کد خبر : 10555

سلامت روانی مردان

عباراتی از این دست که «مرد باش» و «مردانه رفتار کن» مردان را از صحبت در مورد مسائل مربوط به سلامت روان باز می‌دارد. این عبارات بخشی از دلایلی هستند که چرا از هر هشت مرد یک نفر مشکل سلامت روانی دارد.

به گزارش ورنداز :

سه نکته مهم که باعث می‌شود سلامت روانی مردان بهبود پیدا کند

عباراتی از این دست که «مرد باش» و «مردانه رفتار کن» مردان را از صحبت در مورد مسائل مربوط به سلامت روان باز می‌دارد. این عبارات بخشی از دلایلی هستند که چرا از هر هشت مرد یک نفر مشکل سلامت روانی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که مردان در بریتانیا سه برابر زنان بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل است که مردان به طور قابل توجهی کمتر تحت درمان روان‌شناختی قرار می‌گیرند.

برای نجات جان مردان، چیزی باید تغییر کند. اما اقداماتی که بسیاری از مردان در پاسخ به مسائل مربوط به سلامت روان انجام می‌دهند آن‌قدر کارساز نیست. درعوض، مردان باید بدانند که بروز احساسات نشانه ضعف نیست، بلکه مسیری برای زندگی شادتر و متعادل‌تر است. ما در این مطلب سه نکته مهم را بیان می‌کنیم که در سلامت روان مردان مؤثر است.

حرف بزنید

 چه با دوستان و خانواده باشد و چه با یک درمانگر، اولین قدم برای حل هر مشکلی صحبت کردن در مورد آن است. انواع مختلفی از درمان وجود دارد. آیا کسی را دوست دارید که بتواند به شما کمک کند در مورد الگوهای رفتاری غیرمفید فکر کنید؟ درمان شناختی رفتاری ممکن است راه حل مناسبی باشد. برای غلبه بر چالش خاصی مانند اعتیاد به کمک نیاز دارید؟ مشاوره می‌تواند راهی عالی باشد تا بفهمید چگونه دیگران قبلاً با چنین چالشی روبه‌رو بوده‌اند و اقداماتی که برای غلبه بر آن انجام داده‌اند چه بوده است.

اکثر انسان‌ها عاشق نصیحت کردن هستند، اما چقدر به حرف‌های خود گوش می‌دهید؟ دفعه بعد که با مشکل سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنید، از خود بپرسید: در این شرایط به خودم چه می‌گویم؟ و به یاد داشته باشید که در مواقع نیاز به مردان دیگر گوش فرادهید. بالاخره هرچه بیشتر به صحبت‌های دیگران گوش دهیم، به انگ زدن در مورد بروز احساسات مردان نزدیک‌تر می‌شویم.

اگر آماده صحبت کردن نیستید، داشتن یک دفتر خاطرات می‌تواند به شما کمک کند علائم یا افکار منفی را بشناسید و هر چیزی را که ممکن است باعث اضطراب یا سایر مشکلات سلامت روان شود درک کنید.

حرکت کنید

ورزش فواید فیزیکی زیادی دارد از جمله افزایش انرژی، کمک به خواب بهتر و کاهش خطر ابتلا به دیابت. اما همچنین با ترشح اندورفین (به اصطلاح هورمون‌های احساس خوب) اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد.

منظور ما از ورزش فقط یک جلسه کوتاه 30 دقیقه‌ای ورزش متوسط است که در روز می‌تواند برای کاهش افسردگی و اضطراب کافی باشد. مطالعات نشان می‌دهد که 20 تا 30 درصد خطر ابتلا به افسردگی و زوال عقل برای بزرگسالانی که در فعالیت بدنی روزانه شرکت می‌کنند، کمتر است.

فراتر از ورزش، یافتن یک سرگرمی جدید می‌تواند کلید کاهش مشکلات سلامت روان باشد. شاید غذا پختن، شاید باغبانی، شاید کوبیدن یک توپ به دیوار یا رانندگی کردن سرگرمی شما باشد. هر چه هست، کاری برای انجام دادن پیدا کنید که شما را برای مدتی به فضای دیگری منتقل کند.

استراحت کنید

آیا می‌دانستید که ماساژ کمکی فوق‌العاده به سلامت روان می‌کند؟ این به این دلیل است که علاوه بر بهبود گردش خون و جریان خون، ماساژ باعث ترشح اندورفین (درست مانند ورزش) می‌شود که خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد و به کاهش افسردگی کمک می‌کند.

نکته اصلی این است که شما نمی‌توانید نیازهای خود را در انتهای لیست اولویت‌های خود قرار دهید. اگر می‌خواهید سلامت روان خود را بهبود ببخشید، باید زمان و تلاش خود را برای رسیدن به هدف اختصاص دهید. این کار غیرمردانه نیست، نشانه ضعف و آسیب‌پذیری هم نیست. این کار عملی است که به شما کمک می‌کند در مسیر زندگی سالم و شاد قرار بگیرید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • احمد نوری

    ممنون ومتشکرم ازاین اطلاعاتی که دراختیارم گذاشتین، بسیار عالی عالی بود مؤفق باشید همیشه.

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی