کد خبر : 1176

جلوگیری از پیری سلولی

علاوه بر بسیاری از شیوه‌های زندگی که پیری را کاهش می‌دهند، گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شما نیز یک روش مؤثر است. در اینجا غذاهایی وجود دارد که پیری سلولی را کاهش می دهند. ما نمی توانیم از پیری جلوگیری کنیم، اما حداقل می توانیم آن را کاهش دهیم. بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل است.

به گزارش ورنداز :

بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

تغذیه قدرت های زیادی دارد، آنها می توانند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند.  التهاب را کاهش دهند، کیفیت پوست را بهبود بخشند و خیلی چیزهای دیگر.  مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها وجود دارند که اثر ضد پیری در بدن ما دارند. در اینجا ۱۰ خوراکی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها پیری را کاهش دهید و تا زمانی که ممکن است سالم و جوان بمانید.

 

زعفران

زعفران یک ادویه زرد است. این ادویه علاوه بر اینکه یکی از گران ترین ادویه های دنیاست، یکی از سالم ترین ها نیز می باشد. حاوی مواد شیمیایی گیاهی مختلفی مانند کروسین و کروستین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از DNA در برابر پیری محافظت می کنند. همه اینها زعفران را به یک کمک کننده عالی در مبارزه با پیری تبدیل می کند.

آووکادو از بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از پیری سلولی

بسیاری از مردم این میوه را به خاطر چربی های تک غیراشباع سالم و فیبر آن دوست دارند که به سیر ماندن کمک می کند. به علاوه، آووکادو سرشار از مواد مغذی دیگری مانند مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، فیتواسترول ها، پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، امگا ۳ و ویتامین های B، C، E و K است. آووکادو با این محتوا سطح کلسترول و قند خون را متعادل می کند، از سلامت مغز، چشم و قلب حمایت می کند.

 این ۵ ماده غذایی ساده، روند پیری را کند می ‌کنند

گل سرخ

گل سرخ حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و توانایی بدن برای تولید کلاژن را افزایش می دهد. پروتئینی که بدن با افزایش سن بیشتر از دست می دهد و برای داشتن پوستی زیبا و کشیده ضروری است.

روغن زیتون

 

از نظر فواید سلامتی، روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، فیتواسترول و ویتامین است و نشان داده شده است که از سلامت پوست و مغز حمایت می کند، سطح کلسترول و فشار خون را متعادل می کند. علاوه بر این، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بین رژیم غذایی مدیترانه ای که مبتنی بر روغن زیتون است و با طول عمر، رابطه وجود دارد.

۶

منبع خبرنما
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی