کد خبر : 12134

تزریق ژل | عوارض تزریق های پوستی

زنی که صورتش را به خاطر تزریق ژل از دست داد.

به گزارش ورنداز :

امروزه با مد شدن عمل های زیبایی و تزریق انواع ژل در پوست عوارض شدیدی ناشی از این عمل ها به وجود آمده است.

 

  • خونریزی، تورم و کبودی

از بارزترین عوارض تزریق ژل نیز می‌توان به مواردی چون خونریزی، کبودی و تورم اشاره کرد که این موارد خیلی عجیب، غریب و دور از انتظار نیستند و نباید نگرانی از بابت آن‌ها داشته باشید؛ چرا که پس از گذشت مدت زمانی مانند یک تا دو هفته به طور کامل برطرف می‌شوند.

  • جابجایی ژل در بدن

یکی از عوارض تزریق ژل که می‌تواند نسبت به دیگر عوارض، مشکلات بیشتری را پیش آورد، جابه‌جایی ژل از محلی به محل دیگر است. این موضوع گاهی اوقات سبب می‌شود که برخی از ناحیه‌ها فلج شوند و مشکلات بسیار دیگری را نیز به همراه داشته باشند. البته باید متذکر شد که این مشکل نیز پس از مدتی برطرف می‌شود و جای نگرانی خاصی ندارد؛ اما به هر حال بهتر است در صورت مواجه با چنین مشکلی، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا روند درمان و بهبودی هر چه زودتر شروع شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • تخریب بافت پوست

گاهی اوقات پوست افرادی که تزریق ژل انجام داده اند، تخریب می‌شود؛ البته علاوه بر بافت پوست، می‌توان به بافت‌های تزریق شده نیز اشاره داشت. این موضوع می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که از جمله عوامل می‌توان به حساس بودن پوست یا بی کیفیت بودن ژل مورد استفاده برای تزریق اشاره کرد.

  • التهابات پوستی

عارضه احتمالی دیگر که امکان دارد برای فرد پیش آید، ایجاد التهابات پوستی و بافت‌های تزریق شده است. به صورتی که شما بر روی نواحی که تزریق ژل صورت گرفته، التهابات بسیاری مانند تاول‌های ریز و درشت را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که بی توجهی به این موضوع، سبب عفونت بعد از تزریق ژل می‌شود و می‌تواند مشکلات گوناگونی را برای فرد به وجود آورد؛ بنابراین بهتر است در صورت مواجه با چنین مشکلی، سریعا شرایط را با پزشک خود در میان بگذارید تا در مدت زمان کوتاهی، مشکل برطرف شود.

  • قرمزی پوست

قرمز شدن و قرمز ماندن پوست برای مدتی، از دیگر عوارض تزریق ژل به حساب می‌آید. البته این عارضه نیز چندان عجیب و دور از انتظار نیست و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. بهتر است در چنین مواقعی با پزشک خود مشورت کنید تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. این موضوع باعث می‌شود از رخ دادن بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

 

منبع خانه سفید
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی