کد خبر : 14693

کنترل خشم

راهکارهای کنترل خشم را در ادامه بخوانید.

به گزارش ورنداز :

به نظر شما چه شباهتی بین خشم و سیل وجود دارد؟ خشم‌های کنترل نشده چه آسیب‌هایی به سلامت جسم و روان ما وارد می‌کنند؟ خشم یکی از هیجان‌های طبیعی هر انسانی است، بنابراین ریشه کن کردن خشم نه ممکن است، نه لازم و نه مفید. پس باید چه کرد؟! «خشم را باید مدیریت کرد»

اول لازم است بپذیرید که عصبانی هستید و بعد با در نظر گرفتن معایب کوتاه‌مدت و بلندمدت خشم مدیریت نشده، تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید بهتر است. می‌توانید تصور کنید اگر فرد دیگری دراین موقعیت باشد، بهترین واکنش کدام است.

این موارد می‌تواند به شما کمک کند:

1. فراگیری مهارت‌های خودآرام‌سازی شامل آرمیدگی عضلانی و آرمیدگی ذهنی

2. به تعویق انداختن واکنش و فرصت دادن به خود برای فکر کردن بیشتر، موکول کردن ادامه صحبت به زمانی که هر دو نفر بر خود بیشتر مسلط باشید.

3. اصلاح خودگویی‌های منفی و جایگزین کردن خودگویی‌های مثبت، ایجاد تغییر در محیط یا در صورت صلاح ترک محیط

4. ابراز صادقانه احساسات و بیان افکار با جمله‌ای که با «من» شروع می‌شود، مانند من احساس می‌کنم... و نه «تو» باعث شدی...، همواره به رفتار اشاره داشتن و نه به شخصیت

5 . بیان درخواست به صورت واضح و شفاف، درمورد این‌جا و اکنون صحبت کردن و نه نبش قبر تمام وقایع گذشته، 6. نوشتن افکار و احساسات خود روی کاغذ، پرداختن به ریشه‌های مسئله موجود برای حل آن، استفاده از جملاتی که با «چگونه» شروع می‌شوند و نه جملاتی که با «چرا» آغاز می‌شوند و خلاصه کلام انتخاب یک سبک زندگی سالم و ارزشمند

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی