کد خبر : 1032

بوی بد کولر ماشین

احتمالا شما هم با این مشکل برخورد کرده باشید؛ با روشن کردن کولر به جای دریافت جریان هوای سرد، بوی نامطبوعی به مشامتان برسد. این موضوع -بسته به نوع بو- نشان‌دهنده وجود مشکل در منافذ و سیستم گردش هوای خودروی شماست که باید حل شود.

به گزارش ورنداز :

علت بوی بد کولر ماشین چیست؟

زمانی که ما وارد یک خودرو و یا ماشینی می شویم گاهی اوقات امکان دارد که یک سری بوی بد و نا مطبوع به بینی ما بخورد و ما آن بوی بد را حس می کنیم،یکی از این دلایل بوی بد بالای 90 درصد از کولر ماشین می آید. امکان این نیز می باشد زمانی که ما وارد خودرو شده امکان دارد که به بوی نامطبوع کپک برخورد بکنیم و این نشان دهنده رشد کپک درون کولر ماشین نیز می باشد. گاهی اوقات امکان این نیز می باشد زمانی که ما وارد ماشین می شویم همان اول احساس این بوی بد را نکنیم اما بعد از گذر مدتی بوی نا مطبوع به بینی ما بخورد.

عملکرد کولر ماشین

زمانی که ما مسافت زیادی در طول فصل تابستان می گذرانیم به عنوان مثال به مسافرتی خواهیم رفت با خانواده به قطع یقین هوای گرم افراد داخل ماشین را اذیت می کند به همین دلیل از کولر ماشین استفاده می شود که هوای خنک و تازه را داخل ماشین کرده و هوای قدیمی تر را خارج کرده است. در دروه های جامع آموزش برق خودرو به طور کامل به مسائلی که مرتبط با برق خودرو شما هست خواهیم پرداخت.

به دلیل اینکه سیستم تهویه خودرو ماشین چه از بیرون و چه از خارج قابل نفوذ می باشد،به روشی خیلی ساده امکان این وجود دارد که هر آلاینده ای وارد ماشین شده و بوی نامطبوع ایجاد شود. مثال اینکه زمانی که ما خودرو رو به کارواش برده و آن را شسته و تمیز کرده، امکان دارد آب وارد سیستم تهویه ماشین شده و آب مانده بماند و همین باعث بوی نامطبوع می شود.

رشد کپک و قارچ در کولر ماشین

به خاطر اینکه پس از استفاده کولر در فاصله طولانی مدت هوای اطراف کولر ماشین خنک شده باعث این می شود که هوای اطراف کولر مرطوب شده و جای مناسبی برای رشد کپک و قارچ می باشد که یکی از دلایل اصلی ایجاد بوی نامطبوع می باشد.

 
 
 

علت بوی نا مطبوع کولر خودرو

پیش گیری از بوی نا مطبوع کولر

1-روشن کردن فن سیستم تهویه هوای ماشین

یکی از دلایلی که باعث می شود گرد و غبار از ماشین خارج شده و از پر شدن و ایجاد بوی نا مطبوع جلو گیری کنید فن سیستم تهویه می باشد. امکان این می باشد که در طول فصل ها ما نیازی به روشن کردن و یا خاموش کردن بخاری و کولر نداشته باشیم اما اگر می خواهیم که ماشین خود بوی نامطبوع از خود ایجاد نکند حتما باید گاهی اوقات فن ماشین را روشن کرده.

2 -فیلتر اتاق خود را تعویض کنید

 

یکی دیگر از عواملی که باعث می شود بوی نامطبوع در ماشین تولید نشود تعویض به موقع فیلتر اتاقک خودرو می باشد. یکی از دلایلی که برای تعویض فیلتر وجود دارد این است که گاهی اوقات آلودگی و آلاینده های محیط اطراف پیرامون خود جذب فیلتر شده و به مرور زمان به دلیل مانده شدن و چسبیدن به فیلتر بوی بدی ایجاد کرده که افراد داخل اتاقک ماشین را اذیت می کند. زمان تعویض فیلتر اتاق ماشین نیز به حالت بهترین بین هر فصل معمولا تعویض می شود که دچار مشکل نشود.

3.اسپری خوش بو کننده ماشین

برای اینکه از ایجاد بوی نامطبوع ماشین جلو گیری شود از 2 اسپری می توان استفاده کرد.یکی از این نوع اسپری ها اسپری خوش بو کننده ماشین می باشد و یکی دیگر نیز اسپری آب رقیق که زمانی که کولر ماشین تجهیزاتش خشک می شود باید از آب رقیق و سرکه استفاده کرد تا این مشکل را برطرف کرده و بوی نامطبوع ایجاد نشود. برای اینکه اسپری های مصرف شده به درستی کار کند و دچار مشکل نشود دریچه های کولر داخل ماشین را باز کرده و اسپری را به داخل آنها بزنید تا اسپری به صورت صحیح و درست کار کند.

رفع بوی بد کولر ماشین

 

4. برای ماشین خود ارزش قائل شوید

ماشین خود را به مدت هر هفته یک بار حالا چه خود و یا به کارواش ها برده و آن را کامل بشویید تا از بوی نامطبوع جلوگیری شود.یکی از دلایل بوی بد کولر ماشین ریختن اشغال درون ماشین و ماندگی آن باعث ایجاد مشکل می شود تا احد امکان از این کار جلو گیری کنید و تا حد امکان ماشین خود را هفته ای یک بار جاروبرقی کنید.

۹ ایراد کولر خودرو و راه های رفع این ایرادها
رفع ایراد کولر خودرو : رفع عیب یابی و رفع ایرادات سیستم تهویه و کولر خودرو یکی از سخت ترین کار های تعمیراتی در یک خودرو باشد، اگر سیستم تهویه یا کولر…

5. فیلتر کولر خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید

زمانی که ما از اسپری خوشبو کننده استفاده کردیم اما باز دیدیم که کولر ماشین بوی بدی می دهد حتما مشکل از فیلتر کولر خودرو می باشد. کاربرد فیلتر کولر به این صورت می باشد که آلودگی در اطراف محیط خود را به خودش جذب می کنه و مانع این می شود که این آلودگی وارد ماشین شده و بوی بد ایجاد کند.
بعد از تعویض فیلتر کولر دوباره طبق دستور بالا از اسپری های خوشبو کننده برای ماشین استفاده کرده. مدت زمان تعویض فیلتر کولر به طور مناسب هر 6 ماه یک بار می باشد تا کولر ماشین دچار مشکل نشود.

6. خاموش بودن گاهی اوقات دکمه A/C برای عملکرد بهتر کولر

گاهی اوقات این دکمه را در حالت خاموش بگذارید تا فیلتر کولر خودرو کاملا کار کند و باعث ایجاد بوی بد در ماشین شما نشود. ماشین را قبل از 5 دقیقه ایست کردن کولر آن را خاموش کنید.
زمانی که در تابستان به سفری می رویم به قطع احتمال زیاد کولر ماشین روشن می باشد تا از هوای گرم رنج نبریم، اما بعد از اینکه مسیر را به طور کامل طی کردیم و مطلع بودیم که 5 دقیقه دیگر ماشین قرار است ایست کند بهتر از کولر ماشین را خاموش کرده تا تبخیر کننده زمان کافی را برای خشک کردن هوای داغ موتور را داشته باشد.

از مطالب بالا به این نتیجه رسیدیم که هرچقدر به ماشین و یا خودرو خود اهمیت ندیم امکان این بالا می باشد که بوی نامطبوع در ماشین ایجاد شده و سر نشینان آن را اذیت کند.حتما حتما برای اینکه از ایجاد بوی نامطبوع کولر و ماشین جلوگیری شود حتما ماشین را به کارواش برده و آن را کاملا تمیز بشویید.
 

سوالات متداول علت بوی بد کولر ماشین
1. از کجا و چگونه فیلتر اتاق ماشین خریداری کنیم؟

معمولا در فروشگاه های قطعات لوازم یدکی خودرو متناسب شما انواع فیلتر های ماشین به فروش می رسد که پس از خریدن آن را تعویض کنید.

۲

منبع ایرنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی