کد خبر : 9318

راز موفقیت میلیاردر ها | سن پولدار شدن میلیاردر های جهان

افراد زیادی وجود داشتند و هستند که برندهای زیادی را تاسیس کردند و اصلا به سنی که داشتند توجهی نکردند و در میانسالی و حتی پیری به موفقیت رسیدند و شرکت و برندی که می خواستند را تاسیس کردند.

به گزارش ورنداز :

سن پولدار شدن میلیاردر های جهان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سن و سال برای شروع کسب و کار اعتقاد دارید و خودتان را به سن شناسنامه ای محدود کردید و اجازه نمی دهید به دنبال رویاهای تان بروید، پس نمی توانید جزو کسانی باشید که این مطلب برای تان کارآمد باشد!  میلیاردر‌های جهان  در سنین مختلف از 20 سالگی گرفته و حتی در 50 سالگی توانسته اند به هدف خود برسند.

این موضوع را همه ما قبول داریم که افراد موفق زیادی بودند که از کودکی به دنبال رویاهای خودشان رفتند و در واقع از پایه شروع کردند. خیلی این نمونه ها زیاد هستند و حتی اگر در دور و اطراف خودمان هم نگاه کنیم، این افراد را پیدا خواهیم کرد.

موضوع این مقاله افراد موفقی هستند که در سنین بالا و در 35، 40 و 50 سالگی از کاری که داشتند دست کشیدند و به سراغ علاقه خودشان رفتند و شرکت و برند خودشان را ساختند. در ادامه به معرفی تک تک این افراد می پردازیم و راز موفقیت میلیاردر های جهان را به شما خواهیم گفت. البته عده ای هم در سنین زیر 30 سالگی به ثروت نجومی رسیده اند.

1.سام والتون:

سام والتون

این شخص در 44 سالگی از کاری که داشت دست کشید و به سراغ علاقه ای که داشت رفت و برند وال مارت (wal-mart)  را به ثبت رساند. او کسب و کار خودش را شروع کرد و نه تنها شکست نخورد بلکه در سال 2014 در مجله فوربز رتبه 19 پرازرش ترین برندهای جهان را نصیب خودش کرد.

شما به سراغ هر کتابی در حوزه بازاریابی و فروش بروید حتما مثالی از وال مارت به عنوان سلطان خرده فروشی دنیا خواهید دید. امروزه وال مارت (wal-mart)  به عنوان بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در دنیا شناخته می شود و 5700 فروشگاه، 1350 خرده فروشی و بیش از 2000 فروشگاه که ترکیبی از انواع سبزی ها و میوه ها هستند را در بر می گیرد.

راز موفقیت این برند که توسط سام والتون در سال 1962 افتتاح شده، تمرکز بر عرضه محصولات ارزان و باکیفیت بوده و این موضوع باعث شده تا مشتریان این برند لذت کافی را از خرید خودشان داشته باشند.

2.چارلز فلینت:

این شخص در سن 61 سالگی باز هم دست از رویای خودش بر نداشت و توانست یکی از بزرگترین شرکت های تاریخ دنیا را ثبت کند و آن شرکت همان طور که اکثرا می شناسید IBM است. از استراتژی های بازاریابی IBM که باعث شد تا سهم 70 درصدی از بازار کامپیوتر را از آن خودش کند این بوده که فروشندگانی را تربیت کرده که با راهکارهایی مثل ارتباط بیشتر با مشتری، گذاشتن قرار ملاقات و اجازه دادن به مشتریان برای سوال کردن و حل مشکلات خودشان (بدون آنکه نیاز به خرید باشد) با رسوخ در ذهن مشتری آنها را مجاب می کنند تا IBM اولین انتخاب شان باشد.

3.لیو شوانژی:

لیو شوانژی در 39 سالگی توانست به آرزوی خودش برسد و شرکت لنوو (Lenovo) را تاسیس کند. جالب است بدانید اسم اول این برند معروف، لجند (Legend)بوده. شرکت لنوو در سال ۲۰۰۵ با واحد مربوط به تولید رایانه‌ شخصی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) ادغام شد.

هرچند این شرکت با نداشتن استراتژی های دقیق بازاریابی و آشنایی نداشتن با بازار تکنولوژی(به گفته آقای شوانژی) مسیر پر فراز و نشیبی را برای موفقیت طی کرده. ولی امروزه راه خودش را پیدا کرده و به‌عنوان یکی از ۳ تولیدکننده‌ برتر کامپیوترهای شخصی در جهان شناخته می شود. شرکت لنوو در حال حاضر در بیش از ۶۰ کشور شعبه داشته و بیش از ۶۰ هزار کارمند در سراسر دنیا دارد که نشان از موفقیت این برند هم هست.

4.رید هافمن:

رید هافمن به رشته‌های مختلف علاقه داشت، از فلسفه گرفته تا رایانه و دلش می‌خواست در جهان تاثیرگذار باشد. اول به سراغ نویسندگی رفت ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که وسعت تاثیرگذاری یک نویسنده آنقدری که او را راضی کند نیست! این باعث شد که به تجارت روی بیاورد و در سن 36 سالگی و در سال 2002 شبکه‌ اجتماعی معروف لینکدین (LinkedIn) را تاسیس کند.

از استراتژی های بازاریابی لینکدین که باعث شده به این حد از شهرت برسد این است که این شبکه اجتماعی منابع بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و منبع بسیار ایده‌آلی برای بازاریابی‌ برای شرکت‌های B2B به‌ حساب می آید و باعث بهبود روابط کاری آنها هم می شود.

5.ماسارو ایبوکا:

ماسارو ایبوکا در سن 38 سالگی توانست باز هم مانند سایر افرادی که اسم بردیم دست از کاری که داشت بکشد و برند محبوب و معروف سونی را در سال 1945 تاسیس کند. پلی استیشن یکی از پرچمداران شرکت سونی به حساب می آید.

این محصول در سال ۱۹۹۴ در بازار ژاپن به فروش رسید و در سال ۱۹۹۵ وارد آمریکا و اروپا هم شد. این دستگاه به‌اندازه‌ای در بین مردم محبوب شد که میزان فروش آن تا پایان سال ۱۹۹۶ به ۱۰ میلیون دستگاه رسید و در سال ۱۹۹۸ حدود ۵۰ میلیون از آنها فروخته شده بود. تولید مدل‌های جدید این محصول همچنان ادامه داشته و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. سونی توانست در تمام این سال‌ها با استفاده از خلاقیت و نوآوری همه بحران‌ها را پشت سر بگذارد و به‌عنوان یکی از ۵ شرکت برتر در تولید تلویزیون دنیا معرفی شود.

این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۲۵ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. شعار فعلی شرکت سونی make.believe بوده و استراتژی بازاریابی آن این است که قصد دارد با هر محصولی که ارائه می دهد، مشتری‌های خودش را از نظر احساسی هیجان‌زده کند و با کیفیت بالای محصولاتش ارتباط قوی تری را با مشتریانش داشته باشد.

6.آمانسیو اورتگا:

آمانسیو اورتگا در 39 سالگی و در سال 1975 توانست برند زارا را تاسیس کند و به آرزوی خودش برسد. جالب است بدانید در زمان رشد این شرکت، کشور اسپانیا درگیر جنگ داخلی بوده و این موضوع هم نتوانست جلوی پیشرفت این برند معروف پوشاک را بگیرد. استراتژی بازاریابی این شرکت و درواقع شعارش این بوده که به مشتری در سریع ترین زمان ممکن هرچه که می خواهد را بدهیم.

می شود گفت عدم قاطعیت این برند در تصمیم گیری و آمادگی برای تغییر و سلیقه بازار راز موفقیت این برند محسوب می شود. گذشته Zara به خوبی نشان می دهد که بازار موفق برای کسب و کار یک بازار زنده و فعال است که هر لحظه بتوانیم کمی آن را تغییر بدهیم.

7.ویلیام بوئینگ:

ویلیام بوئینگ شرکت بوئینگ را در 35 سالگی تاسیس کرد. خلاقیت و خطرپذیری ویلیام بوئینگ به حدی  بود که برای تحقق رویاهای برادران رایت دست به اقدام مهمی بزند و حدود یک قرن پیش، شرکت هواپیمایی بوئینگ را راه اندازی کند.

 چشم انداز وسیعی که این شرکت داشت همیشه آنها را به سمت سودآوری بیشتر می برد و این خودش عامل مهمی برای موفقیت به شمار می آید.

امروزه بوئینگ به بزرگترین و برترین تولیدکننده هواپیماهای تجاری و دومین شرکت بزرگ در زمینه صنایع دفاعی و پیشروترین شرکت در طراحی و ساخت موشک‌ها، ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی تبدیل شده است. دستیابی به جایگاه ۲۸ در جمع 500 شرکت برتر جهانی و حفظ اقتدار یک قرن حاکمیت در صنعت هوایی و نفوذ به بیش از ۹۰ کشور جهان و تامین ۷۵ درصد هواپیماهای مسافربری جهان که قدرتی کم نظیر به حساب می آید، کارنامه درخشانی است که ویلیام بوئینگ سنگ بنای اولیه آن را پیاده سازی کرد.

8.گوردون مور:

گوردون مور توانست مانند سایر افراد موفقی که تا به حال اسم بردیم از کاری که داشت دست بکشد و شرکت اینتل را در 39 سالگی تاسیس کند. شاید اسم قانون مور را شنیده باشید، این قانون ارتباط مستقیمی با تاسیس اینتل دارد.

گوردون مور یکی از تأثیرگذارترین افراد در تاریخ دنیای کامپیوتر محسوب می شود و در طول دوران فعالیت خودش به‌خاطر دستاوردهای متعددی که خصوصا در صنعت تولید تراشه داشته، جوایز و افتخارات زیادی را هم کسب کرده است.

اینتل در حال حاضر به عنوان غول پردازنده جهان شناخته می شود و از استراتژی های بازاریابی آنها که منجر به رسیدن به این عنوان شده، می توانیم به غلبه سریع بر نقاط ضعف و همچنین شایسته سالاری اشاره کنیم.

9. کلنل ساندرز:

پیر مرد موفق KFC

فکر کنم مرغ سوخاری های KFC دیگر نیاز به معرفی ندارد و حتی ما هم در ایران به لطف رستوران های تقلبی با نام KFC به اندازه کافی آشنا هستیم. ولی معروفیت این رستوران ها با نام موسس آن گره خورده. کلنل ساندرز در زندگی‌ خودش کارهای زیادی را تجربه کرده است.

از مسئول موتور بخار گرفته تا بازاریاب بیمه و آهنگری! اما همه اینها قبل از ۴۰ سالگی اش اتفاق افتاده. کلنل در ۴۰ سالگی به یک روش پخت مرغ دست پیدا می کند که خیلی به صرفه و خوشمزه بود. در ۶۲ سالگی اولین رستوران خودش را تاسیس کرد اما زمانی او به موفق و ثروت دست پیدا کرد که در سال ۱۹۵۹ دفتر مرکزی KFC را افتتاح و شروع به فروش حق امتیاز خودش به دیگران برای تاسیس رستوران های KFC کرد.

کلنل برای بازاریابی حق امتیاز رستوران های خودش، به کل آمریکا سفر کرد! حتی شب هایی بود که در ماشین خودش می‌خوابید و برای معرفی و جذب سرمایه‌گذاران هر کاری را انجام داد. حتی بیمه تامین اجتماعی خودش را به خاطر کارآفرینی از دست داد. ۵ سال بعد از اینکه دفتر مرکزی خودش را ایجاد کرد، توانست ۶۰۰ شعبه KFC به وسیله فروش حق امتیاز ایجاد کند و شرکتش به بالای ۲ میلیون دلار ارزش برسد.

کلنل ساندرز یا بهتر است بگوییم خالق برند KFC در سال ۱۹۸۰ و به عنوان یک فرد موفقی که دیر هم شروع کرد، ثروتمند از دنیا رفت اما تا قبل از آن شعب KFC از عدد ۶۰۰۰ فراتر رفت و رقم فروش آنها هم به بالای ۲ میلیارد دلار رسید.

10.والی ای ماس:

والی به پخت و پز کلوچه علاقه خیلی زیادی داشت و نمی توانست از آن بگذرد و بی خیالش بشه. شاید کمتر کسی بدونه که والی نصف عمر خودش رو توی یه دفتر پست در نیویورک مشغول به کار بود. ای ماس علاقه زیادی هم به موسیقی داشت و توی 30 سالگی هم به سراغش رفت.

اما نتوانست طوری که باید و شاید در این کار موفق شود و فقط 25 هزار دلار پس انداز کرد. او با استفاده از این مقدار پس انداز در 40 سالگی اولین شیرینی پزی خودش را افتتاح کرد و در کمتر از 5 سال با توجه به تخصصی که پیدا کرده بود به درآمد 10 میلیون دلار رسید.

حالا شما در آمریکا محصولات برند Amos را در بیشتر فروشگاه ها و سوپر مارکت ها می توانید پیدا کنید. حالا این شخص تبدیل به یک فرد ثروتمند شده و دوره های آموزشی موسیقی و خوانندگی زیادی را برای بزرگسالان برگزار می کند و تا امروز میلیون ها دلار برای افزایش سطح دانش به امور خیریه اختصاص داده است.

11.نامیهی اودایرا:

نامیهی اودایرا در سال 1910 و بعد از تجربه کار در نیروگاه برق یک معدن و شرکت‌های متعدد صنعت برق در ژاپن در 36 سالگی هیتاچی را تاسیس کرد. این شرکت در حال حاضر 11 زیرمجموعه اصلی دارد که از ارتباطات و فناوری اطلاعات تا صنایع دفاعی، حمل ‌ونقل ریلی، تأمین تجهیزات و مواد پیشرفته برای صنایع، سرمایه‌گذاری و مشاوره و همچنین ساخت نیروگاه را شامل می شود.

این شرکت در سراسر جهان حدود 304 هزار کارمند دارد و سرمایه این شرکت در سال 2018، صد و بیست و پنج میلیارد دلار گزارش شده است.

استراتژی بازاریابی این شرکت بزرگ روی چالش ها و مشکلات بزرگ جهانی است و همیشه در تلاش بوده با استفاده از فناوری های مدرن به بهبود خدمات شهری و زیرساختی دنیا بپردازد و تا به اینجای کار خیلی هم موفق عمل کرده است.

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی