کد خبر : 5435

سالاد مرغ | اشپزی

امروز یک سالاد خوشمزه و رژیمی دیگر برای شما تهیه کرده ایم. سالادی که منشا آن مکزیک است، اما جای خود را به خوبی در آشپزخانه های ما باز کرده است.

به گزارش ورنداز :

برای مرغ و طعم آن:

۲ عدد فیله سینه مرغ (هر کدام ۲۰۰ گرم)

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

½ قاشق چایخوری نمک دریا

۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون

برای سالاد:

یک عدد کاهو بزرگ

½ لیوان روغن زیتون اضافی

یک عدد زرده تخم مرغ

۲ حبه سیر

۳ عدد ماهی کولی

½ قاشق دسر خردل دیژون

½ عدد آب لیموی تازه فشرده

یک قاشق دسرخوری سس ووسترشر

۴ قاشق سوپخوری پودر پنیر پارمزان

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

نمک ½ قاشق چایخوری

برای سرو:

یک لیوان کروتون (نان مکعبی پخته شده)

۵۰ گرم پنیر پارمزان رنده شده

نکته طرز تهیه سالاد سزار مرغ

برای اینکه سالاد سزار ، به خوبی سس را جذب کند، باید از انواع کاهوی برگ بلند و ترد استفاده کنید. اگر کاهوی شسته شده را بعد از خشک شدن ۱۵ دقیقه در یخچال نگهداری کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. مانند سس مایونز، استفاده از زرده تخم مرغ در در سس سالاد ضروری است. نکته مهم این است که روغن زیتون را کم کم اضافه کنید و سس را سریع هم بزنید. اگر باز هم نمی خواهید از زرده تخم مرغ استفاده کنید، می توانید ۲ قاشق غذاخوری ماست صاف شده، خامه یا سس مایونز اضافه کنید. سینه های مرغ فیله را می توانید به دلخواه کباب کنید.

طرز تهیه سالاد سزار سینه های مرغ فیله را با نمک دریا و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه دار کنید.پس از گرم شدن روغن زیتون در تابه ای چدنی با علامت گریل، سینه های مرغ فیله را روی حرارت زیاد تفت دهید تا دو طرف آن ها رنگ بگیرد. آن را در فر از قبل گرم شده با دمای پایین نگه دارید تا برای استفاده در حین سرویس خنک نشود.

برای تهیه سالاد؛ برگ های کاهو را یکی یکی جدا کنید. پس از شستن آن در آب فراوان، آن را با دستمال کاغذی خشک کنید و در یخچال نگهداری کنید.

برای سس؛ آنچوی ها را به قطعات کوچک خرد کنید. پس از له کردن سیر در هاون با اضافه کردن نمک، آنچوی های پخته شده را اضافه کرده و ۱ تا ۲ دقیقه له کنید. آب لیمو، خردل دیژون، پودر پنیر پارمزان، سس ورسسترشر، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و زرده تخم مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید.

روغن زیتون را کم کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا همه مواد یکدست شوند.

بعد از اینکه برگ های کاهو خشک شده را بدون اینکه با چاقو لمس کنید با دست به قطعات بزرگ تقسیم کردید، آنها را در یک کاسه سالاد عمیق بریزید. پس از برش دادن سینه های فیله مرغ که در فر نگه داشته اید، آنها را در ظرف سرو بریزید.

سس را روی سالاد بریزید و همه مواد را به دلخواه مخلوط کنید. در انتها پس از افزودن پنیر پارمزان که آن را به صورت تکه های درشت رنده کرده و یا با کمک پوست گیر سبزی ریش ریش کرده اید به سالاد اضافه کنید.

منبع خبرنامه
ارسال نظر

تبلیغات متنی