کد خبر : 17991

مدارس تهران | مجازی شدن مدارس تهران

تصمیم‌هایی که با توجه قرار گرفتن شاخص آلودگی هوا در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و نه حتی «ناسالم» برای عموم مردم، تامل برانگیز به نظر می‌رسد به ویژه اگر بهار امسال را به یادآوریم که با ورود توده عظیم گرد و خاک به تهران، شاخص آلودگی از همه مرز‌های شناخته فراتر رفته بود، اما تعطیلی در دستور کار قرار نمی‌گرفت!

به گزارش ورنداز :

مجازی شدن مدارس تهران و البرز

در شرایطی که بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی این کلانشهر تا صبح امروز عدد ۱۳۲ را نشان می‌داد، مسئولان تصمیم به تمدید محدودیت‌های وضع شده در روز‌های قبل گرفتند.

مدارس استان تهران در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، غیرحضوری تشکیل خواهند شد»؛ این خبری است که ابتدا به نقل از رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت اعلام شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا وزارت بهداشت مرجع تصمیم گیری در این باره است و آیا می‌توان به صحت این خبر اطمینان داشت؟!

خبری تامل برانگیز و حتی ابهام آفرین که البته ساعاتی بعد مهر تایید خود چراکه خبر رسید کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا تشکیل حلسه داده و تصمیم به تمدید محدودیت های وضع شده برای دیروز و امروز گرفته است؛ اینکه دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ آذرماه کلیه مدارس در تمامی شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز پردیس، دماوند، فیروزکوه و شهر رودهن تعطیل است.

بر اساس مصوبات این کارگروه، همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های باز ممنوع است و مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود و همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

اعلام این نکته که روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند، از دیگر تصمیمات در این نشست بود؛ تصمیم هایی که با توجه قرار گرفتن شاخص آلودگی هوا در وضعیت «ناسالم برای گروه های حساس» و نه حتی «ناسالم» برای عموم مردم، تامل برانگیز به نظر می‌رسد، به ویژه اگر بهار امسال را به یاد آوریم که با ورود توده عظیم گرد و خاک به تهران، شاخص آلودگی از همه مرزهای شناخته فراتر رفته بود، ولی تعطیلی در دستور کار قرار نمی گرفت!

منبع تابناک
ارسال نظر

تبلیغات متنی