کد خبر : 4737

مادر و دختر خلبان

تیم خلبانی مادر و دختر! کاپیتان "سوزی گرت" و کمک خلبانش "دونا گرت" که مادر و دختر هستند. این دو اولین مادر و دختری هستند که یک پرواز (تجاری SkyWest) را هدایت می کنند. در واقع، تمام خانواده "گرت" یک خانواده خلبان هستند. داستان این مادر و دختر در سال 2020 در شبکه های اجتماعی خبرساز شد.

به گزارش ورنداز :

کاپیتان سوزی گرت (Suzy Garrett) و افسر اول دونا گرت (Donna Garrett). بله، آن‌ها مادر و دختر هستند. این دو به تازگی به عنوان اولین زوج مادر و دختر با هم یک پرواز تجاری "اسکای وست ایرلاینز" را هدایت کردند و تاریخ‌ساز شده‌اند.

خانواده خلبان

در واقع، کل خانواده گرت، یک خانواده خلبان هستند. در این خانواده هم والدین و هم دو فرزند آن‌ها خلبان آموزش‌دیده می‌باشند. با این حال، این دومین باری است که کاپیتان گرت تاریخ می‌سازد.

 او یکی از اولین زنان خلبان بود که در خطوط هوایی اسکای وست استخدام شد و بیش از ۳۰ سال است که با این خط هوایی در پرواز است.حالا  داستان مادر و دختر در رسانه‌های اجتماعی آنلاین ظاهر شد و به سرعت در میان اخبار و پیج‌های مختلف چرخید

شوهر کاپیتان گرت، داگ (Doug) نیز خلبان خطوط هواپیمای آمریکایی است. آنها علاوه بر بزرگ کردن یک دختر افسر اول، یک پسر به نام مارک نیز دارند که در حال حاضر ساعات پرواز خود را کامل می‌کند.

خلبان

 

عاشق شغلم هستم!

در مصاحبه‌ای با وبلاگ رسمی "اسکای وست ایرلاینز"، کاپیتان جزئیات مربوط به ماجراهای پرواز این خانواده را با خوانندگان خود به اشتراک گذاشت.

کاپیتان گرانچت، در مورد کارش در شرکت هواپیمایی لبخند می‌زند. او می‌گوید: ما قطعا عاشق شغلمان هستیم. شما این را در مشاغل دیگر زیاد نمی‌بینید. هیچکدام از بچه‌های ما به خلبان شدن فکر نمی‌کردند، اما وقتی شروع به جستجوی در میان سایر مشاغل کردند، دیدند که یک نفر در یک دفتر می‌نشیند و کار می‌کند و از طرف دیگر شاهد بودند که ما چقدر خوشحال هستیم. این علاقه ما شغلمان چشمان آنها را باز کرد.

مادر و دختری خلبان، با اولین پرواز تجاری خود تاریخ‌ساز شدند!

 

زندگی در یک خانواده خلبان

در ادامه دونا داستان زندگی خود را در مورد بزرگ شدن در یک خانواده خلبان با ما به اشتراک گذاشت. به نظر او هیچ راه دیگر جز اینکه دختر یک پدر و مادر خلبان باشد، نداشت. دونا در این مورد می‌گوید: من تمام عمر در معرض صنعت هوانوردی بودم. در ادامه من تصمیم گرفتم به خاطر علاقه و عشق والدینم به پرواز، پرواز کنم. واقعا لذت‌بخش بود. البته من باید سفرهای بسیاری انجم دهم.

دونا ادامه می‌دهد: من در زندگی منلع الهام بزرگی داشتم که کمک کرد نه تنها راه زندگیم را پیدا کنم بلکه رویاهایم را بسازم. سبک زندگی پدر و مادرم عالی بود. این کار باعث شد من نیز در معرض فرصت‌های بسیاری در صنعت هوانوردی قرار بگیریم.

حالا هوانوردی جزو زندگی او نیز محسوب می‌شود.

انتخاب شغل، پرواز

هم برای کاپیتان گرت و هم برای دخترش، پرواز یک انتخاب عالی به عنوان شغل بود. این شغل انعطاف‌پذیر و البته بسیار ماجراجویانه می‌باشد. کاپیتان گرت می‌گوید: من از این شغل بسیار سپاسگزارم. ما توانستیم از یک زندگی عادی و خانه دور شویم. در تعطیلات سعی کردیم أوقات خوب و باکیفیتی برای خودمان بسازیم و از یک تعطیلات کسالت‌بار فرار کنیم. مقصد سفر چین، کاستاریکا یا آفریقا باشید یا نه، مهم نیست. این تنها یک ماجراجوی در زندگی و شغلمان محسوب می‌شود.

کودک جوان من بسیار دانا شده و خیلی زود توانست برای سفرهای در سفرها بهتر از آنچه من می‌توانستم با ما مسابقه دهد. کاپیتان ادامه می‌دهد: من واقعا عاشق این اتفاق بودم. خیلی عالی است که فرزند شما آنچه که خودتان پیش‌تر تجربه کرده‌اید را تجربه کنند. او حالا عضوی از خانواد اسکای وست است. به نظر من کار بزرگی برای او خواهد بود.

mom-and-daughter-make-history-first-flight-together5.webp

 

سختی شغل خلبان زن

گرت همچنین درباره سفرش به عنوان یکی از اولین زنان در این صنعت که به طور سنتی توسط مردان اداره می‌شود، صحبت کرد. او می‌گوید: در ابتدا سعی می‌کردم در فرودگاه خودم را مخفی کنم. آن موقع من در فرودگاه با آن لباس و بونیفورم توجه بسیاری را به خودم جلب می‌کردم.

باور کنیم یا نه، من این موضوع را از اغلب آدم‌ها پنهان می‌کردم. در حال حاضر شرایط تغییر کرده است. واکنش مسافران نیز بسیار تغییر داشته و امروز إحساس می‌کنم، می‌توانم الگوی دختران جوانی باشم که وارد این صنعت می‌شوند و به آ‌نها نشان می‌دهم که همه چیز ممکن است، درها باز هستند و هر چیزی ممکن است.

دونا می‌گوید: مادر به عنوان یک خلبان پروازهای مختلف، این شغل را برای عادی جلوه داد. در دنیایی که همه چیز درست نیست من جای بودن که چشم‌هایم به راحتی به این موضوع عادت کرد. دیدن دنیای در حال تغییر برای من حالب است. من شاهد ورود زنان به این صنعت بودم و از نزدیک مشکلات آنها را دیدم و حالا خودم وارد این صنعت شدم.

هواپیما

 

توصیه‌های یک خلبان زن

حالا افسر اول توصیه‌های خودش را برای زنانی که به دنبال پیوستن به صنعت هوانوردی هستند، دارد. او می‌گوید: هرگز به این فکر نکنید که صلاحیت ندارید و یا فکر نکنید که فقط به خاطر اینکه شما یک زن هستید، چیز محدودی وجود دارد.

فرصت‌های زیادی برای موفقیت در این صنعت وجود دارد. اگر بیشتر جستجو کنید افرادی را خواهید دید که کاری را انجام می‌دهند که شما آرزوی آن را دارید. آنها را پیدا کنید. پیدا کردن دوستان و همکارانی که  تجربه همان چیزی را دارند که شما آرزویش را دارید، بسیار می‌تواند به روند زندگیتان کمک کند. من بسیار شکرگذار هستم که مادرم را به عنوان یک منبع الهام در کنار خود دارم.

ارسال نظر

تبلیغات متنی