کد خبر : 11278

تجاوز | تجاوز جنسی

اینفلوئنسری که در سفر به پاکستان از زیبایی‌های این کشور صحبت می‌کرد مورد تجاوز قرار گرفت

به گزارش ورنداز :

اینفلوئنسری که در سفر به پاکستان از زیبایی‌های این کشور صحبت می‌کرد مورد تجاوز قرار گرفت 

IMG-20220815-WA0046

اینفلوئنسر 21 ساله که دارای تابعیت دوگانه آمریکایی و آلمانی است، روز چهارشنبه در گزارشی به وایس نیوز گفت که در جریان سفر اخیرش به پاکستان دو مرد پاکستانی به او تجاوز کردند. 

آرابلا آرپی از طریق زوم از دورهام کارولینای شمالی با خبرگزاری وایس صحبت کرد. او به این رسانه گفت که در 17 ژوئیه توسط دو مرد در دیره غازی خان، شهری در استان پنجاب پاکستان تهدید، زورگیری و سپس مورد تجاوز گروهی وحشیانه قرار گرفت. آربی گفت که او با دو مرد متهم به تجاوز دوست شده بود. او مدعی شد که در سفرهای قبلی به پاکستان یکی از تجاوزگران ادعا کرده که از این عمل فیلم گرفته و او را تهدید به افشای فیلم کرده است. 

آرپی گفت که پس از اینکه به متهم قول داده بود ماجرا را فاش نخواهد کرد، موفق به ترک آن کشور شد. آرپی گفت: «تجاوز یک چیز بود. اما آنچه بعد از آن اتفاق افتاد به همان اندازه عذاب‌آور بود.» آرپی بیان کرد که در لاهور تلاش کرد تا به اداره پلیس برود و گزارش را ثبت کند و معاینه پزشکی انجام دهد، اما مقامات امتناع کردند و گفتند که او باید به دیره غازی خان بازگردد. تا زمانی که او برگشت، 36 ساعت از تجاوز جنسی گذشته بود. 

او گفت: «من تقریباً سه روز همان لباس را پوشیدم. آرپی گفت که در بیمارستان از او آزمایشی گرفتند که این نوع آزمایش سال گذشته توسط دادگاه عالی پاکستان خلاف قانون اساسی تشخیص داده شد. او افزود که با وجود کبودی روی بدنش، دکتر در گزارش پزشکی قانونی به آن اشاره نکرد. آزمایش دی‌ان‌ای او در 28 جولای منتشر شد و 11 روز پس از وقوع حادثه آن تجاوز تأیید شد. 

یک مورد تجاوز جنسی و فیلمبرداری از اعمال وحشیانه توسط پلیس مرزی نظامی در 19 ژوئیه ثبت شد. وایس نیوز روز چهارشنبه گزارش داد که دادگاهی در حال بررسی این اتفاق است و یکی از متهمان همچنان آزاد است. 

آرپی گفت که با مزامیل سیپرا، مردی که اتهام تجاوز جنسی و باج‌گیری متوجه اوست، در وب‌سایت کوچ‌سرفینگ آشنا شده. گفته می‌شود او پروفایل تأییدشده‌ای در این سایت داشته است. کوچ‌سرفینگ یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که مسافرانی را که به دنبال محل اقامت یا به اشتراک گذاری خانه خود هستند، به یکدیگر متصل می‌کند. 

آزان صفدر، دومین متهم به تجاوز جنسی، در روز 10 آگوست همچنان آزاد بود. ظاهراً صفدر قبل از دستگیری در 6 آگوست درخواست وثیقه کرده بود، اما بعداً با وثیقه مخالفت کرد. 

سایت خبری هندی ویون در 22 ژوئن گزارش داد: «عطا ترار وزیر کشور پنجاب گفته است که افزایش تجاوزها یک مشکل جدی برای جامعه و مقامات دولتی است. روزانه چهار تا پنج مورد تجاوز در پنجاب گزارش می‌شود. به همین دلیل است که دولت تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با موارد آزار جنسی، سوء‌استفاده و اجبار در نظر می‌گیرد.» او همچنین گفت: «برای رسیدگی به موارد تجاوز جنسی، دولت وضعیت اضطراری اعلام کرده است.» 

بر اساس گزارش ویون، پلیس پاکستان به طور متوسط روزانه 11 مورد تجاوز جنسی را ثبت می‌کند. بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر پاکستان (HRCP) بیش از 22 هزار تجاوز ثبت شده بین سال‌های 2015 تا 2021 در پاکستان رخ داده است. سیستم عدالت کیفری پاکستان دارای نرخ کلی محکومیت تجاوز جنسی کمتر از یک درصد است. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی