کد خبر : 11874

صاحب تسلا

اما مشکل روشن کردن ماشین با کلید باعث شد که یکی از کاربران توییتر به نام براندون دالالی، تراشه‌ای را زیرپوست خود کاشته است. این کار به او این امکان را می‌دهد تا در خودروی تسلا مدل 3 خود را باز کن

به گزارش ورنداز :

صاحب تسلا تراشه کارت کلید را زیر پوست خود کاشت

در زمان‌های قدیم برای روشن کردن ماشین باید هندل می‌زدند. سپس، سیستم‌های دکمه‌ای را در خودروهایی مانند کادیلاک مدل 30 مدل 1912 درست کردند، اما دزدی‌های بسیار، خودروسازان را مجبور کرد تا کلید را تغییر دهند. چند دهه بعد، متخصصان کلیدهای هوشمندانه با فناوری ارتباط میدان نزدیک (NFC) را اختراع کردند که به کاربران اجازه می‌داد بدون زدن کلید، خودروهای خود را روشن کنند و دوباره دکمه‌های احتراق بازگردند. در حال حاضر اکثر کلیدهای ماشین حتی مثل کلید هم نیستند. چندین خودروساز حتی از طریق اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند امکان دسترسی به خودروها را فراهم کرده‌اند.

اما مشکل روشن کردن ماشین با کلید باعث شد که یکی از کاربران توییتر به نام براندون دالالی، تراشه‌ای را زیرپوست خود کاشته است. این کار به او این امکان را می‌دهد تا در خودروی تسلا مدل 3 خود را باز کند. براندون می‌گوید: «شرکتی که این کار را کرده است فروشگاه اپ خود را دارد که در آن می‌توانید برنامه‌ها را به صورت بی‌سیم در بدن خود با این تراشه‌ها نصب کنید و یکی از برنامه‌ها مربوط به کارت کلید تسلا بود. این اولین برنامه‌ای بود که روی تراشه نصب کردم. زیرا تسلا دارم و اکنون وقتی کلید بلوتوثم خراب می‌شود یا کارت کلیدم را ندارم از تراشه به عنوان کلید استفاده می‌کنم.»

 

اما تراشه باید نزدیک‌تر از کلید کارت به ماشین قرار بگیرد و این هم معایب و هم مزایایی دارد. اشکال واضح آن این است که یک سیستم ورود بدون کلید معمولی می‌تواند دزدگیر را از دورتر تشخیص دهد. با این حال، از آنجایی که این تراشه به طور انحصاری برای باز کردن قفل خودروها در نظر گرفته نشده است، همان طور که براندون توضیح می‌دهد، نزدیکی لازم برای عملکرد تراشه به این معنی است که کاربر نگران تراکنش‌های تصادفی یا هک کردن اطلاعات کارت اعتباری ذخیره شده خود نخواهد بود.

 

این کار آنقدرها هم که تصور می‌کنید گران نیست. این فرد علاقه‌مند به فناوری می‌گوید: «از آنجایی که من یک آزمایش کننده بتا بودم، تراشه را با قیمت 300 دلار دریافت کردم و سپس فقط 100 دلار برای نصب آن هزینه کردم.»

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این است که تراشه براندون می‌تواند روی هر ماشین تسلا یا ماشین دیگری که فرد می‌خرد و می‌تواند این فناوری را بپذیرد استفاده ‌شود.

 

از سوی دیگر، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قبلاً دنیایی را متصور شده که در آن انسان‌ها پیوندهای عصبی در جمجمه‌شان می‌کارند که روزی به شما امکان می‌دهد با قدرت فکر به انواع ویژگی‌های خارق‌العاده و مربوط به حواس دسترسی داشته باشید. آینده نزدیک است و برای افرادی مانند براندون، پذیرش آن تنها راه رفتن رو به جلو است.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی