کد خبر : 9659

پاکسازی کبد چرب | دمنوش گیاهی

علت کبد چرب و دلایل اصلی چرب شدن کبد خوردن غذاهای نادرست، نوشیدن الکل، ورزش نکردن و در نهایت اضافه وزن است.

به گزارش ورنداز :

علت کبد چرب و دلایل اصلی چرب شدن کبد خوردن غذاهای نادرست، نوشیدن الکل، ورزش نکردن و در نهایت اضافه وزن است. برای درمان کبد چرب اولین کاری که باید انجام شود کاهش وزن طبیعی است. یعنی اگر بتوانید حداقل 5 درصد از وزن خودتان را کم کنید تاثیر بسیار زیادی در شرایط کبد دارد.

گیاه خارمریم (خارشیری) که از گیاهان بومی کشور ما هست و در شمال، شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب شرق ایران کشت میشه، خواص متعددی داره که یکی از مهم ترین ان ها خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی اون هست که از این طریق مانع اتصال سموم به کبد میشه و سال ها هست که نتایج خوبی در درمان کبد چرب، زردی، سیروز کبدی و هپاتیت ها ( به جز هپاتیت  C که ظاهرا خیلی موثر نبوده) داشته. همچنین در کمک به کاهش وزن هم نقش موثری داشته که خود این کاهش وزن هم به درمان کبد چرب کمک می کنه. مقاومت به انسولین را هم کاهش میده و از این طریق به درمان دیابت که خودش از عوامل مستعد کننده به کبد چرب هست، کمک میکنه.

ماده اصلی تشکیل دهنده این گیاه که بیشتر خواص آن را شامل میشه هم، ماده ای به نام سیلیمارین هست که نقش اصلی را در درمان کبد چرب داره. بزرگ ترین صادر کننده اش هم کشور آلمان هست.معمولا از میوه رسیده و دانه های آن برای درمان کبد چرب استفاده میشه، که به اشکال مختلفی از جمله پودر، قرص، عرق، جوشانده و کپسول در دسترس هستند. برای تهیه دم کرده آن میتونید حدود سه گرم از دانه های گیاه خارمریم را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه بدهید تا حدود ده الی بیست دقیقه کامل بجوشه، سپس با یک صافی اون را صاف کنید و صبر کنید تا کمی خنک بشه، و بعد روزی یک مرتبه بنوشید. می توانید هم عصاره ان را تهیه کنید و هر روز مقداری از آن را به چای عصر اضافه کنید و میل کنید.

البته باید بگم مصرف دم کرده عرق خارمریم به دلیل خاصیت شبه استروژنی آن، طی بارداری و شیردهی توصیه نمی شه. افراد مبتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان، سرطان رحم و فیبروم های رحمی هم بهتر هست از مصرف عرق خارمریم برای درمان کبد چرب خودداری کنند.

همچنین حواستان را جمع کنید که اگر به گیاهان خانواده کاسنی حساسیت دارید، ممکن هست به گیاه خارمریم (خارشیری) هم حساسیت نشان بدهید و باید در مصرف آن احتیاط کنید.

حجم ویدیو: 4.88M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی