کد خبر : 7231

علی شادمان | فرزاد حسنی | ایراندوست

علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 آذر 1375 در ایلام است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد.

به گزارش ورنداز :

او شاید اگر نوازندگی با ویولون را بلد نبود هیچ گاه بازیگر نمی‌شد.اولین تجربه بازیگری علی شادمان یکی از بهترین تجربه‌های او بود. رسول ملاقلی‌پور او را انتخاب کرد تا در فیلم درخشان میم مثل مادر هم بازی گلشیفته فراهانی باشد و این فیلم به تشخیص کمیته‌ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد و برای این نقش در سال ۷۶ جایزه بهترین بازیگر کودک سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را دریافت کرد.

درخشش علی شادمان در یاغی

«یاغی» مـاجـرای جــوان کشتی‌گیری به نام «جاوید» را روایـت می‌کند که در جنوب شهر تهران، زندگی و کار می‌کند. او که در خانواده‌ای از هم پاشیده و درگیر اعتیاد متولد شده، سال‌هاست پدر و مادر خود را از دست داده و دغدغه اصلی‌اش این است که بتواند نسب خود را ثابت کند و شناسنامه بگیرد؛ در حالی که به دختری به نام «ابرا» نیز علاقه‌مند است.

حضور علی شادمان در سریال یاغی

محمد کارت که برای کارگردانی فیلم سینمایی «شنای پروانه» و شماری از فیلم‌های مستند اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی جنوب شهر خصوصا اعتیاد شناخته می‌شود، در نخستین سریال خـود نیز که با همکاری نویسندگان «شنای پروانه» نوشته شده، فضایی مشابه با تنها فیلم کارنامه‌اش دارد.

نقش اصلی «یاغی» بر عهده علی شادمان است و ستاره‌های پرشمار دیگری در این سریال بازی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی و فرهاد اصلانی اشاره کرد. البته از این فهرست تنها امیر جعفری در قسمت نخست حضور پررنگی دارد.

بازی علی شادمان در سریال یاغی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون متولد 4 آذر 1375 در ایلام است. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد.این بازیگر جوان در خانواده ای تحصیل کرده در ایلام به دنیا آمد، پدر او مسعود شادمان دکترای تاریخ و استاد دانشگاه بوده و مادرش بتول رشنوادی معلم علوم است.

محمد علی شادمان فرزند اول خانواده می باشد و تنها یک خواهر کوچکتر از خود بنام «آرینا» داردخانواده-علی-شادمان

ازدواج علی شادمان 

علی شادمان مجرد می باشد و خبرهای موثقی از ازدواج او منتشر نشده است.

علاقمندی های علی شادمان

علی شادمان که از کودکی بازیگری را تجربه نمود، از سال ها پیش مستقل بوده و زیاد اهل بیرون رفتن از خانه نیست، او بیشتر زمانش را صرف مطالعه ، ورزش در باشگاه و دیدن فیلم می کند، به عکاسی علاقمند بوده و به شکل حرفه ای اینکار را انجام می دهد.

ورود علی شادمان به عرصه هنر 

علی شادمان یکی از استعدادهای جوان بازیگر در سینمای کشورمان است که کار خود را از کودکی در سینما آغاز کرد، او سال 1385  در 10 سالگی با فیلم «میم مثل مادر» جلوی دوربین رفت.

رسول ملاقی پور به دلیل توانایی علی شادمان در نواختن ویولن، او را انتخاب کرده و مسیر جدیدی را برایش گشود. این هنرمند پس از بازی در میم مثل مادر در فیلم «صد سال به این سال ها» ایفای نقش نمود که اکران نشده است.  

تعریف و تمجید ایراندوست از بازی علی شادمان 

۲۰۲۲۰۶۱۱_۰۷۲۹۰۴

حجم ویدیو: 6.85M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی