کد خبر : 27451

مرغ | انواع مرغ | مرغ دوغی

برای درست کردن مرغ روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها مرغ با دوغ است که اگر مرغ ترش باشد مانند دوغ آبعلی که مزه ای متفاوت به آن میدهد .

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه مرغ دوغی 

برای درست کردن مرغ روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها مرغ با دوغ است طبخ مرغ با دوغ ترکیب شگفت انگیزی از مزه ها است  که اگر مرغ ترش باشد مانند دوغ آبعلی که مزه ای متفاوت به آن میدهد .

به طور معمول این غذای لذیذ را به همراه پلو کته زعفرانی نوش جان می‌کنند. برای تزیین آن از نیز سبزیجات و انواع خلال مغزها استفاده می‌شود. دوغ از گذشته پای ثابت نوشیدنی‌های سفره ایرانیان بود و ما در ادامه برای شما این طرز تهیه ساده و لذیذ را ارائه خواهیم کرد.

  بهترین پیشنهاد برای استفاده از دوغ، دوغ‌های ترش و گازدار هستند. تفاوتی نمی‌کند که شما از چه برندی استفاده می‌کنید. فقط دقت کنید که دوغ هم ترش باشد و هم گاز داشته باشد

برای درست کردن مرغ دوغی شما به نمک احتیاج ندارید. به هیچ عنوان در این طرز تهیه از نمک استفاده نکنید. دوغ به اندازه کافی حاوی نمک خواهد بود.

مواد لازم:

دوغ ۴ بطری

ران مرغ ۲ عدد

سینه مرغ ۱ عدد

کره ۱۰۰ گرم

زعفرون

فلفل سیاه 

بعد  از طرز تهیه مرغ دوغی یک تابه مناسب انتخاب کرده، حالا ۱۰۰ گرم کره خود را درون تابه قرار دهید و اجازه دهید تا کره با حرارت ملایم به آرامی آب شود.بعد از آب شدن کره مرغ‌ها را درون کره آب شده قرار بدهید. ۱۰ دقیقه زمان کافی است تا یک طرف مرغ‌ها کاملاً سرخ شود. بعد از سرخ شدن، یک طرف از مرغ‌ها آنها را برگردانده و تمام اطراف مرغ را به‌خوبی سرخ کنید. تقریباً پروسه سرخ کردن قطعات مرغ برای درست کردن مرغ دوغی ۲۰ دقیقه بیشتر از شما زمان نخواهد گرفت.در نهایت بعد از طلایی شدن و سرخ شدن مرغ‌ها حرارت زیر تابه را کم کنید و به سراغ بقیه مراحل طرز تهیه این غذا بروید. فراموش نکنید در زمان سرخ کردن مرغ شما به صورت دلخواه می‌توانید از کمی زردچوبه و فلفل سیاه استفاده کنید، اما اگر استفاده نکردید هم مهم نیست. چون سرخ کردن مرغ درون کره سبب می‌شود که بوی نامطبوع مرغ گرفته شود.در ادامه درست کردن مرغ دوغی و در مرحله بعد یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. تمام مرغ‌های سرخ شده در کره را درون قابلمه بریزید. حالا قابلمه را بر روی حرارت قرار دهید. حرارت کم باشد تا قابلمه شما به آهستگی گرم شود.

وقتی دوغ به جوش آمد کف روی آن را برداشته و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه دیگر روی حرارت باشد و درش را نبندید بعد از تهیه کردن مرغ دوغی می‌توانید پلو خود را نیز دم کنید. حالا غذا را در ظرف سرو مورد نظر خود بکشید. برای تزیین این غذا از خلال پسته و بادام استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که خلال مغزهای خود را قبل از تزیین کمی در آب خیس کنید. شما می‌توانید این خلال‌ها را بعد از سرخ کردن مرغ، کمی در کره تفت بدهید. در نهایت مرغ دوغی را در ظرف مورد نظر کشیده با خلال مغزها تزیین کرده و با پلو نوش جان کنید

حجم ویدیو: 12.50M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44
منبع cook.mag
ارسال نظر

تبلیغات متنی