کد خبر : 27091

خورشت | رفع مشکلات خورشت | رفع شوری خورشت | رفع ترشی خورش

در این مطلب با ترفندهای جالب و کاربردی برای رفع مشکلات خورش از شوری تا روغن انداختن خورش را میخوانید

به گزارش ورنداز :

ترفندهایی برای رفع مشکلات خورش 

در این مطلب با ترفندهای جالب و کاربردی برای رفع مشکلات خورش از شوری تا روغن انداختن خورش را میخوانید 

گاهی اوقات زحمت زیادی برای درست کردن یک غذا می کشید؛ اما زمانی که کمی از مزه آن می چشید، متوجه می شوید که مقدار نمک آن زیاد است و غذایتان شور شده

روش های رفع شوری خورش

رفع شوری غذا با نوشابه

اضافه کردن مقداری نوشابه به خورشت ها و غذاهای آبکی نیز راهکار دیگری برای رفع شوری غذا است.

رفع شوری غذا با قند

استفاده از قند یکی از رایج ترین روش های رفع شوری غذا است. برای این کار باید یک قند را داخل یک قاشق غذاخوری قرار دهید. سپس به آرامی قاشق را داخل غذا قرار دهید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان قاشق را تکان ندهید تا قند در غذا حل نشود. سپس قاشق را به آرامی از داخل غذا بردارید و قند را خارج کنید

گرفتن شوری غذا با سیب زمینی

یکی دیگر از بهترین روش ها برای از بین بردن شوری غذا استفاده از سیب زمینی است. برای این کار باید سیب زمینی خام را به خوبی بشویید و پوست آن را جدا کنید. حالا سیب زمینی را به دو بخش تقسیم کنید و داخل غذایی که در حال جوشیدن است، بیندازید.سیب زمینی نمک اضافی غذا را به خودش جذب می کند و به راحتی شوری غذای شما را کاهش می دهد. در انتهای پخت و قبل از له شدن سیب زمینی، باید آن را با کمک قاشق از غذا خارج کنید. این روش برای رفع شوری خورشت قیمه بسیار موثر است.

از بین بردن شوری غذا با سیب

اگر غذایتان شور شده و دوست دارید هر چه سریع تر کاری برای رفع شوری آن انجام دهید، می توانید از سیب استفاده کنید. یک عدد سیب را پوست بگیرید و به چند تکه تقسیم کنید. سپس آن را در غذا بیندازید تا شوری اضافه آن را جذب کند.

روش های رفع تندی غذا 

رفع تندی خورش 

اولین و مطمئن‌ترین راه برای از بین بردن تندی غذا، رقیق کردن تندی با زیاد کردن حجم غذا و اضافه کردن مواد اولیه است. اگر فرصت کافی برای طبخ غذا دارید، مواد اولیه بیشتری را بدون هیچ ادویه‌ دیگری به غذا اضافه کنید تا طعم خیلی تند آن گرفته شود.

سیب زمینی برای رفع تندی غذا را فراموش نکنید

اگر دیگر دیر شده باشد و نتوانید فلفل را جمع کنید یا غذای بیشتری بپزید، این سوال را از خود می‌پرسید  که تندی غذا رو با چی بگیریم؟ باید بگوییم که سیب‌زمینی از آن دسته موادی است که معمولاً همیشه و‌ در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و دوست و همکار آشپزهای بی‌حواس است. سیب زمینی به دلیل بافت نفوذپذیر، ادویه‌جات را در خود جذب می‌کند. اگر پس از مزه کردن، متوجه تندی غذا یا شوری آن شدید، یک یا دو سیب‌زمینی خام را پوست بگیرید و در غذا بیندازید.

گرفتن تندی غذا با سیب زمینی راه مناسبی است؛ از آن جهت که هم سیب زمینی همیشه در دسترس بوده و هم مزه‌ غذا را عوض نمی‌کند. البته پیش از آن که سیب‌زمینی در غذا له شود، آن را از قابلمه دربیاورید.

رفع تندی قورمه سبزی، قیمه و باقی خورش‌ها با سرکه امکان‌پذیر است

استفاده از سرکه سیب یا سرکه سفید روشی سنتی و راهکاری مناسب برای گرفتن تندی فلفل است که مادرها و مادربزرگ‌ها توصیه می‌کردند. سرکه به علت خاصیت اسیدی‌، باعث رقیق‌تر شدن ریزدانه‌های کپسایسین فلفل شده و تندی غذا را کم می‌کند. اگر برای رفع تندی قورمه سبزی سرکه اضافه کردید، ترش‌کننده‌های دیگر را حذف کرده یا به حداقل برسانید.

برای رفع تندی خورش از آبلیمو کمک بگیرید

برای گرفتن تندی خورشت، باید ابتدا مطمئن شوید که ترشی خورشت شما به حد اشباع نرسیده است. در این صورت می‌توانید از مقداری آبلیمو یا سرکه برای رفع فلفل خورش استفاده کنید. از بین بردن تندی غذا با این روش تا حد زیادی موثر خواهد بود.

راهکار برای رفع ترشی خورش 

کمی جوش شیرین

زمانی‌ که یک غذا خیلی ترش است، یعنی میزان اسیدی بودن آن زیاد است. جوش شیرین به عنوان یک خنثی کننده عالی برای اسیدها شناخته شده است. در مورد جوش شیرین باید به این نکته توجه کنید که باید مقدار خیلی کمی از آن را اضافه کنید.

در ادامه در ویدیو روشی برای روغن انداختن خورش را نیز میبینید 

حجم ویدیو: 7.87M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی