ها آن را بنام برگ قاشقی می‌شناسند. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع سبز آن مناسب برای آپارتمان‌های کم‌ نور می‌باشد. توجه داشته باشید که این گیاه رشد سریعی ندارد.

گیاهان مناسب آپارتمان

شفلرا

 

جز گیاهانی است که می‌تواند در سایه و با نور غیرمستقیم رشد کند. خاک این گیاه باید همیشه خیس باشد.
به نور غیرمستقیم نیاز دارد و شما باید مدتی یکبار گلدان را به آفتاب منتقل نمایید.

این گیاه از جمله گیاهانی است که به سایه نسبتاً مقاوم است. این گیاه در تابستان باید در محیط با درجه‌ی حرارت حداکثر ۲۷ درجه‌ی سانتیگراد و در زمستان در محیطی با حداقل ۱۸ درجه‌ی سانتیگراد قرار بگیرد، چنانچه درجه حرارت بالاتر از حد معمول باشد به جریان هوای ملایم نیاز دارد.

شفلرا

شفلرا

فیکوس بنجامین یکی از زیباترین گیاهان مناسب آپارتمان

این گیاه می‌تواند تصویر سبز و شادی بخشی که به آن احتیاج دارید را در فضای کوچک آپارتمان شما ایجاد کند. این درختچه‌ها با نور غیرمستقیم آفتاب رشد می‌کنند. کافی است هر ۴ تا ۷ روز آن‌ها را آبیاری کنید. بنجامین مغرورِ باصلابت و استوار، زیبایی خود را به رخ می‌کشد و به همه ثابت می‌کند که می‌توان در فضای خانه هم زندگی سالمی داشت و به آن اکسیژن بخشید و با برگ‌های سبز خود، طبیعت را هرچند کوچک به افراد خانه هدیه کرد.

گیاهان مناسب آپارتمان

بنجامین


بامبو

 

از دیگر گیاهان مناسب آپارتمان ، بامبو است.این گیاه می‌تواند در نور کم و غیرمستقیم خورشید زنده بماند و حس انرژی مثبت را به طراحی داخل آپارتمانتان اضافه کند. بامبو را در آب رشد دهید و هر ۲ تا ۴ هفته یک‌ بار، آب آن را عوض کنید.

گیاهان مناسب آپارتمان

سانسیویریا (گیاه مار یا شمشیری)

این گیاه شاداب و پرطراوت به طرز شگفت‌ انگیزی سرسخت است و تقریباً می‌تواند در هر محیطی زنده بماند. گیاه «سانسیویریا» برگ‌های سرسختی دارد که می‌توانند نور کم را تحمل کنند. توجه داشته باشید که آبیاری آن بیش‌ازحد نباشد و بین هر دو آبیاری، خاک گلدان خشک شود.

از ویژگی‌های این گیاه این است که در شب اکسیژن منتشر کرده و دی‌اکسید کربن جذب می‌کند و به این صورت هوا را تصفیه می‌کند و خواب بهتری ایجاد می‌کند. به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در اتاق‌ خواب است. لذا این گیاه یکی از مهمترین گیاهان مناسب آپارتمان می باشد.

گیاهان مناسب آپارتمان

سانسوریا

فیلودندرون

این گیاه جز رایج‌ ترین گیاهان مناسب آپارتمان می باشد، به این دلیل که خودش به شما می‌گوید دقیقاً چه چیزی احتیاج دارد! برای مثال اگر برگ‌های آن زرد شده است، به این معناست که بیش‌ازحد نور خورشید را دریافت کرده و بهتر است آن را در محیطی با نور غیر مستقیم قرار دهید؛ یا اگر برگ های آن کوچک شده، این به این معناست که نیاز به کود بیشتری دارد؛ می‌توانید برای حل این مشکل کود مایع همراه با مکمل‌های غذایی گیاهی در خاکش بریزید. این گیاه به دو شکل وجود دارد. بالارونده و غیر بالارونده.

گیاهان مناسب آپارتمان

فیلودندرون

گیاهان خانگی مواد آلاینده کیفیت هوای داخل ساختمان از جمله ترکیبات آلی فرار مانند بنزن، تولوئن، زایلن (خانواده‌ای از هیدروکربن‌های سمی و قابل اشتعال و معطر) را کاهش می‌دهند. این ترکیبات در مرحله اول توسط میکروارگانیسم‌های موجود در خاک برطرف می‌شوند. این گیاهان می‌توانند (CO2) کربن دی اکسید موجود در خاک را هم که با کار کمتر مرتبط است از داخل ساختمان برطرف کنند. تأثیر این گیاهان برای استفاده در سفینه‌ها توسط ناسا مورد پژوهش قرار گرفته است. همچنین به نظر می‌رسد گیاهان می‌توانند میکروبهای موجود در هوا را کاهش داده و رطوبت را هم افزایش دهد.

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی