کد خبر : 4657

ارز دیجیتال|وارن بافت

وارن بافت، سرمایه‌دار و اقتصاددان امریکایی معتقد است دارایی‌ها باید ارزش واقعی داشته باشند و تنها یک ارز پذیرفتنی وجود دارد و آن ارز دیجیتال نیست

به گزارش ورنداز :

وارن بافت، مدیر مالی میلیاردر که اخیرا از اینکه نمی‌داند پول‌هایش را کجا بگذارد گله کرد گفت ارزهای دیجیتال مولد ثروت نیستند و حاضر نیست کل بیت کوین های دنیا را حتی به قیمت ۲۵ دلار امریکا بخرد. بافت در گفت‌وگو با اینسایدر گفت: «اگر به من بگویید تمام بیت کوین های دنیا را می‌توانم با ۲۵ دلار بخرم، این کار را نخواهم کرد. به چه دردم می‌خورد؟»

وارن بافت به ارز دیجیتال اعتقاد ندارد / تمام بیت کوین های دنیا را ۲۵ دلار هم نمی خرم

این میلیاردر در جلسه سالانه سهامداران شرکت برکشایر هاتاوی، که یک شرکت هلدینگ خوشه‌ای چندملیتی است، ادعا کرد ارز دیجیتال یک دارایی مولد نیست و هیچ چیز ملموسی تولید نمی‌کند. او گفت: «نمی‌دانم یک سال یا پنج سال دیگر ارزش آن بالا می‌رود یا پایین می‌آید. تنها چیزی که کاملا از آن مطمئن هستم این است که هیچ چیزی با آن تولید نمی‌شود.»

وارن بافت به ارز دیجیتال اعتقاد ندارد / تمام بیت کوین های دنیا را ۲۵ دلار هم نمی خرم

بافت گفت در سال جاری تاکنون میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است. او به همراه چارلی مانگر، دستیار ۹۸ ساله مورد اعتمادش در اولین گردهمایی حضوری سهامداران شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی در شهر اوماهای ایالت نبراسکا پس از همه‌گیری کووید-۱۹ که پنج ساعت به طول انجامید شرکت کرده بود.

این رویداد که «ووداستاک سرمایه ‌داران» نامیده می‌شود، هزاران سهامدار را از سرتاسر دنیا برای شنیدن دیدگاه‌های این پیرمرد سرمایه‌دار درباره سرمایه‌گذاری به خود جذب می‌کند که در میان سرمایه‌گذاران به عنوان «عالِم اوماها» بسیار مورد احترام است. با بالا رفتن سن بافت و مانگر، مساله جانشینی در برکشایر هاتاوی یک مساله بزرگ است، اما این دو تاکنون هیچ حرفی از بازنشستگی نزده‌اند.

وارن بافت به ارز دیجیتال اعتقاد ندارد / تمام بیت کوین های دنیا را ۲۵ دلار هم نمی خرم

با نوسانات بازارها از ابتدای سال جاری میلادی، برکشایر هاتاوی معاملاتی داشته و سهامی به ارزش بیش از ۵۱ میلیارد دلار خریداری کرده است. این شرکت، سرمایه‌گذاری خود در شرکت نفتی شِورون را از ۴.۵ میلیارد دلار در اواخر سال ۲۰۲۱ به ۲۶ میلیارد دلار در اواخر ماه مارس افزایش داد. همچنین ۱۱ درصد از سهام شرکت HP را خریداری کرد و سهم خود را در کمپانی سازنده بازی‌های ویدیویی اکتیویژن به ۹.۵ درصد افزایش داد. در پایان ذخیره نقدی برکشایر از ۱۴۷ میلیارد دلار به ۱۰۶ میلیارد دلار کاهش یافت اما بافت گفت نیازی به نگرانی نیست زیرا برکشایر همیشه پول نقد زیادی دارد و از پس شرایط دشوار برمی‌آید.

منبع روزیاتو
ارسال نظر

تبلیغات متنی