کد خبر : 13999

طرز تهیه خورشت لوبیا سفید

خورش لوبیا سفید گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد

به گزارش ورنداز :

خورش لوبیا سفید گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می باشد

طرز تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد متوسط
لوبیا سفید ۱ پیمانه
هویج ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
فلفل دلمه ای ¼ فلفل دلمه ای
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
شیر سویا ۱ فنجان
آرد ½ قاشق غذاخوری
کره به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به مقدار کافی

خورشت لوبیا سفید گیاهی 

مرحله اول

برای تهیه خورش لوبیا سفید گیاهی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۶ الی ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا پیاز را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود.

 
 

مرحله سوم

حالا لوبیا خیس خورده را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به قابلمه می‌ افزاییم و کمی تفت می دهیم تا هنگام پخت لوبیا له نشود. در ادامه ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم لوبیا بپزد.

 
 

مرحله چهارم

در ادامه هویج را شسته و به همراه سیب زمینی پوست آنرا جدا می کنیم. حالا سیب زمینی را می شویم و به همراه هویج و فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره آب شود. حالا هویج را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا حدی که هویج سرخ شود، سپس سیب زمینی و فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله سبزیجات درون تابه را کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و پولبیبر به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا ۱ فنجان آب به تابه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم سبزیجات درون تابه کاملا پخته و آب اضافی درون تابه تبخیر شود. زمانی که لوبیا سفید کاملا پخته شد، آنرا به همراه شیر سویا به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

 
 

مرحله هشتم

در ادامه آرد را به همراه مقداری آب مخلوط کرده و به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش روی حرارت بجوشد تا جا بیفتد. ۱۰ دقیقه آخر پخت آب لیمو ترش تازه را به تابه اضافه کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی