کد خبر : 9254

خرمالو | تاثیر خرمالو بر روی دیابت | دیابت

یک پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: مصرف روزانه 1 الی 2 عدد خرمالو، باعث کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون می‌شود.

به گزارش ورنداز :

ایرج اصغری پژوهشگر طب سنتی؛ با بیان اینکه بتاکاروتن باعث نارنجی شدن رنگ خرمالو می‌شود، اظهار داشت: خرمالو حالت اسیدی دارد و مصرف زیاد آن باعث افزایش ترشح اسید معده می شود.

 

وی با بیان اینکه مصرف زیاد خرمالو باعث ایجاد یبوست در افراد می شود، گفت: رنگدانه های پلی فنولیک موجود در خرمالو باعث جلوگیری از بروز سرطان در افراد می شود.

اصغری با اشاره به اینکه مصرف خرمالو برای بیماران دیابتی مضر است، تصریح کرد: سدیم موجود در خرمالو بر فشار خون تاثیر بسزایی دارد.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف خرمالو در دوران بارداری بسیار مفید است، افزود: با مصرف خرمالو سلامتی چشم‌ به خصوص شبکیه را از هر گونه آسیب در امان نگه دارید.

به گفته وی، این میوه سرشار از ویتامین C و A، پتاسیم، آهن، منیزیم و بتاکاروتن و لیکوپن است.

اصغری با بیان اینکه یک خرمالوی 168 گرمی دارای 118 کیلو کالری است، تصریح کرد: به دلیل وجود قند و انرژی زیاد در این میوه، افراد با اضافه وزن بالا و چاق باید مصرف آن را کاهش دهند.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه خرمالو باعث بهبود و تسریع گردش خون می شود، تاکید کرد: مصرف خرمالو از طریق بسط رگ‌های خونی منجر به تنظیم فشار خون بدن و آرامش ماهیچه ها می شود.

وی به فواید برگ درخت خرمالو اشاره کرد و بیان کرد: ماده موجود فلاوونوئیدها در برگ درخت خرمالو از بروز کاهش یا افزایش فشار خون و بیماری های سرطانی جلوگیری می کند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی