کد خبر : 15722

طرز تهیه سالاد | سالاد لوبیا چیتی

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش ورنداز :

سالاد لوبیا چیتی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و مقوی است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی  در ادامه همراه ما باشید.سالاد لوبیا چیتی

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی

مرحله اول برای تهیه سالاد لوبیا چیتی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چیتی را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت یک شب درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخ آن به حداقل برسد.

مرحله دوم

 

پس از گذشت این زمان لوبیا چیتی را آبکشی کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا چیتی کاملا پخته و نرم شود. حالا سیب زمینی ها را می شوییم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی ها را درون یک قابلمه ریخته و به اندازه ای که روی آنها را بگیرد به قابلمه آب می افزاییم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌ زمینی‌ها کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم

حالا هویج ها را بخارپز کرده و به همراه خیارشور به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه کاهو را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه هویج و خیارشور خرد شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند آنها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس پوست شان را جدا کرده و به صورت مکعبی خرد می کنیم. حالا سیب زمینی خرد شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

پس از پخته شدن لوبیا آنرا آبکشی کرده و به کاسه می افزاییم، سپس به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور سس مایونز را به همراه ماست، شوید، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله هفتم

 

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی سس کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس را روی مواد سالاد ریخته و با دو قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد برود.

مرحله هشتم

در این مرحله روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را به ظرف دلخواه انتقال داده و سرو می کنیم. نوش جان.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

تبلیغات متنی