کد خبر : 6348

جملات بروس لی

جملات حکیمانه و هوش چشمگیر لی چنان با قدرت ضربات پاها و دستانش هماهنگی داشت که هنوز پس از مرگ نابهنگامش در سال ۱۹۷۳ می‌توان آنها را در زندگی به کار گرفت و از جادوی کلماتش لذت برد. 

به گزارش ورنداز :

 جملات حکیمانه و هوش چشمگیر لی چنان با قدرت ضربات پاها و دستانش هماهنگی داشت که هنوز پس از مرگ نابهنگامش در سال ۱۹۷۳ می‌توان آنها را در زندگی به کار گرفت و از جادوی کلماتش لذت برد. 

_«من از کسی که ۱۰ هزار ضربه را یک بار تمرین کرده باشد نمی‌ترسم

 اما از آدمی که یک ضربه را ۱۰ هزار بار تمرین کرده چرا.»

لی کسی بود که زندگی‌اش را وقف تمرین کرد. پشتکار، تعهد، سرسختی و تکرار، رمز موفقیت او بود. با آنکه همیشه چند ترفند فانتزی در آستین داشت، چیزی که بیش از همه به آن تکیه می‌کرد حرکات ابتدایی دقیقی بود که هر روز آنها را تمرین می‌کرد. تعهد به هر حرفه‌ای که آن را انتخاب می‌کنید به معنی صرف ساعت‌ها تلاش و عرق ریختن برای تبدیل شدن به بهترین است.

_هرچه زیادی برای مسائل ارزش قائل شویم، به خودمان ارزش کمتری می‌دهیم

این نقل قول به ما یادآوری می‌کند به جای تمرکز بر دارایی‌ها و اهداف مادی، روی آدم‌ها و زندگی شخصی خودمان تمرکز کنیم.

 بله، داشتن چیزهای خوب می‌تواند لذت‌بخش باشد اما صداقت، باورها، اعمال، روابط و روح یک فرد مهم‌ترین چیز است. روابط ما با دیگران و مراقبت از خودمان کلید خوشبختی و شادی است.

_چیزهای مفید را جذب کنید. غیرمفیدها رو دور بریزید و آنچه منحصر به خودتان است را اضافه کنید

لی مدافع یادگیری و تمرین مادام‌العمر و گوش سپردن به ندای قلبش بود. همه ما باید زندگی‌مان را مدیریت کنیم و تصمیم بگیریم چه چیزی در آن وجود داشته باشد و چه چیزی نه. با قضاوت و خلاقیتی که داریم در تشخیص اینکه چه چیزی برایمان مفید است آزادیم و باید بقیه را رها کنیم. 

_یک انسان عاقل می‌تواند از سوالی احمقانه بیشتر بیاموزد تا یک انسان احمق از پاسخی عاقلانه

_اشتباهات همیشه قابل بخشش‌اند، اگر جرات به اعترافشان داشته باشید

این دیدگاه لی به تمرکز او به صداقت، شجاعت و سخت‌کوشی او بازمی‌گردد. انتخاب‌ها، شکست‌ها و اشتباهاتتان را بپذیرید. این از شما آدم ضعیفی نمی‌سازد؛ در عوض قدرت و شجاعتتان را نشان می‌دهد و مسئولیت‌پذیری کلید حرکت رو به جلو و رشد شخصی است.

_«من خوشحالم چون هر روز در حال رشدم و صادقانه بگویم محدودیت را نمی‌شناسم.»

 به اینکه در سطحی پایین‌تر از توانایی‌هایتان زندگی کنید راضی نشوید. همه می‌توانند از پس انجام کارهای بزرگ بر بیایند و اگر تلاش نکنید هرگز نخواهید فهمید چه توانایی‌هایی دارید. پس چالش‌های جدید را بپذیرید، چیزهای جدید را امتحان کنید، بر ترس‌هایتان غلبه کنید و به دنبال اهدافتان بروید.

_همیشه قرار نیست به هدفتان برسید

لی همواره در تلاش بود تا بهتر شود. این یک ویژگی قابل تحسین است که نشان می‌دهد او چطور توانسته به چنین موفقیت بزرگی دست یابد.

 با این حال او به ما یادآوری می‌کند که داشتن هدف و تلاش برای رسیدن به آن مهم است و نه لزوما رسیدن به آن هدف. درنتیجه مهم است که راهتان را ادامه دهید. اگر اهدافتان همیشه در دسترس به نظر نمی‌رسند ناامید نشوید. 

طی کردن مسیر هدف به خودی خود می‌تواند یک موفقیت باشد.

منبع مجله هنری ژوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی