کد خبر : 12865

افکار منفی | افکار منفی درباره پول | داشتن افکار منفی

افکار منفی شما درباره پول ممکن است ریشه در آسیب‌های کودکی داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه این امر ممکن است مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش ورنداز :

داشتن این افکار منفی ریشه در آسیب کودکی شما دارد

افکار منفی شما درباره پول ممکن است ریشه در آسیب‌های کودکی داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه این امر ممکن است مطلب زیر را بخوانید. 

 آیا با پول مشکل دارید؟ شاید در مورد برخورد با پول بیش از حد مضطرب شده باشید یا احساس کنید لیاقت پولی را که به دست آورده‌اید ندارید. اما شاید برایتان دشوار باشد که بفهمید چرا این رابطه مشکل‌ساز را با پول دارید. 

دکتر گاوراو دکا، کارشناس حل آسیب‌های روانی و روان درمانگر، می‌گوید که افکار منفی ما درباره پول می‌تواند ریشه در تروما، یا به عبارت ساده‌تر، تجربیات منفی دوران کودکی داشته باشد. 

دکتر دکا توضیح می‌دهد که ما رابطه معامله‌ای با پول نداریم. در عوض، یک رابطه عاطفی داریم. این به این دلیل است که وقتی در کودکی بزرگ می‌شویم، پول بخشی از چشم‌انداز عاطفی ما می‌شود، خیلی قبل از اینکه مغز منطقی ما شروع به کار کند. بنابراین، ما در نهایت رابطه عاطفی‌تری با پول داریم. 

به همین دلیل است که ما احساساساتی مانند شادی، غم، گناه، ترس، خشم، اندوه و شرم درباره پول داریم. در اینجا چند نمونه وجود دارد که چگونه این دلبستگی احساسی دیدگاه ما را درباره پول تغییر می‌دهد. 

احساس گناه درباره پول 

دکتر دکا می‌گوید که برای کسانی که احساس گناه می‌کنند و حتی پولی را که لیاقتش را دارند نمی‌خواهند، ریشه احساس گناه آنها می‌تواند در تجربیات کودکی‌شان باشد. مثلاً وقتی چندین بار به یک کودک گفته می‌شود که «تو لیاقت این را نداری» یا «باید کارهای بیشتری انجام دهی تا این را به دست آوری.» 

اگر کودک این‌ها را بپذیرد و باور کند، ممکن است وقتی بزرگ شود و چیزی به او داده شود یا حتی وقتی مجبور می‌شود چیزی را بخواهد که واقعاً لیاقتش را دارد، احساس گناه کند. 

ترس از پول 

احساس ترس از پول مثل این احساس که اگر آنچه را که در حال حاضر دارید خرج کنید، ممکن است بی پول بمانید هم می‌تواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد. 

این امر ممکن است از مشاهده اعضای خانواده شما مانند پدربزرگ و مادربزرگتان یا رفتار والدینی باشد که همیشه جلوی شما درباره پول صحبت می‌کردند یا مدام نشان می دادند که به اندازه کافی پول ندارند. حتی اگر آنها در حال حاضر پول زیادی دارند. این طرز فکر ارثی است. به این معنی که می‌توانید آن را از والدین خود به ارث ببرید. 

چگونه می‌توانیم مشکلمان را با پول حل کنیم؟ 

برای حل این تجربیات ناکارآمد و منفی با پول، دکتر دکا دو سوال مهم را مطرح می‌کند: 

1- متوجه باشید که چه احساسی به پول خود دارید. او توضیح می‌دهد: «شما باید تشخیص دهید که بدترین چیزی که می‌تواند با یا بدون پول برای شما اتفاق بیفتد چیست. آن احساس را بنویسید. چه احساس گناه، خشم باشد و چه ترس یا هر چیز دیگری.» 

2- این را در زندگی‌ام از چه کسی یاد گرفته‌ام؟ مادربزرگ، پدربزرگ، مادر، پدر، خواهر یا برادرتان کدام یک چنین حسی به پول داشته‌اند؟ وقتی متوجه شدید که این کار را از چه کسی تقلید می‌کنید، می‌توانید متوجه شوید که بیشتر احساسات شما در مورد پول حتی در ابتدا متعلق به خود شما هم نیست. 

با این سوالات می‌توانید کمی درباره مشکل خود فکر کنید و راه چاره‌ای برای آن پیدا کنید. 

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی