کد خبر : 1870

سبک زندگی| گیاه شناسی

برخی گیاهان دارای ریشه‌های تاریخی و باستانی هستند که می‌توانند ثروت و شانس را برای شما به همراه بیاورند. قدیمی ها می‌گویند بابونه، دکتر گیاهان است؛ تمثیلی زیبا از توانمندی‌هایی که به واسطه این گیاه می‌تواند به انسان‌ها یا حتی حیوانات منتقل شود. گیاهی که به خاطر ویژگی‌هایش از زمان‌های دور، مورد احترام بوده است.

به گزارش ورنداز :

معمولا برخی گیاهان را به عنوان دافع انرژی منفی میشناسند، اما در مورد بابونه کمی فرق دارد، یعنی تصور می‌شد که گل بابونه انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می‌کند. البته این عقیده امروزه هم رایج است.

یکی دیگر از تصورات بسیار جالب مردم در زمان‌های دور این بود که دود کردن عود بابونه یا بخور اسانس گل‌های بابونه موجب ورود ثروت و شستن دست با عصاره یا دمنوش بابونه موجب ورود شانس به زندگی می‌شود. چنین تصوراتی تا قرون اخیر هم بر مردم سراسر دنیا حاکم بوده است.

بابونه برای رومیان و مصریان باستان بسیار مقدس بود. به طوری که مصریان در مراسم آئینی آن را در کنار خدای خورشید برای پرستش قرار می‌دادند و به عنوان دارویی مفید برای رفع تب از آن استفاده می‌کردند.

رومیان نیز با بخور گل بابونه به آئین‌های مقدس خود حس و حال معنوی می‌بخشیدند و سپس عصاره آن را به عنوان یک نوشیدنی شفابخش می‌نوشیدند.

یونانیان باستان هم نام این گیاه را به دلیل بوی خاص آن که شبیه بوی سیب است، " Chamomile " یا «سیبی روئیده از زمین» نامیدند.

منبع تابناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی