کد خبر : 8907

باقالی | باقالی پختن

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پخته بازاری در ادامه با سایت ما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

یکی از خوشمزه های که در هر فصلی می توانید بپزید باقالی است با طعم خوشمزه و فوق العاده اش که همراه نمک و فلفل بی نظیرتر می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه  باقالی پخته  بازاری در ادامه با  سایت ما  همراه باشید.

 
باقالی پلو با گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که به عنوان یک غذای لاکچری شناخته می ‌شود.
 
 
مواد لازم باقالی 
باقالی خشک نیم کیلو
گلپر یک قاشق مربا خوری
سماق نوک قاشق
سرکه سفید یا قرمز به اندازه کافی
نمک، فلفل به اندازه کافی
آبلمیو دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقالی

 
مرحله اول

برای درست کردن باقالی ابتدا باقالی خشک را برای ۲۴ ساعت می خیسانیم در این ۲۴ ساعت سه بار آب باقالی ها را عوض می کنیم و آب تازه می ریزیم سپس آبکش می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم.

 
مرحله دوم

اجاق گاز را روشن می کنیم و قابلمه را برای ۳ الی ۴ ساعت روی شعله متوسط قرار می دهیم زمان پخت به جنس باقالی بستگی دارد و ممکن است کمی کوتاه تر یا طولانی تر شود.

 
مرحله سوم

بعد از پخت نمک و گلپر اضافه می کنیم و ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر هم صبر می کنیم سپس زیر اجاق گاز را خاموش می کنیم و باقالی پخته را به ظرف سرو منتقل می کنیم.

 
برنج یکی از غذاهای پرطرفدار سراسر جهان است. باقالی پلو یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در کنار ماهیچه گوسفندی یا مرغ طبخ می شود.
 
مرحله چهارم

فلفل سیاه و قرمز  باقالی  را خوشمزه تر می کند و سرکه هم فرقی نمی کند سرکه قرمز یا سفید بریزید و آب لیمو هم کاملا سلیقه ای است  و روی آن سماق و گلپر و نمک بپاشید.

 
مرحله پنجم

میزان طعم دهنده ها سلیقه ای است، این باقالی خوشمزه را می توانید در فصل تابستان با باقالی تازه بپزید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مفید در کنار خانواده میل کنید و لذت ببرید. نوش جان.

 
 
طرز تهیه باقالی پخته بازاری خوشمزه مرحله به مرحله طرز تهیه باقالی پخته بازاری طرز تهیه باقالی پخته با پوست طرز تهیه باقالی پخته با باقالی تازه  طرز تهیه باقالی خشک طرز تهیه باقالی تازه با سرکه طرز تهیه باقالی طرز تهیه باقلا پته
 
طرز تهیه باقالی پخته با باقالی تازه

برای درست کردن باقالی با باقالی تازه آن ها را با پوست بشویید و داخل قابلمه بگذارید تا بپزد باقالی تازه در زمان کوتاه تری می پزد می توانید نمک و فلفل و سرکه به آب بزنید تا در زمان پخت هم مزه بگیرد ولی نمک کمی دیر پزترش می کند بعد از پخت در ظرف سرو بریزید و با فلفل و  گلپر  و نمک و سرکه مزه دارش کنید.نوش جان.

منبع مچ مگ
ارسال نظر

تبلیغات متنی